32 Reacties
20 dagen geleden
Wij hebben bij elke dutje in bed dezelfde routine. Luier verschonen, nacht lampje aan, Maeve in love to dream zak, speentje in. Als ik goed haar wakker tijden in de gaten houd en op het moment dat ze haar slaapzak aan krijgt gaat ze al “half” slapen. Ik weet niet of jullie al een vaste routine hebben maar misschien helpt het.
20 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde met ons zoontje, hij is nu 14 weken. Wat wij gaan proberen is: steeds hetzelfde ritueeltje: gordijn dicht, lampje aan, luier, slaapzakje aan, liedje zingen en in bedje met speentje. Even blijven zitten tot hij rustig is en dan uit de kamer. Ga ik een beetje boven rommelen en als hij gaat huilen, ga ik hem troosten zonder op te pakken, speentje er weer in en weer weg. En zo tot hij slaapt. ‘s avonds lukt dit nu goed, overdag mwa, maar ik ben ook niet consequent genoeg en kies vaak voor de makkelijke weg aka draagzak… Hopelijk als we overdag doorzetten, gaat dit ook lukken. Slaapt jouw dochter ‘s nachts wel goed? Hier wel, meestal van 1930-0800 met een flesje tussendoor. Succes!
20 dagen geleden
Ik heb mij er zo druk om gemaakt, het lukte hier ook steeds maar niet en was het constant wiegen echt een beetje zat 🥲.
Standaard ritueeltje, alle tips op internet uit geprobeerd. Je wordt er op gegeven moment echt een beetje onzeker van want ze “moeten” zelfstandig in slaap vallen.
Tot ik vd week onze dochter in haar bedje legde voor haar slaapje overdag. Ze begon vrij snel te mopperen maar ik ging even iets pakken uit de andere kamer en ineens was ze stil. Kon het niet geloven maar ze sliep 😅
Sindsdien kan ik haar bij elk slaapje gewoon wegleggen in bed en slaapt ze binnen een paar min. Soms haar speentje een paar keer terug in haar mond doen.
Ik heb mij er zo druk om gemaakt en op de een op andere dag lukte het haar. Ik hou een wakkertijd aan van een uur en drie kwartier/ twee uur en onze dochter is net 15 weken.
Hopelijk geeft dit goeie moed 👏🏻
20 dagen geleden
Bij het ene kindje lukt dit na 3 maanden en bij de ander pas na 2 jaar. Wij als volwassenen hebben ook allerlei hulpmiddelen om te slapen. Mediteren, speciaal kussen, verzwaringsdeken enz enz. Waarom moet een baby dit dan wel kunnen?
Kijk eens bij liefdevaneenmoeder en bureauvanslaap op insta. Heel verhelderend 😊
20 dagen geleden
Mijn zoontje sliep alleen maar op me en als ik hem weglegde werd hij binnen no time wakker. Hij had gewoon de geborgenheid nodig, denk ik. Van de een op andere dag heb ik hem bij elk slaapje in de wieg gelegd en dat gaat heel vaak goed. Soms is hij na 30 minuten weer wakker, soms slaapt hij ruim 2 uur achter elkaar. Ik heb het "moeten" echt losgelaten. Het komt goed, echt
20 dagen geleden
Ons zoontje van 16 bijna 17 weken wordt ook nog in slaap gewiegd. Ik denk dat hij dit nu gewoon nodig heeft, maar kan er soms ook onzeker van worden, omdat veel ouders zeggen dat hun kindje al zelfstandig in slaap kan vallen. Wij wiegen hem ongeveer 10-15 minuten en leggen hem dan ook weg. Ik merk wel dat die in zijn co sleeper beter slaapt dan in zijn eigen bedje
19 dagen geleden
Wat ik de laatste dagen doe (had het zelf ook ergens op het forum gelezen), ik leg haar een dun hydrofiel doekje over de ogen (zo'n monddoekje). Vaak is ze dan binnen 2 minuten vertrokken, ik voel haar echt rustig worden. Normaal gesproken beweegt ze haar hoofd veel van links naar rechts, kijkt ze veel om zich heen en huilt ze soms bij het in bed leggen. Maar tot nu toe lijkt dit doekje echt te werken 🙏🏻. Ik haal hem wel weg als ze slaapt, maar dat is meer mijn eigen idee erbij
19 dagen geleden
Ons zoontje huilt altijd voor het slapen gaan (behalve in de draagzak). Hij doet het ook als ik hem in sliep wieg, maar ook als ik hem in zijn bedje leg. Of in de auto. Ik blijf er natuurlijk bij en geef hem soms zn speen, maar het lijkt wel of hij dat huilen eerst nodig heeft. Herkennen jullie dit? Vind t zo zielig! Lijkt wel erger nu hij in spong 4 zit…
19 dagen geleden
Bureau van slaap.
Zoek ze op op Instagram. Zijn wat mij betreft echt TOP als het om slaaptips gaan.
Ik heb de slaapcursus gekocht bij onze eerste en daar heb ik nu weer baat bij.
Je kunt ze met korte vragen ook altijd een vraag sturen via insta. 😂
19 dagen geleden
Lukt hier thuis nog niet, maar op de opvang hebben ze 101 trucjes. Daar slaapt ze echt prima, dus daar zou ik me vooraf niet te druk om maken
19 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Wat ik de laatste dagen doe (had het zelf ook ergens op het forum gelezen), ...
Ik heb dit ook gemerkt inderdaad. Ik probeer nu een knuffeldoekje als slaapassociatie aan te leren door elke keer bij hem te leggen als hij gaat slapen. Laatst deed ik het op z’n hoofd voor zn ogen en hij viel heel snel in slaap in eigen bed zonder wiegen. Werkt niet altijd maar de helft van de keren werkt het wel. Ik haal het inderdaad ook weg als hij in slaap is gevallen ivm verstikking. Dan leg ik het op zn buik of naast zn hoofd
19 dagen geleden
Reactie op OzzAk
Ik heb dit ook gemerkt inderdaad. Ik probeer nu een knuffeldoekje als slaap ...
Wat fijn dat het bij jullie ook (vaak) werkt! Ik heb nu inderdaad ook een knuffeldoekje besteld, wil ik haar ook aan laten wennen. Hopelijk neemt ze dit straks over als ze wat ouder is, door het doekje dan zelf over haar hoofd te leggen. Ben hier eens een topic tegen gekomen met allemaal foto's van kindjes met een knuffeldoekje op het gezicht/over de oogjes. Geeft toch wat geborgenheid 😊
5 dagen geleden
Hier eigenlijk weinig gedaan, wel elke dag geprobeerd, meestal 3x in het bedje en 1x bij ons in bed. Eerst heel veel huilen, dus ik bleef erbij, troosten, wangetje wrijven en sinds een paar dagen… We leggen hem weg en hij slaapt. Alsof hij ineens weet wat de bedoeling is 🙏🏼 Zo fijn voor hem. Hoe is het bij jullie? Ohja, de slaapjes zijn wel vaak nog maar 40min, maar ben zo blij dat hij niet meer zo gefrustreerd is!
5 dagen geleden
Ik zou proberen te beginnen met half slapend wegleggen en dan terwijl ze in bed ligt proberen te helpen verder in slaap te vallen. Over haar buikje rondjes aaien, over d’r neusje/wenkbrauwen aaien, je kan vanalles proberen. Als ze echt moet huilen even kort troosten en weer opnieuw proberen. Vanuit daar kun je dan de ‘hulp’ die je geeft zodra ze ligt steeds iets inkorten en afbouwen. Net zolang tot ze alleen nog de ‘hulp’ heeft van de dingetjes waar jij niet actief voor nodig bent (witte ruis/muziek/speentje/knuffeltje etc.)
Wij pakken haar wel altijd op als ze gaat huilen en ‘s avonds ook als ze echt te wakker nog weer aan het spartelen is. Soms ben je een tijd bezig met oppakken, troosten, rustig laten worden, wegleggen, meteen weer huilen, oppakken… etc. Voelt dan alsof je weer ‘terug bij af’ bent, maar dat is echt niet zo en uiteindelijk slaapt ze ineens en doen wij dan als ze uiteindelijk ligt inmiddels verder niks meer qua ‘hulp’ behalve speentje terugstoppen. Soms hebben we haar dan tig keer opgepakt en weer neergelegd en soms maar 1 of 2x…
Vanmorgen bij de opvang gewend en de leidster zei dat ze haar even geknuffeld had en toen wakker neer had gelegd en dat ze na een paar minuten wurmen toen in slaap was gevallen. We zijn thuis ook al heel ver met oefenen maar het kan dus (gelukkig) ook zomaar beter (lijken te) gaan op de opvang dan thuis haha.
5 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Ik zou proberen te beginnen met half slapend wegleggen en dan terwijl ze in ...
Oh en elke baby is natuurlijk anders en nu lijkt het misschien net of dit heel makkelijk gaat maar ze slaapt pas sinds een maand/5 weken uberhaupt overdag in d’r bedje (daarvoor alleen in de draagzak) en soms sta je echt 20min met een baby die steeds weer gaat krijsen en dan heb je dr met het zweet op je rug weer rustig gesust en sta je voorover gebogen boven het bedje en gaat ze alweer huilen haha. Dus laat je ook niet te snel ontmoedigen als het niet lijkt te lukken en weet dat je niet alleen bent!
5 dagen geleden
Alles op zn tijd denk ik zelf. Wij hadden een baby die t echt niet kon. Viel nooit zelf in slaap. Sliep ook alleen bij mij en zelfs dan maximaal hulp nodig (wiegen, rondlopen, vasthouden etc)
Nu is ie bijna 19 weken en opeens kan ik hem gewoon in zn bed leggen, speentje erin en valt ie zelf in slaap. Ik heb dasr niks speciaals voor gedaan (wat ik eerst wel probeerde)
Gewoon van de een op de andere dag. Ik zou dus gewoon lekker af en toe proberen een dutje in eigen bed wakker weg te leggen en voor de rest is t antwoord denk ik geduld hebben
5 dagen geleden
Ik lees graag mee met alle tips, mijn dochter van 16 weken doet het niet heel slecht maar het kan beter:
Om 18.30 uur is het tijd voor een schone luier, Pyjama aan, slaapzak of inbakerdoek, dan gaan we naar boven, een klein lampje aan en krijgt ze nog een fles, na de fles is het nog wel 30 min rechtop houden ( ivm reflux, wat wel minder begint te worden) en begint het wiegen, ze valt op mij in slaap maar het gebeurt zelden dat ik haar op ten duur kan weg leggen in haar eigen bed en naar beneden kan gaan, ze blijft onrustig, of soms met grote ogen de camera in kijken. Ik ben zelf geen voorstander van laten huilen dus ga dan weer naar boven om te sussen en wrijf over haar hoofdje etc. Maar inplaats van dat ze rustig wordt lijkt ze getriggerd te worden als ze mij zien en dan begint het feest van AAN staan, lachen, druk doen, soms harder huilen. Dus pak ik haar al vrij snel op en begint het riedeltje van vooraf aan, wiegen, neuriën, sussen, uit eindelijk kan ik tegen 22.00 uur a 23.00 uur haar in bed leggen en slaapt ze door tot 05.00 uur a 06.00 uur in de ochtend.
Ik heb mijzelf voor genomen om in januari consequent er mee te gaan oefenen, want vaak kies ik voor de makkelijkste weg, slapen op mij in een donkere kamer. Slaapjes overdag idem, maar begin er langzaam aan een beetje zat van te worden ( begrijp mij niet verkeerd) dat ik minstens 3 uur van de dag boven in een donkere kamer zit, verder kom je op deze manier zelf nergens aan toe.