Ik heb mijn baby 9,5 maand borstvoeding gegeven, nu aan het afbouwen. Ik ben nog niet ongesteld geweest. Het verschilt volgens mij nogal per persoon, maar ben benieuwd hoe dit bij jullie is. En hoe snel kwam het weer op gang na afbouwen borstvoeding?
Bij de oudste (5jr) kwam mijn menstruatie rond de 8 maanden terug. Ik geef momenteel nog BV aan mijn zoontje van 9.5 mnd maar nog geen menstruatie. Ik zie het vanzelf wel. Vind het prima zo
Bij de eerste ben ik na 8 maanden weer ongesteld geworden (terwijl ik nog borstvoeding gaf) en na mijn tweede zwangerschap ben ik afgelopen week na 9,5 maand weer ongesteld geworden terwijl ik nu ook nog borstvoeding geef.
Volgende week is onze dochter 10 maanden en vanaf 9 maanden ben ik begonnen met afbouwen van de BV. Ik voed nu nog elke ochtend en avond maar nog geen menstruatie. Ik ben ook benieuwd wanneer het weer opgang komt.
Ik geef nog in ochtend en avond borstvoeding en nog geen menstruatie gehad maar ik heb ook de mirena spiraal dus de kans dat het überhaupt niet komt is aanwezig. Wat ik niet erg vindt trouwens 😅
Ik heb tot 8 maanden volledig borstvoeding gegeven. Daarna kregen we thuis allemaal enorme buikgriep (met uitdroging) waardoor ik nauwelijks meer productie had. Besloten dan maar gelijk te stoppen. Drie dagen na het begin van de buikgriep werd ik alweer ongesteld.
Maar dus wel drastisch snel afgebouwd omdat mn productie volledig op zn gat lag.
Na mijn eerste zwangerschap kreeg ik rond 4maanden weer een regelmatige cyclus terug (fulltime borstvoeding, niet kolven oid). Nu bijna 10 maanden op weg en nog helemaal niks.
Bij de eerste stopte ik met borstvoeding met 4 mnd en was met 6 mnd voor het eerst ongesteld.
De tweede stopte ik met borstvoeding 6 mnd en was met 8 mnd voor het eerst ongesteld.
Nu slaapt hij voor het eerst door door geen borstvoeding meer aan te bieden. Hij is 9,5 maand en nog niet ongesteld.
Mijn kindje is 10 maanden en ging met 5 maanden afbouwen met borstvoeding. Ben nog steeds niet ongesteld geworden. Wel even aan de mini pil gezeten toen.
Tijdens bv ongesteld geworden toen ook gelijk regelmatig. Toen met bv gestopt toen mijn zoon 7.5 maand was en sinds dien heeel onregelmatig. Echt super irritant las online dat als je stopt met bv dat t ook weer 3-6 maanden kan duren voordat t weer een beetje recht getrokken is