11 Reacties
3 dagen geleden
Onze kleine man slaapt overdag in zijn eigen bedje toch het beste. Dit is wel iets van de laatste 2/3 weken. Hij is nu 16 weken.
We hebben een vast ritueel, ik let op vermoeidheidsignalen en blijft er wel naast zitten tot hij slaapt. Soms 5 minuten, soms een half uur.
Eerst was het hier ook altijd krijsen en stond ik soms wel uren te wiegen op een donkere kamer. Als ie na 20/30 min niet sliep haalde ik ons allebei maar uit die situatie en ging ik toch wandelen of spelen. Volgende keer beter…
En Ohja, voor ons zijn de wakkertijden echt heel helpend
Succes!
3 dagen geleden
Hier lukt het wisselend (18wk). Ik probeer hem de laatste tijd het langste middagdutje in zijn bedje te laten doen. Daarbij hanteer ik hetzelfde ritueel als de avond: slaapzak aan, white noise aan, donkere kamer en ik geef hem de borst. Dan valt hij altijd bij mij in slaap en als hij echt k.o. is, leg ik hem weg. In de nacht slaapt hij redelijk goed door! En gister had hij overdag bijna 3 uur in zijn bedje geslapen! Maar de andere keer is hij na 7, 12, 23 of 38 minuten weer wakker haha, heel wisselend dus! Maar ik blijf het gewoon volhouden!
Zelfstandig in slaap laten vallen nog niet geprobeerd (buiten tijdens een wandeling in de wagen, dan valt hij wel zelf in slaap).
3 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Hier lukt het wisselend (18wk). Ik probeer hem de laatste tijd het langste ...
Ik ga het proberen. Maar als hij niet 2 uur slaapt is hij echt niet te genieten daarna...
3 dagen geleden
Onze dochter sliep vanaf een weekje of 6/8 al slecht beneden, omdat ze echt in het donker wilde liggen. We zijn begonnen met die wieg op onze kamer omdat ze hier ook in de avond nog sliep. Ik deed altijd het zelfde ritueel als in de avond, in het begin had ze wel even nodig hoor om in slaap te vallen en lukte dit ook nog niet zelf. Vaak weeef ik dan ook tussen haar wenkbrauwen, hier werd ze dan heel ontspannen van.
Nu slaapt ze op haar eigen kamertje en als ik haar op tijd weg leg, dus wel moe maar niet té moe dan valt ze vaak binnen 5 a 10 min zelf in slaap. Maar wel altijd met het zelfde ritueel. Luier verschonen, slaapzakje aan, verhaaltje lezen en naar bedje toe. Soms heeft ze dan nog haar speentje nodig.
3 dagen geleden
Hier ook al veel geoefend en ging met vallen en opstaan. Soms ging het vrij makkelijk, maar een andere keer was het strijd en hebben we haar weer mee naar beneden genomen. Maar (even afkloppen), deze week gaat het goed. Ik blijf er wel altijd even naast zitten tot ze slaapt. Eerst duurde dit soms wel 30 minuten, vandaag bijvoorbeeld maar 5. Mijn tip is wel om vol te houden, het is zwaar (heb er soms ook met oordopjes bij gezeten..), maar het heeft echt tijd nodig om te wennen en aan te leren. Ze komen op hun eigen kamertje zoveel beter tot rust. Ze slaapt hier dan soms ook maar 30 minuten, maar dat zijn in mijn ogen dan wel 30 effectieve minuten, zonder prikkels. Maar soms slaapt ze ook zo 2 uur achter elkaar. Het is hier nog heel wisselend, maar dat schijnt bij de leeftijd te horen
3 dagen geleden
Mijn zoontje is nu iets meer dan 18 weken, hij slaap al aantal weken boven in zijn eigen bedje. Ik doe ook vaste ritueel net als de avond, verschonen (middag) flesje, gordijnen dicht nog even een knuffel, in de slaapzak en zijn muziekje met sterren aan. Hij begint dan ook echt moe te worden gapen maar vooral in zijn oogjes wrijven, ik leg hem nog wakker in bed maar zo weet hij ook wat er gaat gebeuren. En meestal na 5 a 10 minuten valt hij dan in slaap
3 dagen geleden
Het verschilt echt per kind dus maak je iig niet druk dat je iets fout zou doen. Hier lukt het eerste dutje elke dag in bed, soms valt ze dan helemaal zelf in slaap en soms leggen we haar half slaperig en helemaal slapend erin. Dan slaapt ze 1 cyclus. De lange dut doen we altijd op schoot, en de andere korte dutjes in de kinderwagen ofzo. Bij onze oudste ook zo gedaan en die sliep uiteindelijk vanzelf perfect in zijn eigen bed. Het ene kind slaapt gewoon makkelijker en eerder zelf en vanzelf in een bedje dan het andere. Oververmoeidheid voorkomen is echt belangrijk zoals je zelf eigenlijk ook schrijft, en het altijd in bed slapen komt vanzelf. Oefenen met een vast ritueel is uiteraard nooit verkeerd :)
3 dagen geleden
Ik vind het niet zo erg als hij ergens anders slaapt, maar het gaat steeds moeizamer. Met oververmoeidheid als resultaat. En als hij straks naar de opvang moet, denk ik ook niet dat ze 3 uur per dag met hem kunnen wandelen hihi
3 dagen geleden
Reactie op Riens1992
Mijn zoontje is nu iets meer dan 18 weken, hij slaap al aantal weken boven ...
Mijn toekomst droom haha
3 dagen geleden
Reactie op Yvonn
Ik volg even. Hier precies hetzelfde. Ik wil graag slapen in de wagen afbou ...
Exact dit. Hij gaat echt krijsen als ik hem in bed leg. Dan is hij gewoon bezweet van hoe overstuur hij is. Na 3 pogingen leg ik hem dan toch maar in de wagen. Haal wel iedere dag 12.000 stappen haha