32 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op MD24

Ons zoontje huilt altijd voor het slapen gaan (behalve in de draagzak). Hij ...
Jaa ik herken dit wel bij mijn dochter van 16 weken, indd ookal hen ik haar vast en wieg ik haar in slaap is het huilen en daarna een harde schreeuw, alsof ze zeggen wilt oke ik geef het op. Dan valt ze op mijn arm in slaap.

5 dagen geleden

Mijn dochter kan sinds kort ‘opeens’ zelf in slaap vallen nadat ik dit uiteraard wel met haar heb geoefend. Ik heb haar toen overigens niet (lang) laten huilen en ze is ook geregeld in mijn armen in slaap gevallen. Ze is nu 4,5 maand oud. Dus voor iedereen die er nu nog doorheen gaat, zoals veel dingen wordt het echt beter !

5 dagen geleden

Mijn dochtertje (16 weken) kon ik lang ook alleen maar in slaap krijgen door te wiegen. Ik las dan: leg ze wakker weg om te leren zelfstandig in slaap te vallen. Kon me daar niets bij voorstellen, maar ben het een paar weken geleden gaan oefenen. En wat bleek, als ik haar binnen de wakkertijd (dus rond 1,5 uur) in bed leg is ze nog eventjes wakker en valt dan gewoon in slaap. Dit gaat nu al zeker 5 weken goed. Ik denk dat ik haar te oververmoeid liet worden door haar vast te houden en dacht dat het huilen bij het in slaap vallen hoorde, maar zodra ik haar wakker tijd beter in acht nam en echt daarbinnen weg legde was het gelijk beter. Wil niet zeggen dat jouw kindje hetzelfde is, maar misschien heb je er wat aan 😊 Succes, het blijft toch allemaal een beetje zoeken met zo’n kleintje.

5 dagen geleden

Reactie op kleintjes90

Mijn dochter kan sinds kort ‘opeens’ zelf in slaap vallen nadat ik dit uite ...
Hoe heb je dit geoefend? Hier 18w en het lijkt onmogelijk nog

5 dagen geleden

Reactie op le0nie123

Mijn dochtertje (16 weken) kon ik lang ook alleen maar in slaap krijgen doo ...
Hier ook! Sinds vorige week strenger op de wakker tijden gaan zitten (tussen 1.30/1.45 uur) en dan knuffel ik haar, leg ik dr in bed, kusje en slaap lekker.. en meestal binnen 5/10 minuten slaapt ze. Soms kletst ze nog even.. of is ze aan t kieren, dan moet ik nog even terug voor herhaling (kus, slaap lekker, speentje evt). Het gaat echt 8/10 x heel goed en soms heeft ze een dag, of een slaapje wat minder goed lukt, dan wieg ik d’r nog wel even want zo overstuur vind ik niks haha

5 dagen geleden

Bij ons was het ook een drama met slapen! Maar nu al 5 a 6 weken gaat het super omdat ik dus de wakkertijden veel beter kan bepalen. Ik deed haar voorheen te laat naar bedje brengen en daardoor kwam ze gewoon niet meer in slaap. Ze is nu 4 maanden en vanaf 3,5 maand slaapt ze zelfstandig zonder te huilen. Ritueel: slaapzak aan, haar liedje aanzetten, bedje in en een kusje geven en ik loop weg deur dicht. Soms slaapt ze meteen, en soms na 2 minuten kletsen. Dutjes zijn ook 2 a 3 uur nu. Omdat ze zelf in slaap kan vallen kan ze zichzelf ook weer in slaap laten vallen na 1 slaapcyles. En besef dat ik de eerste 2,5 maand uuuuuren aan het wiegen was. Ze sliep soms maar 1 uur over de hele dag!! Meerdere gesprekken gehad bij de huisarts bij een osteopaat bij het consultatiebureau. Het was echt dramatisch. En wat ons enorm heeft geholpen om van een niet slapende baby naar een baby te gaan die letterlijk een sprongetje maakt als ik haar slaapzakje aandoet is de osteopaat.

5 dagen geleden

Reactie op habae

Bij ons was het ook een drama met slapen! Maar nu al 5 a 6 weken gaat het s ...
Wat fijn dat het zoveel beter gaat! Gingen de nachten ook dramatisch eerst of met name overdag? En wat heeft de osteopaat gedaan als ik vragen mag? Hier toch over aan het nadenken om daar eens een bezoekje aan te brengen namelijk..

5 dagen geleden

Reactie op VDB1993

Hier ook! Sinds vorige week strenger op de wakker tijden gaan zitten (tuss ...
Je geeft aan dat je nu beter op de wakkertijden let. Bracht je haar hiervoor dan voor je gevoel te snel of juist te laat naar bed? 🤔

4 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Je geeft aan dat je nu beter op de wakkertijden let. Bracht je haar hiervoo ...
Toen keek ik echt naar wat ze deed, maar m’n dochter gaapt bijv ook als ze ontspannen is, dus dan bracht ik haar te vroeg naar bed.. en soms dacht ik, oh ze is nog helemaal niet moe maar was het toch al te laat.

4 dagen geleden

Reactie op habae

Bij ons was het ook een drama met slapen! Maar nu al 5 a 6 weken gaat het s ...
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan ? Wij hebben ook een vast ritueel en let echt op de wakkertijden. Ons zoontje is 3.5 maand maar moet nog steeds gewiegd worden

4 dagen geleden

Reactie op MD24

Ons zoontje huilt altijd voor het slapen gaan (behalve in de draagzak). Hij ...
Helaas heel herkenbaar🙃 alleen s’nachts na zijn voeding hebben wij geen last.

4 dagen geleden

Ik denk dat dit echt heel erg kind afhankelijk is. Mijn oudste is bijna 2 en kan nog niet alleen in slaap vallen. Wordt nog meerdere keren per nacht wakker, slaapt sporadisch eens een keer door. De jongste is 4 maanden en kan al sinds de geboorte zelf in slaap vallen. Hoeft meestal niet gewiegd te worden oid. Heel af en toe heeft hij behoefte aan wat meer nabijheid maar echt een wereld van verschil met de oudste. Vaak zie je wel dat ze op de opvang beter/ anders slapen want andere omgeving meer prikkels etc.