5 Reacties

7 dagen geleden

Wij kregen het advies van het cb om met pindakaas en ei te starten. Onze dame heeft toevallig vandaag (4 maanden exact) een klein beetje pindakaas van mijn vinger gesabbeld. Met hapjes groente etc. beginnen we over een maand.

7 dagen geleden

Vandaag is de 3e dag dat ik mijn zoontje van 20 weken pindakaas geef. Ik vermeng het in zijn kunstvoeding. Op advies van de verpleegkundige van het CB begon ik met een halve theelepel en bouw ik dit elke dag op totdat hij 3 eetlepels per week krijgt

7 dagen geleden

Reactie op SSB-MDAR

Vandaag is de 3e dag dat ik mijn zoontje van 20 weken pindakaas geef. Ik ve ...
3 eetlepels per week? Zo veel? Onze oudste is bijna 3 dus ik ben het misschien vergeten, haar gaf ik volgens mij een theelepel per week. Nu wachten we met vaste voeding tot 6 maanden

7 dagen geleden

En welke pindakaas hebben jullie gebruik? 100%?

6 dagen geleden

Ik heb een stappenplan gekregen van het cb voor ei en pindakaas. Kan het hier niet delen maar het schema op deze website komt op hetzelfde neer https://vinimini.nl/pages/6-staps-schema-ei?srsltid=AfmBOorVKKMo6oU-9MQNurEAV8Nt2UnZ5I726HX-7jr1UOufD7uSAt7e Ze adviseren vanaf 4 maanden, maar de meningen zijn daar ook weer over verdeeld omdat de darmen dan nog helemaal niet rijp zijn. Zelf gaan we rond de 5.5 maand starten, ondanks dat onze oudste allergisch is geweest voor ei en pinda en nu nog allergisch is voor noten. 5.5 maand voelt beter dan nu al😊