28 Reacties

8 dagen geleden

Och lieve mama toch! Ik kan daar over meepraten. Ik ben hiervoor naar de huisarts gegaan en deze heeft me doorverwezen naar de PVP. Aan de hand van gesprekken kijken zij voor mij wat er nodig is en wat kan helpen. Zij hanteren geen wachttijden wanneer het om gezinnen, kinderen, ouders etc gaat. Misschien een tip om dit bij de huisarts aan te kaarten? Heel veel sterkte!

8 dagen geleden

Ik volg! Hier lange tijd (15 wk) alles alleen gedaan en dat met een huilbaby. Partner wil wel helpen, maar weet niet goed hoe dus bleef vaak erg passief. Mijn onbewuste oplossing was om dan maar alles zelf te gaan doen. Nu, na een goed gesprek met partner, kans gekregen om even te rusten. En dat heeft me volledig gesloopt. Mijn automatische piloot is gecrasht en ik voel ineens hoe moe ik ben, kan alleen maar huilen en realiseer me dat ik niet kan genieten van de kleine omdat ik constant bang ben dat hij weer gaat huilen. Het is erg donker in mijn hoofd. Komende vrijdag afspraak bij de huisarts om te kijken hoe of wat want dit gaat zo niet langer. Het is erg pittig allemaal.

8 dagen geleden

Oh wat naar voor je, en helaas herkenbaar! Mijn man kreeg in week 37 van mijn zwangerschap een hersenvliesontsteking en onze zoon werd zo snel geboren dat hij de eerste 3 minuten niet ademde en de 8 weken erna nog steeds last had van de slechte start. Ik heb in die tijd alles alleen moeten doen, omdat mijn man de prikkels niet aankon. We hebben daarnaast ook een zoon van bijna 3, dus ik moest zorgen voor 3 mensen en verwaarloosde mezelf. Ik ben bij de huisarts geweest en ben vrijwel direct doorgestuurd naar de POH (praktijkondersteuner), dit is een soort laagdrempelige psycholoog waar je je verhaal kwijt kan en die meedenkt over hoe je weer jezelf wordt. Misschien is dit voor jou ook een optie? Verder: vraag hulp van alle kanten: je (schoon)ouders (je wil niet weten hoe vaak mijn moeder met onze zoon heeft gewandeld en gewiegd), buren (even een boodschapje laten doen), vrienden (luisterend oor, de baby vasthouden of gaan wandelen zodat jij kan liggen/in bad kan/whatever), iedereen die je vertrouwt. Dit alles heeft mij uiteindelijk aardig uit de put geholpen. Mijn man is inmiddels een stuk beter, werkt weer 9 uur per week en kan eigenlijk alles weer met onze zoons. We hebben nu de afspraak dat ik de nachten doe, maar dat ik dan wel mag uitslapen 's ochtends op de dagen dat hij niet werkt. De andere nachten doet hij dan, zodat ik ook kan doorslapen en ik in de ochtend weer energie heb voor de jongens. Ik hoop dat je iets hebt aan de tips, heel veel sterkte en het komt echt goed!

8 dagen geleden

Lieve mama dit is heel herkenbaar, Wat goed dat je hulp gezocht hebt! Helaas zijn er inderdaad wachtrijen, maar hopelijk kun je er met iemand anders over praten? Blijf ook benoemen naar je partner hoe moeilijk je het vind, misschien kan hij je wat meer ontlasten? Of kan jullie kleine eens bij familie een nachtje logeren? Dit heb ik uiteindelijk gedaan toen ik aan het wachten was op hulp. Dat 1 nachtje deed me meteen al heel goed! Ik begin in januari weer met rustig opstarten met werken, neem je echt de tijd, jij bent zo belangrijk als mama zijnde!!

8 dagen geleden

Bij de huisarts zijn trouwens praktijkondersteuners waar je mee kan praten terwijl je aan het wachten bent op hulp! Dit heb ik ook gedaan, zodat ik toch even mijn ei kwijt kon. Hoop dat je er iets mee kan. We kunnen dit ❤️

8 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het ook enorm zwaar, ben moe, neerslachtig en sta een hele dag onder constante spanning. Mijn hele dag draait om hetzelfde riedeltje en ik ben enorm gefocust op ons meisje qua slaapjes, voeding en prikkels e.d. Ik sta letterlijk dag en nacht aan en kan de rust niet meer vinden. Ook ik voel mij echt falen. Ik zie andere moeders stralen, maar zelf loop ik constant met een donderwolk boven mij 🥲 Wat goed dat je hulp hebt gezocht, maar die 10 weken wachttijd is wel echt teleurstellend. Zoals de andere dames al zeggen, misschien naar de praktijkondersteuner? Mocht je behoefte hebben om te kletsen, te delen of je hart te luchten, mag je mij altijd een pb sturen. Heel veel sterkte 🤍

8 dagen geleden

Slaapregressie/4e sprong is echt killing. Sinds vorige week praat ik met de praktijkondersteuner. Het is gewoon veel allemaal..

8 dagen geleden

Reactie op Yvonn

Och lieve mama toch! Ik kan daar over meepraten. Ik ben hiervoor naar de h ...
Ah ja ik ga het zeker even navragen, dankjewel!🩷

8 dagen geleden

Reactie op mittens

Ik volg! Hier lange tijd (15 wk) alles alleen gedaan en dat met een huilba ...
Heel veel succes vrijdag!! You can do it mama 🩷

8 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Lieve mama dit is heel herkenbaar, Wat goed dat je hulp gezocht hebt! Helaa ...
Ik heb ook erg veel last van angstgevoelens en loslaten... dus zo'n nachtje weg vind ik erg moeilijk.

8 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Bij de huisarts zijn trouwens praktijkondersteuners waar je mee kan praten ...
Ik ben al eens eerder bij de praktijkondersteuner geweest, maar heb helaas echt geen klik met deze man..

8 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het ook enorm zwaar, ben moe, neerslachti ...
You can do it lieve mama!🩷 ik stuur je vanmiddag even een berichtje!!

8 dagen geleden

Reactie op Anoukvs91

Slaapregressie/4e sprong is echt killing. Sinds vorige week praat ik met de ...
Ja hou op hou op... hier sliep ze om 00:30 en vanaf 04:30 klaar wakker... en daartussen denk 10x de tut terug gedaan

7 dagen geleden

Reactie op Sannexkus

You can do it lieve mama!🩷 ik stuur je vanmiddag even een berichtje!!
Helemaal goed! 🤍

7 dagen geleden

Herkenbaar helaas. Ben ook snel geprikkeld, moe en voel me niet happy. Ondanks dat ik ook echt dol op mijn twee jongens ben hoor! Maar op dit moment vraagt de oudste veel aandacht en de jongste ook. We kunnen dit!!! ❤️❤️❤️❤️

7 dagen geleden

Ik wilde niet zomaar door scrollen want kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Een hele dikke knuffel voor jou 🩷 Helaas ook herkenbaar voor mij en ik heb aankomende week een afspraak bij de huisarts staan om een plan van aanpak te gaan maken want bij mij kan het ook niet zo verder. Neem de tijd en rust die nodig is 😘

7 dagen geleden

Reactie op Rubywoo

Ik wilde niet zomaar door scrollen want kan me helemaal voorstellen hoe je ...
Succes bij de huisarts🩷

7 dagen geleden

Reactie op MamaI2020💙

Herkenbaar helaas. Ben ook snel geprikkeld, moe en voel me niet happy. Onda ...
Ja het is ook super pittig allemaal! Hopelijk komt er voor ons allemaal gauw wat verbetering 🩷

7 dagen geleden

Een dikke knuffel lieve mama❤️ hier ook idemdito.. zijn het de hormonen? Is het het nieuwe leven? Is het te weinig slaap? Zoveel vragen en zo weinig antwoorden. Helaas voel ik mij ook zo wispelturig. Ene dag lijk ik super sterk alsof ik de hele wereld aan kan en de andere dag wil ik het liefst niemand spreken en voel ik me zo somber. Relatie problemen door onbegrip en het muurtje weer om mezelf bouwen. Zo sneu terwijl je eigelijk nu in de mooiste fase van je leven zit en dan je zo voelen.. voel me super schuldig daardoor ook als ik me kleine meid aan kijk🥺doe alles voor haar ze maakt me zo gelukkig, haar vader ook, maar soms lijkt het alsof niemand begrijpt wat ík allemaal moet voelen en heb meegemaakt vanaf dat ze geboren is. Alsof ik moeite heb om er mee te om te gaan.. ik weet het niet tijd zal het leren..❤️

7 dagen geleden

Reactie op Nonamanis96

Een dikke knuffel lieve mama❤️ hier ook idemdito.. zijn het de hormonen? Is ...
Wauw precies dit!! Knuffel voor jou 🤍