21 Reacties
2 jaar geleden
Nooooooit van gehoord, maar ik drink zelf ook ineens Melk (maar dan ook weer geen liter per dag😄)
2 jaar geleden
Hier ook ontzettend veel zin in melk al de gehele zwangerschap. Maar ook nog nooit gehoord dat dit een verwennerij is voor de baby😅
2 jaar geleden
Heeft je verloskundige uitgelegd wat ze bedoelt met "verwennen"? Is ze bang dat je teveel aankomt ofzo? Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Ik geloof zelf erg dat als je behoefte hebt aan iets relatief gezonds zoals melk, je lichaam het blijkbaar nodig heeft - het is tenslotte botten aan het bouwen! Maar als je verloskundige een duidelijke reden heeft gegeven waarom je het niet/minder zou moeten drinken, dan zou ik haar natuurlijk geloven :)
2 jaar geleden
Onzin lijkt me..
Wat ik wél over zuiver heb gehoord van een borstvoeding cursus van lactatiekundige Marian Bouman is dat als je borstvoeding geeft straks je je zuivelinname niet te hoog moet hebben omdat baby’s dan via jou te veel binnen kunnen krijgen en daar meer krampjes van kunnen krijgen. Maar in je zwangerschap is dit niet hoor….
2 jaar geleden
Reactie op Mijke95
Onzin lijkt me..
Wat ik wél over zuiver heb gehoord van een borstvoeding cu ...
Oeh, dan heb je wel pech hoor! Ik heb mijn eerste 14 maanden borstvoeding gegeven en naar hartelust zuivel gegeten (als een goeie Hollander, haha). Na zes maanden bleek het kindje een koemelkallergie te hebben, waar we pas achter kwamen omdat hij met vast voedsel begon. Dus het bestaat vast, maar nogmaals, dan heb je volgens mij flink pech!
2 jaar geleden
Ja beide. Wat betreft het aankomen, volle melk zijn veel vetten, dus heel goed is het niet. En de verloskundige gaf dus aan dat je een ‘hongerig’ kindje kunt krijgen als je veel melk drinkt. Ik had er ook nooit van gehoord, dus was benieuwd.
2 jaar geleden
Ik heb er nog nooit van gehoord maar beter verwend dan verwaarloosd toch? 🤣
2 jaar geleden
Misschien is dit je lijf dat vraagt om (extra) calcium? En ja, die vetten.. als je erop zou willen letten, zou je die misschien nog kunnen compenseren met de andere dingen die je eet/drinkt? Maar ik zou het verder loslaten. Fijn dat je in ieder geval genoeg calcium binnenkrijgt :p
2 jaar geleden
Reactie op Mijke95
Onzin lijkt me..
Wat ik wél over zuiver heb gehoord van een borstvoeding cu ...
Thanks!
2 jaar geleden
Reactie op mama van Ayla 💕
Ik heb er nog nooit van gehoord maar beter verwend dan verwaarloosd toch? � ...
Haha zo is het ;)
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Drink hier ook zo graag volle melk: in de koffie, tussendoor, ‘s avonds een beker warme melk 😂
Denk dat het verwennen niet zozeer in de melk zit, maar in het “vette”/volle ervan. Alles wat je structureel teveel aan calorieën binnen krijgt, in welke vorm dan ook, kan invloed hebben op de groei van je kindje.
Ik merkte juist door vollere producten te eten en drinken (roomboter/kaas op
brood, volle melk) dat ik veel meer voldaan was en veel minder snoepte tussendoor. De weegschaal zakte dan ook juist weer wat.
Dus zolang het niet en-en-en is, is er niets mis mee lijkt me. Je lijf heeft er niet voor niets behoefte aan.
2 jaar geleden
Whahahahaha wat een onzin! Alsof de baby in jou buik melk drinkt…. Die wordt gevoed door je bloed. Wat een kletskoek… sorry hoor maar ik zou in lachen zijn uitgebarsten.
Je kindje kan verschillende smaken proeven in het vruchtwater maar het is niet zo dat het vruchtwater veranderd in melk als je melk drinkt….
Lekker melk drinken als jij dat wilt! Het is een teken van je lichaam dat je behoeftes hebt aan stoffen die in Melk zitten.
Ps zou de volgende keer vragen om het wetenschappelijk onderbouwde artikel waar ze deze wijsheid vandaan heeft ;-). Grote kans dat ze zegt dat het een grootmoederswijsheid is…
Ps geen verdere kritiek op je verloskundige hoor! Ze is vast super lief en heel goed in haar werk, maar moet zo lachen om dit soort onzin!!
Pss Ik had paar weken terug ineens super veel
Behoefte aan optimel framboos. Ook 5-6 dagen liters gedronken en toen was het weer minder… dus het is gewoon waar je behoefte aan hebt!
2 jaar geleden
Ik heb ook veel behoefte aan zuivel. Ik denk dat het gewoon je babytje is die aangeeft daar veel behoefte aan heeft voor zijn of haar bot aanmaak. Volgens mij is het alleen maar goed 😊
2 jaar geleden
Ik mag geen melk (mijn maag staat dan letterlijk in de fik). Maar verdorie wat heb ik er zin in 😂
2 jaar geleden
Reactie op Kornoelje
Oh maar wat ik wel wil zeggen, hou je ijzer in de gaten want zuivel remt de ...
Meen je? Ik had laatst dat mijn ijzerwaarden aan de lage kant waren, maar geen ‘tekort’ dus geen pillen oid. Zou het al een ‘probleem’ zijn bij een redelijk normale zuivel inname? Vroeger at/dronk ik juist heel weinig zuivel maar nu juist wel iets meer ook vanwege calcium enz… 🤔