102 Reacties
2 dagen geleden
Zijn er hier ook ouders die dezelfde ervaring hebben dat hij helaas enorm tegenvalt..?🙁
Na veel goede recencies en verhalen/situaties die op de onze leken dacht ik echt: dít is de uitkomst.
Maar we hebben hem nu 1,5 week en ze vindt het nog steeds verschrikkelijk😅 Ze blijft er hooguit 10 minuutjes eventjes rustig (met haar oven wágenwijd open) in liggen, maar slapen? Hó maar😅🥲
2 dagen geleden
Reactie op WonderAn
Zijn er hier ook ouders die dezelfde ervaring hebben dat hij helaas enorm t ...
Is hier ook wel eens een week geweest! Maar daarna pakte die hem wel weer heel goed. Heb het idee dat het dan net een sprongetje oid was!😊 wij leggen hem er wel slapend in! Wiegen hem eerst of eerst in slaap krijgen in de draagzak en vanuit daar voorzichtig erin leggen en dan meteen de Moonboon aan! Dat werkt hier goed :)
2 dagen geleden
Reactie op Nynke_93
Is hier ook wel eens een week geweest! Maar daarna pakte die hem wel weer h ...
Ah dank je wel voor je reactie ☺️ We blijven het maar nog eventjes proberen! Ze is morgen 8 weken.
Mijn man loopt nu continu met de draagzak, maar dat is helaas voor mij nog te zwaar ivm bekkeninstabiliteit. Dus het is zó lastig om haar steeds in slaap te helpen terwijl er nog een peutertje van net 3 rondloopt 🥹☺️
2 dagen geleden
Reactie op WonderAn
Zijn er hier ook ouders die dezelfde ervaring hebben dat hij helaas enorm t ...
Hier waren mijn verwachtingen ook hoger, ondanks dat ik er evengoed profijt van heb. Ik kan haar er wakker in leggen. Vervolgens blijft ze even wakker en begint ze te huilen/mopperen, maar vervolgens valt ze dan meestal wel in slaap. Ze wordt dan na 30 ~ 45 minuten wakker maar dat is net lang genoeg om ff de rust te pakken en iets gedaan te krijgen in huis.
Alleen in de draagzak of bij mij in bed en aan de borst kan ze langer slapen dan die 45 minuutjes..
2 dagen geleden
Reactie op WonderAn
Ah dank je wel voor je reactie ☺️ We blijven het maar nog eventjes proberen ...
Heel erg herkenbaar! Ging hier net zo! Draagzak baby! Inmiddels (13 weken en 2 dagen oud) hoeven we de draagzak nauwelijks meer te gebruiken. Het wordt écht beter met de tijd! Rond 8 weken waren wij ook nog fulltime draagzak ouders, denk dat het sinds 10 weken beter gaat in de Moonboon en nu met 13 weken nog maar heeeel zelden (nauwelijks) de draagzak nodig voor slaapjes. Jullie doen het super!!❤️ lekker je kind volgen! Er komt vanzelf een dag dat de draagzak minder nodig is, de Moonboon beter gepakt wordt en daarna het bedje ☺️
één dag geleden
Reactie op inimini2
Het is vooral de combi met strak letten op de wakkertijden en slaapsignalen ...
Dank je! :) Wakkertijden zijn we idd enorm strikt mee juist, dat is enorm helpend om oververmoeid tegen te gaan en dat is ze daarom gelukkig ook niet. (Dat vicieuze cirkeltje kennen we helaas van de eerste, zij had verborgen reflux en sliep juist nauwelijks, dus dat was écht een draaaama)
Alleen ons tweede dochtertje slaapt (ook) alleen met hulp van ons óf in de draagzak (met lopen/wiegen). Wiegje is sowieso een no go overdag nog momenteel.
Bij een eerste kindje is dat nog te doen (zwaar, maar té doen), maar met een tweede ernaast zit ik soms met mn handen in het haar. ☺️
11 uur geleden
Reactie op OzzAk
Hoi mama’s een vraagje, laten jullie de moonboon hele slaapje aan of zet je ...
Wij doen alleen overdag, en dan continue aan. Nacht in z’n bedje. Gaat prima. Zo went hij gelijk aan zn bedje. En kan hij na een aantal maanden gewoon mooi over.
Ben er niet zo bang voor dat hij hier aan went. Kan me niet voorstellen dat hij op z’n 12e hier nog in wilt liggen😂
8 uur geleden
Reactie op OzzAk
Ik ben ook niet zo bang voor wennen. Mijn peuter heeft veel in de draagzak geslapen en dat doet ie nu toch echt niet meer 😂.
Wij zijn inmiddels wel overgestapt naar een wiegje omdat de jongens te zwaar werden om in de hangmat te manoeuvreren (ging steeds lastiger met uitstekende ledematen). Bij het wiegje hebben we ook de motor gezet zodat we er niet continu naast hoeven te staan.
3 uur geleden
Reactie op OzzAk
Wij laten het het hele slaapje aan. Eerst maar eens leren in slaap vallen en koppelen met hulp, daarna komt het wel zonder. Onze zoon van nu bijna 3 hebben we ook op alle mogelijke manieren geholpen met goed geslapen en het moment dat hij niks meer nodig had kwam echt vanzelf. Wennen ben ik niet bang voor dus.