33 Reacties
11 dagen geleden
Reactie op Noortje123899
Mischien een griepje? Is de tijd ook voor. Of tandjes?
Dat dacht ik dus ook. Maar dat is het niet. Die andere baby’s hebben precies het zelfde. Vriendin is overgestapt naar Hero. Probleem direct opgelost.
Vandaag van ik ook begonnen met overstappen naar Hero. Kleine man drinkt rustig zijn fles helemaal leeg en laat er 4 uur tussen. Ze merkte meteen verschil bij de opvang. Hiervoor vaak maar halve flessen of minder. Sloeg de fles uit zijn mond en dronk heel onrustig.
We kopen allemaal de voeding bij de zelfde Kruitvat. Misschien iets verkeerds met de lading. Kruitvat gaat onderzoek naar mijn voeding die ik moet opsturen.
11 dagen geleden
Wij hadden nog een blik Kruidvat staan van de eerste tijd. Toen over op borstvoeding. Door ziekte even bij moeten voeden en dat deden we met datzelfde blik. Het was 24 uur dráma. Kramp, gillen, ellende. We dachten dat het kwam omdat het blik wellicht te lang open had gestaan. Maar nu ik dit zo hoor, is er dus wellicht iets collectiefs.
11 dagen geleden
Reactie op labellaholandesa
Wij hadden nog een blik Kruidvat staan van de eerste tijd. Toen over op bor ...
Jaa ik twijfelde heel erg aan mezelf. Ik dacht ook buikgriep. Maar al zeker 4 weken hele rare ontlasting met klonten en kramp. De geur net zo chemisch als de voeding. Geen koorts of verhoging. Bij de huisarts geweest, niks aan de hand. Drinkt slecht, onrustig en slaat de fles weg. En liet en soms maar 2 uur tussen zitten ipv 4.
Tot ik dus hoorde dat twee vriendinnen precies het zelfde ervaren met hun baby’s. Eén van de twee dus overgestapt naar Hero, niks meer aan de hand.
Mijn zoontje krijgt sinds vanmorgen 3 scheppen Hero en 2 nog kruitvat. Morgen volledig over. Op die mix van Hero en Kruitvat al een hele andere baby. Drinkt rustig, flessen leeg en laat er 4 uur tussen. Lijkt me anders wel heeeeel toevallig.
Ik moet een pak voeding opsturen naar het laboratorium van Kruitvat. Heb een cadeaubon gekregen voor de afgelopen 3 pakken voeding ter compensatie.
11 dagen geleden
Heee, dit komt mij bekend voor. Ben al even door dit pak heen, maar ook bij het aanmaken klonten erin (dacht dat ik het te lang had laten staan). We hebben nu ik eraan terug denk die periode ook veel reflux gehad, echt hele flessen teruggeven. Gekocht bij een Kruidvat in Haarlem
10 dagen geleden
Reactie op Siobhaini
Mijn dochter raakte juist verstopt van Kruidvat. 1x per week poepen. Ben nu ...
Mijn zoontje kreeg eerst de Care variant van Kruitvat vanwege kramp en moeilijke ontlasting. Met 2,5 maand overgestapt naar de gewone nummer 1 Kruitvat. Verder nooit problemen gehad. Tot 4 weken geleden.
10 dagen geleden
Reactie op Wonder123
Bij ons toevallig ook geweest! Hevige krampen etc.. toen wij overgingen naa ...
Jaa ik ben nu deels overgestapt. Gister 3 Hero en 2 Kruitvat.
Morgen volledig over. Ik merk nu al verschil. Drinkt rustig zijn flesjes op, geen kramp. Opvang gaf gister ook aan enorm verschil te zien. Dronk hiervoor ook maar 40 of 100cc per keer. Heel onrustig..
Ik laat het weten als ik een terugkoppeling heb van laboratorium onderzoek.
10 dagen geleden
Hoi, wij wilden vanaf de geboorte ook Kruidvat voeding geven. Dit hadden we bij onze oudste ook gedaan. Toevallig zei de kraamhulp dat de Kruidvat voeding onlangs bij zo’n programma is geweest en daarom niet meer perse wordt geadviseerd, omdat baby’s niet zo snel groeien. Nou ben ik daar niet altijd heel gevoelig voor, want het lijkt mij dat alle voeding in NL goed is, maar toen zijn we wel over gegaan naar Hero, omdat ze nog zo klein was!
Ik heb dus nu geen ervaringen met Kruidvat voeding, maar wilde je bovenstaande even laten weten!
Fijn dat je kindje het nu al beter doet🥳
10 dagen geleden
Reactie op Marlies194
Hoi, wij wilden vanaf de geboorte ook Kruidvat voeding geven. Dit hadden we ...
Dit gaf mijn Kraamzorg ook aan in mijn kraamweek omdat ze vond dat hij niet snel genoeg op zijn geboorte gewicht kwam en moeilijk de fles dronk de eerste dagen. Op dag 7 gewoon netjes boven geboorte gewicht. Ik maakte me zo’n zorgen… onnodig veel stress gehad er van. Heb mijn zoontje toen overgezet op de Care variant ivm harde ontlasting. Met 3 maanden terug op normale van Kruitvat. Eigenlijk nooit problemen gehad. Groeit enorm goed!
Vriendin van mij heeft wel dat haar dochter minder snel aankomt en groeit sinds zij Kruitvat gebruikt. Is nu overgestapt naar Hero vanwege de zelfde problemen als die ik heb. Als ze nu gewoon netjes aankomt weet ze dus waar het aan lag (buiten al dit gedoe om).
Wel fijn dat je het deelt! Dankjewel 🩷