10 Reacties

3 maanden geleden

Bij mij kon mijn zoontje niet goed uit de borst drinken, en ook niet goed vaccuum zuigen vanwege een verkorte tongriem en lipbandje.

3 maanden geleden

Ah dat is ook vervelend. Dit is bij ons al gecontroleerd en dat is niet het geval. Hebben ze er bij jou wat aan gedaan?

3 maanden geleden

Ja mijn zoontje moest inderdaad behandeld worden.

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft ook laryngomalacie, Hier kwamen we naar een week al achter omdat ze niet genoeg dronk en veel spuugde (ook veel last van reflux). Ze had geen energie om te drinken. In het ziekenhuis opgenomen en bleek ze saturatie dipjes te hebben door het dicht zuigen van haar luchtpijpje. In het wkz is ze uiteindelijk geopereerd en toen ging het iets beter. Ze is nu 8 weken en zijn nog geen week langer met haar thuis geweest omdat er elke keer een zwelling ontstaat van de reflux waardoor ze het ook weer benauwd krijgt. Dus ben benieuwd wat de komende tijd nog gaat doen vooral nu het griepseizoen weer begint.

2 maanden geleden

Onze dochter heeft laryngomalacie. Gelukkig een milde versie volgens de KNO arts. Ze knort/piept continue bij het ademhalen. Dit klonk in het begin eng, maar ze is 5 dagen geobserveerd in het ziekenhuis en haar waardes zijn stabiel (saturatie, ademhaling en hartslag). In de eerste weken had ze soms moeite met borstvoeding (geen vacuum/verslikken), maar nu gaat het over het algemeen goed. Wij hebben de diagnose gekregen dmv endoscopie. Je zou kunnen vragen voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Wij staan onder behandeling van een kinderarts.

2 maanden geleden

Fijn om anderen te treffen met een kind met laryngomalacie. Inmiddels zijn we oom bij de kinderarts. Die heeft de diagnose alleen op het gehoord gesteld. Geen endoscopie. Daarna zijn we ter observatie opgenomen en zijn we met tips en advies weer naar huis gestuurd. 2 weken later had hij koorts en zijn we weer in het ziekenhuis beland. Nu hadden ze hem ook aan de monitor hangen. Gelukkig waren al zijn waardes goed, ondanks zijn verkoudheid. Hij lijkt het ook mild te hebben. Ik kan niet wachten totdat hij eroverheen groeit. Geven jullie nog borstvoeding?

2 maanden geleden

En hoe gaat het voeden nu bij jullie?

2 maanden geleden

Ook hier een zoontje van 7 weken met trachea en laryngomalacie. De diagnose is dmv beeldmateriaal (door ons), observatie door de kinderarts en middels scopie door de KNO arts vastgesteld. We wachten nu op een uitnodiging van het AMC, afdeling kinder KNO. In het begin viel onze zoon erg af. Hij had een zeer verkort tongriempje en deze is uiteindelijk dmv een elektrotoom doorgehaald. De borstvoeding liep daarna nog steeds niet ivm het harde werk wat hij hier aan had. Sindsdien kolf ik en krijgt hij flesjes melk. Hij komt nu goed aan, maar het enorm piepen/kakelen blijft. Toevallig moeten we komende dinsdag weer naar de kinderarts van het lokale ziekenhuis om de status te bespreken. Ik hou mijn hart vast voor komende maanden (verkoudheid/griepjes etc).

2 maanden geleden

En hoe erg heeft hij het?

11 dagen geleden

Hoe gaat het inmiddels met jullie?