12 Reacties
één dag geleden
O wat naar zeg! Kon de huisarts je gerust stellen? En kon iemand in je omgeving naar je toekomen? Ik had 2 weken geleden een paniekaanval. Nog nooit gehad dus wist niet wat mij overkwam.. Zat in een groot winkelcentrum
met mijn baby (heb nog een zoontje van 3) en vroeg me af 'Wat nou als iemand hier een bom af laat gaan, waar ga ik dan heen...'. Zomaar uit het niets deze gedachte terwijl ik daar eigenlijk nooit mee bezig ben. Direct allerlei lichamelijke reacties en net als jij wist ik niet of ik flauw ging vallen of dood ging. Kon gelukkig mijn vriend bellen die het direct doorhad en mij er doorheen begeleidde en tegelijkertijd naar mij toe reed.. Best wel bang om het nog een keer te krijgen 😬 Voelde me erg kwetsbaar met mijn baby waarbij ik niet meer in staat was om adequaat te handelen..
één dag geleden
Reactie op LR87
O wat naar zeg! Kon de huisarts je gerust stellen? En kon iemand in je omge ...
Dankje wel voor je reactie, moet ook heel rot voor jou geweest zijn zeg!
Ik was alleen thuis toen het begon maar gelukkig kwam een vriendin lunchen dus ze was gelukkig bij mij en kon ik de kleine aan haar geven.
Stom he die gedachtes in een keer? Ben ook helemaal niet bekend met paniekaanvallen oid.. ik vind het wel heel eng, het is zo benauwend. Ik ben nu ook ontzettend moe er van. Gelukkig heeft mijn man nu 3 weken vakantie en ga ik tussen kerst en oud op nieuw even langs de huisarts. De assistent aan de telefoon was trouwens ontzettend lief, ze heeft een half uur met mij gebeld en vertelde dat ze het in het verleden ook heeft gehad en dat ik mijzelf niet hoef te schamen.
één dag geleden
Toevallig afgelopen woensdag midden in de Albert heijn gehad! Ben al wel bekend met paniekaanvallen, maar deze kwam totaal onverwachts, na jaren niet "zo" te hebben gehad. Was gewoon rustig winkelen met man en dochter, geen "gekke" gedachtes of iets, gewoon het gevoel van niet goed worden, benen die als blubber voelen.
Wat mij op dat moment helpt, is gewoon heel rustig doorgaan met wat je doet en het een beetje weg puffen!
één dag geleden
Niet specifiek na de bevalling. Wel eerder paniekaanvallen gehad. 1x dusdanig heftig dat we naar de eerste hulp zijn gegaan. Tintelingen door m'n lichaam en een doof gevoel in m'n armen. Mijn handen verkrampte helemaal tot een soort "kuipjes". Ook hulp voor gezocht daarna en sindsdien alleen lichte paniekaanvallen gehad die ik op tijd wist te tackelen. Bij de heftige aanval dacht ik dat ik werkelijk dood zou gaan.
één dag geleden
Reactie op Wonder123
Lief dat je je verhaal deelt. Het stomme is dat ik probeer afleiding te zoe ...
Misschien heb je hier wat aan.. dit doe ik ook op zulke momenten (gekopieerd van google) ;
Leid de gedachten af door middel van de ‘5, 4, 3, 2, 1 oefening’
Omschrijf voor jezelf 5 dingen die je in de kamer ziet;
Noem 4 dingen die je nu kunt voelen. Denk bijvoorbeeld maar aan je voeten die de vloer raken of de lucht die je voelt stromen in je neus;
Noem 3 dingen die je nu kunt horen. Misschien hoor je verkeer buiten of hoor je de vaatwasser die aanstaat;
Noem 2 dingen die je nu kunt ruiken of 2 geuren die jij aangenaam vindt;
Noem 1 ding wat je kunt proeven
één dag geleden
Hier geen paniekaanvallen na de bevalling aangezien mijn vrouw bevallen is
Maar wel bekend met paniekaanvallen
Bij mij begon de ellende vorig jaar
Het lastige aan paniekaanvallen is dat het op zoveel verschillende manieren kan uiten
De eerste keer dacht ik ook dat ik dood ging en ik was er van overtuigd dat ik iets aan mijn hart had
Ik durf nog steeds niet alleen met mijn dochter een stuk te lopen zonder nerveuze gevoelens te hebben
Je zou kunnen overwegen om een psycholoog in te schakelen
Die kan je tips en tricks geven hoe er mee te dealen op dat moment
Wat ik nu meestal doe is ik heb een bidon met ijskoud water en schijfjes citroen er in
De combi van zuur en koud activeert iets in het zenuwstelsel wat kan helpen op dat moment
4 uur geleden
Ook ik heb hier last van! Afgelopen week zo erg dat ik inderdaad m’n vriend naar huis heb gebeld van z’n werk omdat ik niet voor mn 2 kindje kon zorgen omdat ik zo’n paniek had om flauw te vallen. Zo’n naar gevoel, bij mij duidelijk sinds de bevalling gekomen. Ik doe nu een paar keer per dag ademhalingsoefeningen om het rustig ademen ‘normaal’ te maken en gebruik als ik het op voel komen spray van Rescue. Dit is homeopathisch en werkt rustgevend.