13 Reacties
vorig jaar
Wij geven onze zoon van 7 weken sinds het begin ook kunstvoeding in de nacht. Dit hebben we overigens ook bij onze dochter van inmiddels 4 gedaan. Het werkt voor ons heel goed en onze zoon gaat er ook goed op. Hij neemt zonder problemen de fles en borst. Mijn productie is er ook op aangepast, dus dat is ook fijn.
vorig jaar
Wij zijn ook gestart met één flesje kunst aan het einde van de kraamweek. Toen ik de reden dat ons dit werd aangeraden omdat de kleine nog niet zo goed groeide, ze er langer op door zou kunnen slapen en ook om mij te ontlasten. We hebben twee weken de laatste avond voeding met kunst gedaan maar ook na het flesje kwam ze dan alweer in de twee uur dus extra lang erop door slapen is geen sprake van. Wij hebben zelf een weegschaal en ze groeit prima dus ligt niet aan te weinig borstvoeding (bij ons komt ze ook nog vaak om de 2/3 uur. Vind het zelf wel lekker dat mijn man in de nacht ook een voeding kan doen, om die reden houden we de fles erin. Maar zou niet hoeven dus aangezien het niet uit maakt of ze kunst of borst krijgt; ze blijft snel komen
vorig jaar
Reactie op HRFU
Wij zijn ook gestart met één flesje kunst aan het einde van de kraamweek. T ...
Dank voor je reactie. Geef jij overdag wel volledig borstvoeding? En kolf je daarbij ook nog?
vorig jaar
Reactie op PucatN
Hier was dat tot 4 weken ook. Borstvoeding gewoon doorgezet en nu 4+3 slaap ...
Ja ik twijfel ook, maar ik merk ook dat ik heel graag wat langer wil doorslapen, dus wie weet helpt het me een aantal nachten om iets meer aan de rust te komen.
vorig jaar
Wij hebben in het begin af en toe kunstvoeding moeten geven omdat mijn productie nog niet voldoende was, maar qua langer doorslapen hebben we eigenlijk geen verschil gemerkt tussen gekolfde borstvoeding uit de fles of kunstvoeding
vorig jaar
Het is echt nog heel normaal dat hij s nachts zo vaak komt.
Ik ben absoluut niet tegen kunstvoeding (mn eerste heeft nooit borstvoeding gehad want het lukte niet), maar ik probeer gewoon even mee te denken.
Je kindje is nu 4 weken en bij 4-6 weken wordt het aangeraden dagelijks een flesje te gaan geven om te zorgen dat ze daar aan wennen en geen fles gaan weigerrn. Is het een idee om s avonds een fles afgekolfde melk te gaan geven? Dan weet je wat hij binnen krijgt voor de nacht.
Zelf durf ik nu namelijk niet zo goed kunstvoeding tussendoor te geven omdat ik bsng ben dat hij daardoor extra krampjes krijgt en daar zit je s nachts ook niet op te wachten? Bovendien voor je productie ook wel handig om geen kunstvoeding toe te voegen, tenzij je dat moment dan gaat kolven en het als voorraad gaat gebruiken voor de vriezer? Dat kan natuurlijk ook nog.
Gewoon even wat opties. ;)
vorig jaar
Overigens blijkt het ook echt een fabel te zijn dat kinderen op kunstvoeding langer doorslapen. Maar stel dat hij natuurlijk echt te weinig krijgt (en die kans is zeer klein) dan zou het natuurlijk wel verschil kunnen maken
vorig jaar
Dit is een fabel!! Onze dochter krijgt om 12 uur savonds flesje kunst omdat we over aan het stappen zijn van borst naar kunst, maar meld zich alsnog 2/3 uur later. Behalve vandaag opeens 5 uur ertussen