Mijn dochter van 15 maanden slaapt de laatste tijd onrustiger. Ze wordt in 1x huilend wakker tijdens haar slaap, maar slaapt vaak ook wel verder. Nu heeft ze de afgelopen periode 2x gehad dat ze in rond een uur of 4 in de nacht heel hard moest huilen en krioelt in bed. Het ziet eruit alsof ze heel erg last heeft van haar buik en rolt/beweegt het hele bed door. Ze gaat dan ook rechtop zitten. Het ziet er uit als een aanval. Heel gek. Na ongeveer 5 a 10 minuten is het over en ligt ze in 1x weer stil. Ligt dan nog wel een tijdje met de ogen open, maar valt uiteindelijk wel weer in slaap. Is dit herkenbaar voor jullie? Ze is wel net ziek geweest en krijgt daarvoor nog medicatie. De vorige keer dat ze het had was ze niet ziek, maar sliep ze wel al een tijdje heel onrustig. Heeft ze eerder nooit gehad. Kan dit nachtangst zijn? Ik lees op internet voornamelijk dat het in het eerste deel van de nacht plaats vindt.
We zitten ook al ruim een maand te klooien met tussen 1 en 2 slaapjes inzitten. Heb het idee dat haar slaap sinds deze tijd ook onrustiger is, maar dit heel heftig huilen en draaien/woelen/krioelen ken ik niet. Voor 14 maanden nooit problemen en nu dagelijks niet lekker slapen. We zijn dit niet gewend.
Ik herken het wel. Maar denk zelf dat het bij mijn dochter door de doorkomende tandjes komt. Haar kies is zo opgezwollen en komt maar niet door, echt zo zielig 馃槶 we slapen allemaal heel slecht de laatste weken..
Hier heeft mijn eerste heel lang nacht angsten gehad. Was bij ons inderdaad in het eerste deel van de slaap, vaak na ongeveer 1,5 uur. Ik herkende het vooral omdat ze mij in zo鈥檔 aanval echt niet herkende, ik kon haar niet troosten ook niet met borstvoeding wat normaal altijd hielp. Bleef maar slaan en schoppen ook bij vasthouden. Herken je dat?
Rond m鈥檔 dochters 1e verjaardag slaapangst meegemaakt. Idd na een uur slapen. Geen contact mee te krijgen en ook een heel ander soort huiltje. Troosten werkt dan niet, maakt het soms juist erger