9 Reacties

één dag geleden

Aan de ene kant wil ik hem lekker laten slapen aan de andere kant ben ik nu bang voor toch een infectie ofzo en dat we er optijd bij moeten zijn..

één dag geleden

Ik snap je twijfel. Maar ik hoor de laaste tijd dat veel baby's het rs- virus hebben. Als je echt twijfelt dat je zoontje niet goed ademde dan zou ik gewoon bellen.

één dag geleden

Lieve mama. Ik snap dat het allemaal super spannend en eng is. En helemaal als hij nou lekker slaapt dat je hem lekker wil laten liggen. Ik persoonlijk zou gewoon de huisartsenpost bellen en overleggen. Hun hebben er natuurlijk meer verstand van en vinden het echt niet erg dat je belt. Liever een keer te veel dan achteraf spijt! Overleggen kan echt geen kwaad. en dan zullen hun je of wat gemoedsrust kunnen geven of vragen of je langs wil komen. Zo onzeker de nacht in gaan is echt geen pretje. Succes ☺️

één dag geleden

Onze oudste dochter heeft dat ook eens gehad. Zou normaal zijn na een paar dagen (hoge) koorts, heet onderkoorts. Weet niet meer als wij toen naar de dokter geweest zijn. Gewoon in de gaten houden, extra temperaturen, wat warmer aankleden.... Duurde een dag of 2 dacht ik. Maar de dokter bellen kan nooit kwaad natuurlijk.

één dag geleden

Hier net zo goed sinds vorige week woensdag al op en af koorts, hoesten tot verslikken toe, flink verkouden, hees door alles herbenoemd. KDV had gevraagd of ik een huisarts bezoekje wilde doen. Bleek schone longen te hebben dus puur uitzieken. Weten we dat ook weer. Beter dan maar even checken voor de zekerheid.

17 uur geleden

Hoii, Mijn zoontje heeft dit gehad met 8 weken oud. Hij was toen opgenomen met koorts onder de 3 maanden allerlei onderzoeken gehad op de Seh. Na goede uitslagen mochten we weg met de voorwaarden dat de koorts niet meer zou stijgen anders terug. Wat bleek hij kreeg ook ondertemp zakte tot 35.1. Ik schrok hier zo van en na telefonisch contact moest ik gelijk weer naar de seh. Eenmaal aangekomen werd hij gelijk opgenomen voor 3 dagen en weer allerlei onderzoeken. Gelukkig is er toen niks geks uitgekomen maar wel goed in de gaten gehouden en hij lag in een warmte bed. Maar jou zoontje is al 4 maanden. Maar toch blijft het naar , en onzeker. Ik zou gewoon even bellen, ook al is het even om gerust te stellen. Beterschap met hem 🩵

17 uur geleden

Hi! Hier met onze eerste ook gehad rond 6 maanden. Na 3 dagen hoge koorts ondertemperstuur. We zijn toen een halve nacht bij de HAP en SEH geweest. Ondertemperstuur kan duiden op een infectie. Bij ons konden ze niks vinden en zijn met advies haar goed warm houden naar huis gegaan. Dus onder andere tegen 1 van ons aan in bed etc. De temperatuurregeling is gewoon even helemaal van slag van die koorts. Wat me toen opviel is dat ze in het ziekenhuis maar half wisten wat ze er mee moesten, daarna CB gebeld die ook niet en m'n eigen huisarts ook maar beperkt. Ik zou wel even naar de HA gaan en evt infecties uit laten sluiten. Volg je moeserinstinct. Te koud is in ieder geval echt niet fijn voor je kleintje. Succes mama!

16 uur geleden

Bij onze oudste was ondertemperatuur een standaard reactie na koorts. Misschien herken je dat? Advies van de huisartsen was slechts extra warm aankleden etc, ze konden er verder niks mee. Uiteindelijk herkenden we dat t dus altijd aan het eind van ziek zijn kwam en dus eigenlijk positief was. Maar in de winter wel moeilijk om hem warm te krijgen tijdens de nacht…

13 uur geleden

En even lekker huid op huid contact?