5 Reacties

7 uur geleden

Als je rijst kookt kan je wat extra koken, daar kan je dan egg fried rice mee maken bijvoorbeeld. Een beetje groenten roerbakken in de pan, rijst meebakken, eitje er doorheen en goed doorroeren tot het gaar is, beetje zoutarme sojasaus en/of teriyaki saus er doorheen roeren en evt een lente-ui er overheen. Dit kan je ook gewoon invriezen, wij hebben een paar porties met kool in de vriezer nu ☺️

7 uur geleden

Hier hebben we standaard in de vriezer een groentemix liggen van de aldi uit de vriezer. En hier koken we rijst bij en soms een stuk kip of zalm erbij

7 uur geleden

Wij vriezen vaak restjes in, inderdaad pasta en lasagne maar ook van gerechten met rijst en mie bijvoorbeeld. Fijn als er een paar dreumes porties in de vriezer liggen voor dit soort dagen

6 uur geleden

Ik krijg het ook niet voor elkaar hoor. Onze dreumes eet met de pot mee, soms niet. Maar ‘met de pot mee’ is zelden hetzelfde wat wij eten, want meestal is dat dan van gisteren. Zodat zijn hapje altijd klaar is. Hij eet vaak veel eerder dan wij, of krijg het anders agenda technisch gewoon niet voor elkaar. Als we dingen eten die hij niet lust of te veel kruiden of iets dan heb ik altijd dingen in de vriezer die ik dan voor hem eruit haal.

31 minuten geleden

We eten met dit weer vaak stampot. Als ik dan de aardappelen gestampt heb en de groenten erbij dan pak ik meteen wat apart voor haar (voor 2 dagen) en doe daar wat roomboter en melk door. Daarná doe ik pas de jus en bijv kaas en extra zout door de rest van de pan. Zelf eten we er ook twee dagen van dus ideaal als ik weet dat ik de dag erna laat thuis ben. Vroeger schilde ik altijd zelf de aardappelen, maar nu kopen we gewoon voorgeschild. Dan is het zo klaar! En we eten ook wel geregeld verse ovenfriet, broccoli of sperzieboontjes en bijv gebakken zalm. We doen dan over de aardappeltjes en de vis pas op ons bord zout erbij.