11 Reacties
14 uur geleden
Bij ons is dit ritme er zo ingerold! Hij werd iedere keer rondom 20 uur slaperig, dus nu starten we standaard dan het “avondritueel” (luier, flesje, in slaapzakje in bed, verhaaltje en dan het licht uit). Hij is wel altijd om 5 uur weer wakker, echter past dit dan wel bij ons werkschema. Alleen jammer in het weekend 😂
Ik denk dat als je goed naar je kindje kijkt, dat ze uiteindelijk zelf ook haar slaaptijd aangeeft. Bij ons was het ook heel lang van 12 tot 5/6 uur, maar langzaam maar zeker konden we hem steeds eerder naar z’n bedje brengen!
Zeker niet onzeker van worden! Ieder kindje is anders 😘
14 uur geleden
Hier ook hetzelfde. Elke kind is anders ik heb opgegeven gelukkig slaapt ze door in de nacht.
14 uur geleden
Hier exact hetzelfde. De avonden zijn hier ook rommelig. Hij ligt om 19u in bed en is na een slaapje van een klein uur wakker net als overdag. Soms iets langer. Vervolgens veel gedoe tot 22.30. Dan voed ik hem, lijkt alles te resetten en valt hij in slaap haha.ik denk ook dat het tijd nodig heeft. Ik blijf het proberen. Dat is wel een goed advies wat ik overal lees: niet van de routine afwijken. Gewoon de nacht om 19u beginnen, in bed blijven leggen, helpen met slapen, etc.
Vanavond ben ik ook al 4x naar boven gegaan om opnieuw te sussen. En ik denk dan maar de aanhouder wint
13 uur geleden
Hier gaat hij tegenwoordig ook tussen 22.00 en 00.00 uur naar bed. Hij slaapt dan wel tot 08.00/09.00 maar ik krijg hem ook niet eerlijk ‘de nacht in. Vandaag toevallig geprobeerd om 19.00 maar toen werd ie om 19.45 al weer wakker. Geen tips dus🤭 wordt ze ook pas zo laat wakker? Ik denk dat als mijn zoontje om 06.00 of 07.00 wakker zou worden, ik hem wel rond 19.00/20.00 de nacht in kan laten gaan dus zodra dit zich voordoet ga ik het proberen.
13 uur geleden
Reactie op Sannexkus
Ja ze slaapt tot 9 uur ongeveer (wel fles rond 6)
Misschien een optie om haar niet direct door te laten slapen naar de fles van 06.00 uur? Is wel erg vroeg natuurlijk maar het zou kunnen dat ze dan wel ook 3 uur eerder in de avond in bed te doen is 🍀💕
13 uur geleden
Reactie op Sannexkus
Is idd het proberen waard! Ga het morgen eens proberen
Succes! Ik ben benieuwd 😊
13 uur geleden
Mijn dochter gaat ook niet eerder dan 22:00 uur de nacht in. Na de fles van 18:30 zo’n beetje valt ze wel in slaap maar is ze rond 20:00 uur weer wakker. We gaan dan vaak nog even een halfuurtje met haar kletsen en knuffelen en daarna klaar maken voor bed. Ze slaapt dan vervolgens wel door tot 5 a 6 uur en krijgt dan een flesje.
Ik heb dus ook maar gewoon opgegeven om haar om 7 uur in bed te leggen. En sindsdien is ze ook stukken vrolijker 🤭