17 Reacties

12 dagen geleden

Mijn zoontje is op 7 augustus geboren. Met hittegolf. Wij hadden toen twee kruiken gekocht van te voren En ze in het begin wel gebruikt Nu was hij wel dysmatuur bij de geboorte..

12 dagen geleden

Zoontje afgelopen september geboren. Zeker gebruikt de eerst week. Daarna afgebouwd. Baby's houden hun temperatuur nu eenmaal slechter als ze nog onder hun geboortegewicht zitten. Dus ik zou ze wel aanschaffen.

12 dagen geleden

M'n 2e dochter is 25 juli geboren, en kon zichzelf niet op temperatuur houden ondanks dat we toen een mooie zomer hadden hebben we de kruiken wel 2 a 3 weken nodig gehad. Is ze wel te vroeg geboren maar met een prima gewicht van 2780 gram. Dus ik heb ze nu wel weer aangeschaft.

12 dagen geleden

Reactie op TinekeEnJasmine

Zoontje afgelopen september geboren. Zeker gebruikt de eerst week. Daarna a ...
Bedankt voor je reactie! Hoe gebruikte je ze precies? Het lijkt me best eng ze neer te leggen in het bedje

12 dagen geleden

Reactie op ProudMomDanielle

M'n 2e dochter is 25 juli geboren, en kon zichzelf niet op temperatuur houd ...
Verwarmde je dan het bedje of juist de kleding?

12 dagen geleden

Reactie op mommylove1994

Verwarmde je dan het bedje of juist de kleding?
Ik verwarmde het bedje. En ook de wandelwagen als we naar buiten gingen na de kraamweek.

12 dagen geleden

Reactie op mommylove1994

Bedankt voor je reactie! Hoe gebruikte je ze precies? Het lijkt me best eng ...
Kraamzorg begeleid je hier heel goed bij. Het is een verhouding kokend water en gewoon koud water en je legt ze niet direct tegen de kleine aan ;)

12 dagen geleden

Reactie op mommylove1994

Bedankt voor je reactie! Hoe gebruikte je ze precies? Het lijkt me best eng ...
Kraamzorg gaat je als het goed is uitleggen hoe je ze kunt gebruiken. Je kunt er inderdaad ook het bedje mee voorverwarmen maar er is ook wel een manier om een hydrofieldoek te knopen en die kruiken neer te leggen zodat je de in bed erbij kunt leggen. Kon bij onze eerste ook. Heb alleen geen idee meer hoe 🤣🤣 Wij hebben overigens wel af en toe 1 kruik gebruikt (eind juli geboren). De tweede was nutteloos, maar hangt enorm van het kind af. Je kunt ze misschien ook lenen van vriendinnen/familie/buren?

12 dagen geleden

Ja zeker heb je deze nodig. 2 kruiken is vaak zat! Kindje kan zich aan het begin nog niet warm houden. Bij bijvoorbeeld de HEMA zijn ze niet zo duur.

11 dagen geleden

Tip: vinted staat er vol mee, doordat je ze maar 2 weekjes nodig hebt

11 dagen geleden

Mijn zoontje 31 juli op de warmste dag van het jaar geboren en ook de kruik gebruikt. Hier vooral voor het voorverwarmen van het bedje en de kinderwagen, maar ook onderaan het bedje toen hij sliep de eerste dagen. Het heeft niet direct met de omgevingstemperatuur te maken (natuurlijk wel eerder nodig als het kouder is), maar idd met of je baby zijn/haar temp zelf kan regelen.

11 dagen geleden

Ze kunnen zich nog niet goed op temperatuur houden, dus bijv na t voeden in een koud bed kost ze heel veel energie. Hier vorige x een prematuur en kruiken waren onze beste vriend 🤣 Mbt tweede hands kruiken: er is wel lekgevaar dan. Zorg dat je dan die koopt van een merk waar je nieuwe doppen van kunt kopen (HEMA bijv) want je wilt niet dat de rubbers droog zijn en scheuren. Kraamzorg legt je uit hoe je die kruiken gebruikt. Bij ons iig vullen met kokend water (terwijl je een hydrofiel erom heen vouwt zodat je m vast kunt houden), dan kruikenhoes erover én een hydrofyl, waarbij je de knoop vouwt aan de kant die je ook richting je baby legt. En dan alsnog tussen onderlaken en deken leggen.

11 dagen geleden

Reactie op banaantje

Ze kunnen zich nog niet goed op temperatuur houden, dus bijv na t voeden in ...
Een klein beetje offtopic maar moet dat ook als je een tweede kindje krijgt? Zit 3 jaar tussen.

11 dagen geleden

Reactie op Eefje4321

Tip: vinted staat er vol mee, doordat je ze maar 2 weekjes nodig hebt
Helaas zou ik deze tip niet geven… ik heb er 2 via Vinted (via verschillende verkopers) en beiden niet meer bruikbaar door verkalkte rubbers. Ik koop nu toch liever nieuwe.

10 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Kraamzorg gaat je als het goed is uitleggen hoe je ze kunt gebruiken. Je ku ...
Goeie! Je vouwt een hydrofiele doek (katoen werkt makkelijkst want steviger) op de punten op elkaar als driehoek. En begint kruik aan brede kant erin te rollen, net als een croissantje. Vervolgens punten aan elkaar knopen en je hebt een goed stabiel liggende kruik. Even googelen op filmpjes vk.

10 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Een klein beetje offtopic maar moet dat ook als je een tweede kindje krijgt ...
Zou de rubbers even checken, die van ons (2jaar oud) zijn nog prima!

10 dagen geleden

Hier bij alledrie de kindjes nooit die vreselijke dingen aangeschaft. Vond dit zo zonde van het geld. Had een elektrische die heel lang gebruikt is. (Inmiddels uit de handel want bleek niet veilig, is bij ons nooit iets mee gebeurd overigens) En gebruik zelf altijd de Fashy kruik. (Gaan we dit keer ook weer doen want deze heeft in al die jaren nog nooit gelekt, gebruik hem elke dag voor mijn rug) is op eigen risico maargoed is de vorige 3x ook goed gegaan en een kruik kan altijd gaan lekken.