12 Reacties

5 dagen geleden

Misschien een idee de fles om half 7 iets minder te doen en standaard om de tijd dat jullie naar bed gaan haar nog even wakker maken voor een flesje? Wij gaan om 22:00 naar bed en hij krijgt dan nog een flesje van 90…. Verder geen fles meer. Maar het kleine flesje maakte hier dat hij niet tussendoor ineens wakker word

4 dagen geleden

En andersom? Heb je ook het idee dat de fles ‘s nachts het eten overdag beïnvloed? Dus als ze pas om 2u die fles drinkt i.p.v. om 12u dat het overdag met eten, vooral in de ochtend, nog dramatischer is? Wij merkten op een gegeven moment dat als onze dochter na 4.30 nog een ‘nachtfles’ dronk ze ‘s ochtends geen ochtendfles meer hoefde, of maar een heel klein beetje. Wij hebben verder geen moeilijke eter, maar ik kan me voorstellen dat als je ‘s nachts al 240ml warme melk op hebt, je dan in de ochtend minder trek hebt. En als het toch al niet zo’n goede eter is… Ik zou die fles toch wat kleiner maken, 240ml is heel veel namelijk (mijn dochter heeft nooit grotere flessen gekregen dan 200ml en die dronk ze ook vaak niet leeg). Hopelijk kun je dan een beetje doorbreken dat ze ‘s nachts haar voornaamste calorieën binnenkrijgt. Om te voorkomen dat ze dan nóg een keer in de nacht wakker wordt zou je ook als ze om 12u al wakker wordt wel 200ml geven en als het pas om 2u is maar 165 oid. Dus dat je meerdere opties klaarzetten. En even experimenteren met hoeveel ze ‘nodig’ heeft om weer in slaap te vallen en het tot de ochtend vol te houden maar dan wel ‘trek’ te hebben.

4 dagen geleden

Is ze nu 11 maanden dus? Tot 1 jaar zou ik zeker opvolgmelk geven ipv al volle koemelk, medische redenen uitgezonderd natuurlijk. En misschien juist overdag nog wel geven als ze dat dan drinkt? Tot 1 jaar is moedermelk/flesvoeding de hoofdvoeding waar kinderen hun voedingsstoffen uithalen. Misschien bereik je daarmee dat ze overdag de honger genoeg stilt om niet meer in de nacht te hoeven bunkeren? 240 ml voor het slapengaan lijkt me ook best veel. En als ze “weet” dat ze dat nog krijgt, laat ze mogelijk daarom ook ander voedsel staan? Al dan niet bewust natuurlijk. Sterkte! Wat een zoektocht is het hè.

4 dagen geleden

Ze is nu 17mnd . Dus afgeholpen half jaar ineens weer met nacht voeding... nachtfles is 150ml ongeveer, volle melk. S ochtends eet ze eogenlijk altijd goed (25/30gr havermout+ melk + fruit). Fruit om 9.30u ook goed. Smiddags eet ze wisselend. Maar s avonds is vooral een ramp.. wakker maken om 22u al geprobeerd.. dat was geen goed plan. Wil dan niet drinken en is overstuur of drinkt een beetje en komt 2uur later weer.

4 dagen geleden

En hoe laat eten jullie ‘s avonds? Misschien dat ze te moe is om goed te eten, wij eten bijvoorbeeld om 17.30. Of inderdaad toch dat ze ‘weet’ dat ze daarna nog een fles krijgt en daarom niet veel eet?

4 dagen geleden

Dachten wij ook. Dus we eten nu tussen 16.30 en 17.30u. Op de opvang altijd rond 16 30u, maar gaat vaak overal niet zo goed. En inderdaad ik vraag me dat van die fles ook af. Misschien die avondfles afbouwen? Maarja komt ze dan niet juist vaker in de nacht.

4 dagen geleden

Reactie op Annet16

Dachten wij ook. Dus we eten nu tussen 16.30 en 17.30u. Op de opvang altijd ...
Maar 1 manier om er achter te komen vrees ik 😬

3 dagen geleden

Ik ben op een gegeven moment ‘s nachts een boterham gaan geven om dit te doorbreken! Maar vooral omdat ze bij ons ook echt verslingerd was aan het zuigen

3 dagen geleden

Hoeveel dagen heb je geprobeerd geen fles te geven? Want wij hebben de fles Cold Turkey gestopt in de nacht toen hij 14 maanden was. De eerste nacht was krijsen (we hebben hem wel een beker water aangeboden maar dat wilde hij niet, en natuurlijk gewoon getroost!). De tweede nacht was het een paar keer even huilen en de derde nacht werd er niet meer om gevraagd. Sindsdien slaapt hij ook echt beter (niet goed, wel beter).

3 dagen geleden

Reactie op Loon_21

Hoeveel dagen heb je geprobeerd geen fles te geven? Want wij hebben de fles ...
Oja voor ons was er een andere reden om af te bouwen. Tot die tijd sliep hij altijd prima na een flesje maar hij werd juist door de fles steeds onrustiger en was na een fles nog niet tevreden. Dus we kregen het idee dat de fles nu meer een probleem werd een een oplossing. Toen besloten dat als het toch al zo slecht ging, dan maar door te bijten.

gisteren

Leg je er bij neer. Dit klinkt lulliger dan ik bedoel, maar echt... het kost zo veel energie om van alles te proberen. Zeker als je zwanger bent. Onze oudste is bijna 4 en slaapt echt nog niet elke nacht door. Onze jongste is bijna 1.5 jaar en heeft überhaupt nog nooit doorgeslapen