12 Reacties
8 dagen geleden
Mijn hemel wat een verhaal. Heb gelukkig hier geen ervaring mee, maar zou beginnen met aangifte te doen.
Daarnaast zou ik me nooit schuldig voelen naar je baby. Jij bent weggegaan en dat is het beste wat je kon doen. ♥️ Ga in ieder geval niet meer terug naar hem, want geloof me dit wordt niet beter. Zie ook zijn vorige relatie die zelfs tot een veroordeling is gekomen.
Vraag aan jou: hoe reageert hij naar zijn zoontje uit de eerdere relatie? Is hij daar agressief tegen? Niet dat ik vind dat je daar op kan vertrouwen als ie dat niet is, maar meer uit zorg naar dat jongetje.
8 dagen geleden
Reactie op missanabel
Mijn hemel wat een verhaal. Heb gelukkig hier geen ervaring mee, maar zou b ...
Hij is gelukkig wel minder aggressief als in zn vorige relatie.. tegen zijn zoontje is hij niet aggressief, maar ik vind het al te heftig dat de kinderen dit mee moeten maken. 😔
7 dagen geleden
Reactie op Amy318
Hij is gelukkig wel minder aggressief als in zn vorige relatie.. tegen zijn ...
Zeker omdat jij je eigen baby leert wat normaal is en wat niet. Maar idd zorg voor je veiligheid en bel ook veilig thuis. Laat bovendien de huisarts ook een melding maken met de beschrijving van je blauwe plekken evt foto’s. Dat heeft meer impact. Als je met dit verhaal de huisarts belt dan heb je vanmiddag nog een afspraak
7 dagen geleden
Je hebt super gehandeld. Alles wat jij wilde was de situatie uit voor jou en je kleine. Super gedaan.
Meld je situatie bij veilig thuis. Licht eventueel ook je huisarts in. Aangifte bij de politie is ook een goed idee, zeker gezien zijn verleden.
Ben jij inmiddels weer in je huis en is hij weg?
7 dagen geleden
Reactie op Amy318
Hij is gelukkig wel minder aggressief als in zn vorige relatie.. tegen zijn ...
"Wel minder agressief" is nogsteeds agressief meid ❣️ je hebt goed gehandeld! Mijn tip met een ex (niet de vader van ons kind) die losse handjes had en flink heeft gestalkt;
- aangifte zodat er een dossier gemaakt word
- bewijs dmv foto's/filmpjes/screenshots van gesprekken
- andere sloten op de deuren
- in jouw situatie, veilig thuis
- niet je kindje alleen met hem laten, gezien zijn gedrag.
Heel veel sterkte, volg je mama instinct. 🍀
7 dagen geleden
Je heeft aan minder agressief, maar vaak bouwr het geweld zich langzaam op en escaleert het elk conflict meer. Van eerst verbaal, naar ook fysiek en naar steeds zwaarder fysiek.
Lees je eens in over " Spiraal van geweld". Het feit dat hij al eerder geweld heeft gepleegd maakt de kans op recidive heel groot.
Goed dat je gelijk beseft dat dit niet oké is en moedig dat je gelijk actie hebt ondernomen. Een dossier opbouwen en alle bewijzen vanaf nu bewaren. Verbaal geweld is btw ook geweld dus ook als dat plaatsvind bewijs van verzamelen.
Wat betreft omgang is het verschillend per casus, dus kan niet veel over gezegd worden. De keuze die je vooral moet maken is of je het zelf met hem kan vormgeven of dat je er hulpverlening bij wilt betrekken. Afspraken goed vastleggen is altijd wel slim naar mijn mening. (Dus neit alleen welke dagen/tijden, maar ook feestdagen/verjaardagen/vakanties etc)
Veel sterkte!