17 Reacties

3 dagen geleden

Wij gebruiken de baby shampoo, douchegel en huidolie van Neutral. De babykleertjes wassen we ook met Neutral wasmiddel. Dit is allemaal parfumvrij en kleurstofvrij.

3 dagen geleden

Qua badproducten gebruik ik weleda welterustenbad en cremebad. Voor de huid poppy love body oil, sheabutter, frambozenzalf en abrikozenzalf. Vooral de eczeem plekjes smeer ik goed in met een product met sheabutter van puurgelukstore.

3 dagen geleden

Ik ben fan van Dr Leenarts qua cremes etc. Als we haar in bad doen (2x per week) gebruik ik Weleda.

3 dagen geleden

Ik gebruik de lijn van incia. Zij hebben ook wasmiddel. Ben je recent begonnen met hapjes?

3 dagen geleden

Wij lopen voor onze oudste bij de dermatoloog en de eczeem verpleegkundige en dit wordt vanuit hen aangeraden.

3 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Wij lopen voor onze oudste bij de dermatoloog en de eczeem verpleegkundige ...
Wij gebruiken Fagron licht vettende badolie. Eucerin staat op de verpakking vanaf 3 jaar.

3 dagen geleden

Aleppo zeep kan ook helpen bij eczeem. Daarna insmeren met een shea butter, olie of frambozenzalf

3 dagen geleden

Reactie op Femke142

Wij gebruiken de baby shampoo, douchegel en huidolie van Neutral. De babykl ...
Wij ook neutral! Zit sowieso niks in. Het ruikt ook niet lekker verder maar dat is logisch zonder parfum. Mijn baby ruikt lekker naar baby🥰

3 dagen geleden

Weleda kan volgens mij ook. Anders lekker havermout in een washandje doen. Wij gebruiken denk 1x in de maand zeep voor onze kinderen of sld ze echt heeeeeel vies zijn.

3 dagen geleden

Naif

3 dagen geleden

Sheabutter, frambozenzalf en mangozalf van Zilte Zusjes! Lifesaver hier thuis

3 dagen geleden

DerMel honingzalf werkt fantastisch tegen eczeem, is op natuurlijke basis en geschikt voor baby's. Verder gebruik ik producten van Incia, ook een aanrader. Tip: check ingrediënten als je twijfelt op incidecoder.com. 'icky' wil je zoveel mogelijk vermijden, 'goodie' is dus nuttig/zuiver. Weleda is wisselend in hoe puur de ingrediënten zijn, evenals naif en andere bekende 'zogenaamd natuurlijke' productlijnen.

3 dagen geleden

Reactie op tinkNL

Naif
Oeh, op een eczeem huid zou ik dit niet doen. Wij hebben een zoontje met ernstig eczeem en naif heeft t extreem verergerd en werd ook echt afgeraden. Koelzalf zónder rozenolie La roche posay Balneum olie voor in bad Ik hoor goeie verhalen over tinytodds En bij echt ernstig eczeem; zou ik het toch echt de kop in drukken met hormoonzalf… om op latere leeftijd allergieën te voorkomen.

2 dagen geleden

Wij gebruiken alles van incia. Mijn schoonzus met eczeem gebruikt de wasmiddel zelfs voor haar eigen kleding en die van haar kids (ook eczeem gehad)

2 dagen geleden

Ik zweer bij sheabutter

2 dagen geleden

Fijn al die reacties! En beginnen jullie ook voor de 6 maanden met Pindakaas / Ei geven ivm allergie ontwikkeling? Ik ben op een laag tempo wel begonnen met groente hapjes, maar denk niet dat het daardoor komt want dr huidje was daarvoor al onrustig