10 Reacties
8 maanden geleden
Wat ik deed was kamille thee in een teiltje laten trekken en hem daar even in laten zitten. Dat werkt ontstekingsremmend. Daarna droog deppen en een tijdje zonder luier later spelen (op een kleed belegd met kraammatrasjes want ja, een jongen haha). Elke luierwissel de billen schoonmaken met grote watjes met wat huidolie i.p.v. vochtige doekjes en de billen altijd droog deppen met een tissue of spuugdoekje o.i.d. Als ze droog zijn trekt de zal ook wat makkelijker in. Misschien doe je zulke dingen al maar dit zijn in ieder geval mijn tips 😊 ik hoop dat het gauw overgaat!
8 maanden geleden
Lekker laten luchten en een uurtje naakt spelen! Wij doen er dan zo'n honden-zindelijkheids matje eronder (te koop bij de action)
8 maanden geleden
Veel luchten, en bepanthem werd bij ons door de huisarts aangeraden. Sterkte!
8 maanden geleden
Heel herkenbaar, hier poept ze ook echt heel veel op een dag. Heb dit al aangegeven bij het CB en de huisarts maar ze lijken er niet zo van op te kijken. Sommige dagen wel 6 poepluiers, dus haar huid heeft weinig tijd om te herstellen. Wij zweren bij Weleda billenzalf, werkt hier heel goed. Verder doen we vaker een schone luier, maar dat zullen jullie vast ook al doen 😊
8 maanden geleden
Mijn zus werkte vroeger in de zorg..
Oudere mensen waren vaak bedlegerig , waardoor ook een kapotte huid ( incontinent )
Dus een natte broekje of luier..
Zij gaf mij toen het advies om een ei te scheiden , en de billetjes in te smeren met het eiwit, even de föhn erop zodat er een beschermlaagje op de billetjes ontstaat!
Bij mij kinderen heeft het toen heel goed geholpen !