11 Reacties

2 jaar geleden

Ikea krummelur, heb gekeken naar de test van de consumentenbond

2 jaar geleden

Wij hebben ook de Ikea Krummelur. Het vorige matras was ook van ikea. Die was nog goed maar om andere redenen hebben we die weggedaan. De kwaliteit van ikea is echt super.

2 jaar geleden

Hi, Ik moet hem nog kopen, maar denk ook aan de IKEA krummeltur (beste koop consumentenbond/cb) of misschien 2x IKEA pelleput (staat op nr 5 van de cb, maar is erg dun) op elkaar, maar weet niet of dat kan… Aerosleep is door de bovenlaag niet geschikt wanneer je een kruik gebruikt, mocht deze lekken dan blijft het hete water liggen. Komen ook niet goed uit de test van de cb. Prolana Ronja Plus (wol) komt als beste uit de test cb, maar vind het prijsverschil met de IKEA zo groot dat ik dat niet waard vind + je loopt risico dat je kindje het te warm krijgt omdat deze niet goed lucht afvoert, ons kamertje wordt wel wat warmer in de zomer dus daar kies ik dan liever niet voor. Andere van dit merk komen er ook wel prima uit, maar minder dan de IKEA matrasjes Natuurlijk zijn er ook nog een heleboel niet geteste matrassen, maar de merken die je noemt staan er toevallig wel in Succes met je keuze!

2 jaar geleden

Wij hebben de pretura excellent breeze, die hebben we voor mijn dochter ook en die bevalt goed!

2 jaar geleden

IKEA krummelur. Echt prima matras en mooie prijs

2 jaar geleden

Hier ook Ikea en wat ben ik daar blij om. Mijn zoontje moet altijd spugen als hij tanden krijgt en toen de kiezen door kwamen was het heel erg. Ik leg geen Waterdichte Molton of matrasbeschermer ivm rebreathing of verstikking en dus zat die spuug ook op het matras helaas. De hoes kan je wassen en luchten, maar toch blijf ik het een vies idee vinden. Een nieuwe kopen vind ik voor dat geld minder erg dan als ik een hele dure matras had gekocht.

2 jaar geleden

Aerosleep zeker niet doen. Je kindje wordt dan niet goed genoeg warm gehouden en uit onderzoek blijkt dat het zeker geen beter alternatief is voor een gewoon matras. Kraamverzorgende en verloskundige zijn ook geen fan van de aerosleep en de valse claims die ze maken. Verder is eigenlijk elk stevig matrasje prima.

2 jaar geleden

Er komen echt heel veel matrasjes niet veilig uit de test (ook van pretura, waar overigens ook goede van zijn), volgens mij vaak doordat de tijk te gemakkelijk af te ritsen is en een oudere baby dan het schuim eruit kan gaan plukken (en in de mond stoppen) Dus helaas zijn niet alle stevige matrasjes “goed”. Ps: ik hecht wel waarde aan het oordeel van de consumentenbond, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn 😊

2 jaar geleden

Prijsverschil van €100,- tussen IKEA 2 en 3! Krummelur €60,-, prima prijsje lijkt me voor een goed matras!

2 jaar geleden

Ons advies Beste uit de Test De Beste uit de Test is de Prolana Ronja Plus. Hij krijgt een 8,2. Dit matras heeft een vulling van kokosvezels met daaromheen een wol-weefsel. Hij laat goed vocht door en doorstaat de duurtest met glans. Dit matras is alleen te koop via Greenjump.nl. We testten ook de peutervariant van 70 x 140 cm, maar die komt net iets minder goed uit de test. Beste Koop De Beste Koop is de IKEA Krummelur met een Testoordeel 7,5. Dit matras met een vulling van schuim is veel goedkoper dan de Beste uit de Test. Hij geeft wel wat minder goede ondersteuning aan je kindje. Ook laat hij vocht uit luier- en spuugongelukjes wat minder goed door. Alternatieven met goede prijs-kwaliteit De IKEA Drömmande is met een 7,9 het beste IKEA-matras in onze test. Hij is wel ruim 2 keer zo duur als de Beste Koop, maar ondersteunt een stuk beter. Ook de luchtventilatie van de Drömmande is wat beter. Voor de rest doen deze matrassen het vrijwel gelijk in onze test. Wil je graag een matras van Aerosleep? Kies dan voor de Aerosleep Essential. Dit is het beste en goedkoopste Aerosleep-matras in onze test. Wel is hij ruim 2 keer zo duur als de Beste Koop. De luchtventilatie is een stuk beter dan bij de Beste Koop. Verder scoort hij vrij vergelijkbaar. We testten ook de peutervariant van de Essential, van 70 x 140 cm. Die doet het bijna net zo goed. De IKEA Pelleplutt krijgt een 7,3 en is spotgoedkoop. Toch is hij geen Beste Koop. Dat komt doordat hij maar 6 cm dik is. Dat vinden we echt te dun om dit matras elke dag te gebruiken in het babybedje. Voor in een logeerbedje is de Pelleplut wél ideaal. Afraders De Pretura Superior Wave is een Afrader. Dit ledikantmatras heeft meerdere veiligheidsproblemen. Ook de ABZ Tijger is een Afrader. Op de eerste plaats vanwege veiligheidsproblemen. Maar ook bij de andere testonderdelen doet dit matras het slecht. Zoals de ondersteuning, levensduur en luchtventilatie. Ook deze matrassen zijn Afrader doordat ze zakken voor meerdere belangrijke veiligheidstests. Maar ze zijn niet meer te koop: ABZ KM201 HR55 ABZ Multicare White on top Angelcare Candide Sleep Safe

2 jaar geleden

Reactie op Sasdea

Ons advies Beste uit de Test De Beste uit de Test is de Prolana Ronja Plus. ...
De nummer 1 heeft wel 1 nadeel: Laat erg weinig lucht door: pas op voor oververhitting (Ik zou hem zelf daardoor niet zo snel kopen in een warmere kamer) Overigens is bij een babymatres een hele goede luchtventilatie ook niet goed geven ze aan voor kleine baby’s, omdat het dan juist lastig is om ze warm te houden