28 Reacties
13 dagen geleden
Hier ook firsttime mom! Ons zoontje (3 maanden) heeft hier ook last van gehad. Maar bij ons heeft een grotere maat luier goed geholpen! Maar onze uk krijgt ook al een tandje dus die poepluiers blijven komen 😂😭
13 dagen geleden
Ik heb laatst gezien dat iemand er een maandverbandje in plakte horizontaal als een soort extra randje
13 dagen geleden
Reactie op loisceleste
Ik heb laatst gezien dat iemand er een maandverbandje in plakte horizontaal ...
Ik heb er eentje opgeslagen op insta! Staat op dit account
https://www.instagram.com/vickydrywood?igsh=eXo3OXN2b3gwdXpw
13 dagen geleden
Voor ons werkt een grotere maat luier grotendeels, maar ook dan het rompertje nog te pakken.
Snel in het water zetten en ervoor bewerken met ossengalzeep werkt heel goed bij mij om de vlekken eruit te krijgen. Maargoed hele rug en romper vies.. Dan misschien beter weggooien. Lang leve Vinted voor goedkope rompers?
13 dagen geleden
Beste tips die ik ken tegen doorlekken zijn een grotere romper, grotere maat luier en zorgen dat aan de achterkant boven de rand van de luier een keer naar binnen gevouwen is en dat bij de benen rond het elastische gedeelte de luier goed naar buiten gevouwen is.
Verder worden (witte) rompers hier altijd goed schoon als ik ze gelijk in de was doe met baking soda en azijn. Nog beter als ik er van te voren ossengalzeep op doe. De laatste vlekken die ik er niet uit krijg laat ik dan bleken in de zon 😊
13 dagen geleden
Same here! Elke twee dagen is het raak, wat we ook doen… 🥲 blijkbaar ook zijn ideale poep-houding ofzo. Wij spoelen rompers direct uit en evt met vanish in de wasmachine. Als de vlekken er dan nog niet uit zijn, idd in de zon laten drogen/liggen (helaas is de zon nu ver te zoeken, maar dit werkt perfect!). Wij gebruiken meestal pampers maar hebben dit dus ook, hoewel de premium protection luiers wel een extra lekrand aan de achterkant hebben wat wel veel tegenhoudt… maar in de meeste gevallen niet genoeg en gaat het omhoog naar z’n rug, z’n broek en shirt blijven vaak wel schoon, bij jou ook?
12 dagen geleden
Reactie op ChantalH97
Hier ook firsttime mom! Ons zoontje (3 maanden) heeft hier ook last van geh ...
Dat kan ik ook nog even proberen! En wauw nu al tandjes, heeft hij er veel last van?
12 dagen geleden
Reactie op jessandmoon
Ik heb er eentje opgeslagen op insta! Staat op dit account
https://www.ins ...
Wauw ik ga dit proberen😂
12 dagen geleden
Reactie op Lynca-f
Voor ons werkt een grotere maat luier grotendeels, maar ook dan het rompert ...
Ja als het een beetje is werkt ossengalzeep inderdaad goed, maar soms is het zó erg dat zelfs dat niet werkt🥲
12 dagen geleden
Reactie op naattoss
Rompers inzetten met vlekkenverwijderaar van de Wibra dan heb je ze zo weer ...
Goeie! Wanneer gebruik je dan die vlekverwijderaar?
12 dagen geleden
Reactie op Didiizzy
Beste tips die ik ken tegen doorlekken zijn een grotere romper, grotere maa ...
Thanks, goede tips en dat van de zon wist ik niet!
12 dagen geleden
Reactie op Isi89
Same here! Elke twee dagen is het raak, wat we ook doen… 🥲 blijkbaar ook z ...
Oké ik ben niet de enige dus😅 vaak vangt de romper het meeste op en zit er af en toe een vlekje op het broekje of truitje. Misschien ga ik ook nog even Pampers Premium proberen, thanks!
12 dagen geleden
Reactie op Marietje23
Dat kan ik ook nog even proberen! En wauw nu al tandjes, heeft hij er veel ...
Ik denk van niet, het is vooral veel sabbelen en heel veel kwijlen. Wist niet dat er zoveel kwijl uit een baby kon komen 🤣
12 dagen geleden
Ik heb gemerkt dat we echt een bakje tussen zn benen moet hangen van de luier, anders loopt het gelijk omhoog. Dus voldoende grote luier maar ook niet te ver omhoog trekken en een wijde romper, anders wordt dat bakje nog geplet.
Daarnaast is er hier met borstvoeding nog nooit een vlek blijven zitten.
Na het poepen direct uitspoelen met koud water en Dreft.
Daarna zet ik het in een emmer met groene Biotex tot ik ga wassen (of dus meteen in de was). Ik doe blauwe Biotex als voorwas en verder een normaal wasprogramma. Alles is altijd weg. Maar ik geef wel borstvoeding en die poep is net ietsjes anders dan bij babys met flesvoeding dus ik weet niet hoeveel invloed dat heeft
12 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ik heb gemerkt dat we echt een bakje tussen zn benen moet hangen van de lui ...
O jij geeft ook borstvoeding. Slecht gelezen van mij ;)
12 dagen geleden
Misschien is een maat groter handig? Wij hadden dit met maat 2 ook en nu in 3 nergens meer last van.
12 dagen geleden
Groot genoege luier en rompertje niet te strak!
Hier werkt ossengal trouwens altijd, ook bij grote vlekken… alleen soms moet je iets langer geduld hebben. Eerst uitspoelen met koud water, ossengalzeep er op smeren, stof tegen elkaar boenen, af en toe beetje warm water er over en evt. weer meer ossengalzeep er op, stof weer tegen elkaar boenen… net zolang tot het er (bijna) helemaal uit is. Dan in een emmer met heet water en dat laten staan tot je gaat wassen. Dit werkt hier zelfs nog als ik er bijv pas aan het einde van de dag aan toe kwam om te doen. Trust the process!
En anders, waarom zou je een romper met een poepvlek(je) weg doen? Snap dat het niet meer zo leuk is om als tweedehands door te geven, maar als het voor je eigen kind is…. Het is wel gewoon gewassen en is toch alleen maar ondergoed onder de kleding??
12 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ik heb gemerkt dat we echt een bakje tussen zn benen moet hangen van de lui ...
Goeie! Ga het ook proberen direct in een sopje te laten weken.