22 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij zijn ze er ook achter gekomen bij de 20 weken echo. Ik heb woensdag een afspraak bij de verloskundige en hoor dan meer

2 jaar geleden

Vriendin van me had dit en heeft een kerngezonde zoon die bij 41 weken is geboren! Ze moest volgens mij wel in het ziekenhuis bevallen omdat (geloof ik), de kans op dat er een deel vd placenta achterblijft iets groter is? Ze moest achteraf ook naar OK voor natasten maar dat gebeurt ook bij normale placentas.

2 jaar geleden

Ik had het de vorige zwangerschap maar daar zijn ze met de geboorte pas achter gekomen. Dochter is met 39+2 geboren en heb een hele goede bevalling gehad. Dit keer gaat er op gelet worden maar heb donderdag pas de 20 weken echo

2 jaar geleden

Afgelopen woensdag bij de 20 weken echo hebben ze dit ook bij mij geconstateerd. Mij werd verteld dat we met zijn allen op moeten letten bij de geboorte dat "beide delen" eruit komen. Er is natuurlijk een aantekening gemaakt in het systeem. Voor mij is geen extra afspraak gemaakt. Ik heb 11 april weer mijn volgende controle.

2 jaar geleden

Ik heb dit gehad in mijn vorige zwangerschap. Bij 32 weken kreeg ik een extra echo om te kijken of de placenta niet voor de "uitgang" lag. Bij de bevalling zijn beide placenta's er gewoon uitgekomen zonder problemen.

2 jaar geleden

🙋🏼‍♀️ dit had ik in mn vorige zwangerschap. Geen probleem mee gehad alleen wel de tip om het in je bevalplan op te nemen zodat ze goed checken of bij de nageboorte alles er wel uit is. Ik mocht de placenta bekijken (zelfs verloskundige was onder de indruk) en vond t er heel bijzonder uitzien! Echt twee delen verbonden met vaten.

2 jaar geleden

Dank voor alle reacties! Stelt me gerust 💕

2 jaar geleden

Ze hebben bij mij ook een dubbele placenta ontdekt. Ik hoefde mij weinig zorgen te maken, ze vertelde mij wel dat hij wat minder snel zal groeien. Nu is het bij mij ook zo dat die 2 placenta verbonden zijn met open bloedvaten, die vlak bij mijn baarmoedermond ligt moet ik heel rustig aan doen. Met 32wk krijg ik nogmaals een echo om alles te controleren. De artsen waren er ook rustig onder. Ik laat het allemaal over me heen komen.

2 jaar geleden

Reactie op DA1326

Ze hebben bij mij ook een dubbele placenta ontdekt. Ik hoefde mij weinig zo ...
Ah balen van die ligging! Fijn om te horen dat je je verder geen zorgen hoeft te maken. 💕

2 jaar geleden

Reactie op Ivke_x

Ik heb dit gehad in mijn vorige zwangerschap. Bij 32 weken kreeg ik een ext ...
Hey hey, vraagje had je een thuis of een ziekenhuis bevalling?

2 jaar geleden

Reactie op Melis_05

Hey hey, vraagje had je een thuis of een ziekenhuis bevalling?
Het was het plan om thuis te bevallen en dat mocht ook gewoon, want de verbinding tussen de placenta lag ook veilig. Bij de meting met 32 weken kreeg ik echter te horen dat mijn cervix al in aan het korten was en gingen alle alarmbellen aan. Ik heb vanaf toen bedrust gehad en met 34+4 braken spontaan mijn vliezen. Ik moest toen wel in het ziekenhuis bevallen omdat het voor de 36 weken was. De vroeggeboorte stond los van de placenta. Dus als mijn baby was blijven zitten dan had ik gewoon thuis kunnen bevallen.

2 jaar geleden

Reactie op Ivke_x

Het was het plan om thuis te bevallen en dat mocht ook gewoon, want de verb ...
Dank je wel voor je reactie 💙

2 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de dubbele placenta, ik krijg met 28/32/36 weken extra groeiecho’s in het ziekenhuis omdat ik een velamenteuze insertie heb (navelstreng zit in de vliezen ipv 1 van de placenta’s) wat de groei van de baby kan stagneren. Verder gewoon groen licht voor een thuisbevalling of bevalling met verloskundige in het ziekenhuis, tenzij de groei stageneren gaat dan word ik eerder ingeleid

2 jaar geleden

Reactie op B-xxx-1994

Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de dubbele placenta, ik krijg met 2 ...
Fijn dat ze het goed in de gaten houden. Ik ben morgenochtend aan de beurt bij de gynaecoloog. Benieuwd wat daar uitkomt.

2 jaar geleden

Reactie op B-xxx-1994

Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de dubbele placenta, ik krijg met 2 ...
Dit heb dus hetzelfde. Gisteren met 28wk een echo gehad, kleine lijkt goed te groeien. De gyn dacht te zien dat de open bloedvaten niet meer in m’n vliezen zat. Maar kon dit niet 100% zeker zeggen. Over 2 weken gaan ze verder kijken, hopelijk is alles opgelost 🤞🏽! Maar ik ga hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen. Geen zin in complicaties tijdens een thuisbevalling. Heb al zoveel pech gehad dus gewoon het zekere voor het onzekere. Wanneer heb jij je volgende groeiecho (rond 32wk)?

2 jaar geleden

Reactie op DA1326

Dit heb dus hetzelfde. Gisteren met 28wk een echo gehad, kleine lijkt goed ...
Ik kreeg de tip van mijn verloskundige om bij twijfel een second opinion te vragen in een academisch ziekenhuis. In mijn geval raadde ze het LUMC aan. Is het dichtstbijzijnde voor ons. Ik mag volgende week voor de 28 weken echo in Alrijne en dan is het kijken of de placenta previa totalis, inderdaad meer lobbig is geworden en er bloedvaten lopen. Ik zit inderdaad ook met het idee om anders sowieso in ziekenhuis te bevallen. En ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen 😅.

2 jaar geleden

Reactie op DA1326

Dit heb dus hetzelfde. Gisteren met 28wk een echo gehad, kleine lijkt goed ...
Ah heel fijn dat de kleine goed groeit!!! Toch wel spannend he? Merk dat het wel in mn hoofd blijft zitten. Ik moet woensdag naar het ziekenhuis voor de 28 weken echo. Laat het je weten! Ja, ik heb ook besloten in het ziekenhuis te bevallen, vind het toch een beetje een eng idee allemaal en daar ben je meteen in goede handen!

2 jaar geleden

Hier ook bilobata en previa. Met +- 30 weken terug om te kijken of hij ver genoeg omhoog is gegroeid en de aders niet voor de uitgang liggen 🙏🏻 ben morgen 24 weken dus word nog even spannend aankomende weken.

2 jaar geleden

Kleine update hier, net 28 wk echo gehad en keizersnede is eigenlijk wel zeker. Placenta ligt erover en lijkt erop dat het 2 delen zijn en er een bloedvaatje loopt. Ze willen geen risico nemen. Zonder klachten wordt het in week 37/38 ingepland. Ben wel blij dat er nu al wat duidelijkheid is. Ook al is het een ingreep een keizersnede.

2 jaar geleden

Hi dames, Bij mij blijft de placenta en de bloedvaten niet meer voor m’n baarmoedermond te zitten. Ze twijfelen tussen Bilobata of een hartvormige placenta maar dat kunnen ze uiteraard pas zeggen als de placenta eruit komt tijdens de bevalling. Wel zagen ze dat zijn groeilijn te langzaam ging. Hij zit op de onderste lijn. P11 ofzo.. dat betekend dat 10% van de kinderen nog kleiner zijn dan hem maar 89% van alle kinderen groter. Ik hoef hier niet perse veel zorgen over te maken. Volgende week woensdag weer een nieuwe echo en mocht jij echt richting de 5/6% gaan dan word ik ingeleid tent 37weken. (Ik ben vandaag precies 33). Hoe is het met jullie allemaal gegaan in het ziekenhuis? En welke ziekenhuis gaan jullie? Ik zit bij het Ikazia.