Hee meiden,
Ik ben nu 17+3 en merk nu al dat ik zo snel hele erge rugpijn heb. Zeker als ik een dagje net te veel heb gedaan kan ik daarna bijna niet meer lopen van de rugpijn. Hebben meer meiden hier last van ?
Al sinds ik 4 weken zwanger ben last van mijn onderrug, ik loop nu bij de bekkenfysio, hiervoor bij de normale fysio geweest daar kreeg ik ook oefeningen mee die even hielpen.
Meer rust momenten inlassen, niet meer zwaar tillen, bukken, trekken of duwen. En blijf kleine stukjes bewegen, dit kreeg ik als advies mee in eerst instantie
Ik ook al sinds 8 weken. Enige dat echt helpt is korte periode van bewegen en dat afwisselen met op je zij liggen. Zitten geeft ook nog druk op je bekken dus als je echt de druk wil verlichten is liggen het beste. Maar zeker aanrader om even naar goede bekken fysio te gaan. En Ohja, warmtekussen/pittenzak oid werd mij ook aangeraden. Maar vooral: accepteren dat je minder kan doen dan je wil waarschijnlijk 馃.
Heb ook vaak (lage) rugpijn en ben 17+2. Heb zelf een slap bekken dus mede daardoor komen deze klachten. Merk wel dat het met rust echt beter wordt en ook met warmte. Zitten maakt het vaak erger, lopen verbetert het soms. Liggen geeft het meeste rust maar niet altijd haalbaar. Let op jezelf!
Heb je misschien bekkeninstabiliteit? Ik zou daar eens mee langs een bekkenfysio gaan. Dit zijn typische klachten die ook ontstaan door bekkeninstabiliteit.
Jaa ik heb hier ook veel last van! Ik had daar sws al last van voor de zwangerschap. Ik ben bij een kinesist geweest maar hielp niet echt zo veel helaas. Weet nu ook echt niet wat ik eraan kan doen
Ja hier ook.. ik sta op de wachtlijst voor de fysio. Wil met name voorkomen dat het erger wordt dan dit. Na een dagje iets teveel doen zit ik helemaal vast einde van de avond en kan ik niet meer opstaan als ik eenmaal zit of lig