9 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou een tussenpersoon voor verzekeringen het laten afsluiten. Zij krijgen altijd wel iets voor elkaar. Zou ik sowieso standaard aanraden i.v.m. dat het je een hoop gezeur kan schelen als je een keer ergens aanspraak op wilt doen.
2 jaar geleden
Ik ben 8 jaar geleden in behandeling geweest bij een psychiater. Ben er maanden mee bezig geweest met het kopen van het huis afgelopen jaar. Nog steeds niet gelukt met afsluiten.
Een tussenpersoon iets laten afsluiten heeft geen zin want ze hebben de hele medische geschiedenis nodig.
Ik heb bij de desbetreffende psychiater een machtiging afgegeven voor een brief. Die heeft aangegeven dat er kortdurende klachten zijn geweest etc. Nu geen verhoogd risico is. Maar kreeg of een hele hoge premie of een weigering 🙈. Dus mijn man heeft nu wel de levensverzekering en ik niet.
2 jaar geleden
Reactie op Anoukvs91
Ja dat hebben wij, maar dat hielp dus niet. 😅
Oh okee dat is apart. En die heeft bij verschillende verzekeringen aangevraagd? Meestal krijg je een aanbod met een hoger tarief, maar het komt niet vaak voor dat je echt overal geweigerd wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Deedee1990
Oh okee dat is apart. En die heeft bij verschillende verzekeringen aangevra ...
Hij heeft de beste optie uitgezocht (nn) en toen aangevraagd. Nu gaan we er eentje alleen op mijn vriend proberen. Uiteindelijk toch de belangrijkste aangezien als mij wat overkomt hij toch wel in het huis kan blijven omdat hij meer verdiend. Maar ik blijf het ook raar vinden hoor. Maar lees wel vaker verhalen de psychische kant voor een groot deel mee speelt. Ben je dus een keer bij een psygiater geweest, dan doen ze al moeilijk. In mijn geval moest de psygiater voor de verzekering van mijn prikangst een soort "angststoornis" maken en dat is al voldoende om afgewezen te worden of een extreem hoge premie te moeten betalen. 😐
2 jaar geleden
Reactie op Anoukvs91
Hij heeft de beste optie uitgezocht (nn) en toen aangevraagd. Nu gaan we er ...
Ik weet niet precies wat voor levensverzekering je dan probeert aan te vragen. Maar wij hebben als levensverzekering een overlijdensrisico verzekering en voor ons beide de helft van de hypotheek. Dus als één van ons te overlijden komt dan wordt de helft van de hypotheek afgelost zodat het voor beide behapbaar blijft alleen te blijven betalen. Dus ik zou zeker niet alleen voor je vriend proberen, maar ook voor jou, als het om een zelfde soort verzekering gaat. Wat als er wat met hem gebeurt, waar moet jij dan heen? Het is natuurlijk goed om beter iets dan niets te hebben. Maar volgens mij kan jullie adviseur nog wel meerdere partijen aanschrijven als ik het zo lees. Mijn tarief werd ook hoger dan normaal i.v.m. psoriasis en fibromyalgie en ze verwachten dat ik eerder overlijdt (ook lekker om te horen haha).
2 jaar geleden
Reactie op 8721
Ik ben 8 jaar geleden in behandeling geweest bij een psychiater. Ben er maa ...
Ik ben jaren onder behandeling geweest (klinisch en ambulant) voor eetstoornissen en heb ik eerlijk gezegd maar bij mij deden ze er dus totaal niet moeilijk over. Kreeg wel een telefoontje met wat vragen, maar uiteindelijk zonder problemen afgesloten. Dus scheelt misschien ook wie je treft?