83 Reacties

2 jaar geleden

A vogel hooikoorts spray misschien iets?

2 jaar geleden

Hee, hier ook zware Neusspray verslaving gehad. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt. Ik gebruikte het jaren en vaker proberen te stoppen. Ook bij mij hiep zout oplossing niet en de Neusspray die ik van de huisarts kreeg ook niet. Toen maar niks. Bij mij ging het 3 weken niet heel lekker maar daarna redelijk vrije Neus. Heb nu helaas door de hooikoorts weer verstopte neus maaaaaar probeer me sterkt te houden 😜 en ga dus ook niet aan de Neusspray ivm de kleine en idd de placenta. Ik deed nog wel in het begin z'n neusdouche heel goor maar hielp wel voor het slapen en veder gewoon doorzetten !!

2 jaar geleden

Hooii, Ben zelf ook een paar jaar verslaafd geweest aan neusspray. Nu sinds 3 weken gebruik ik Flixonase neusspray. Deze helpt voor mij. Slik daarbij ook allergie tabletten je heb namelijk allergie medicatie die wel mogen tijden je zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op kim021

Deze!

2 jaar geleden

Ik gebruik Mometason neusspray, veilig tijdens zwangerschap. (Ik gebruik dit ook vanwege allergieën en hooikoorts.) Is wel op recept. En desolaratidine allergie tabletten 5mg, ook voor allergieën. Is ook veilig. (Ook op recept) Volgens verloskundige en huisarts en apotheek veilig te gebruiken tijdens zwangerschap.

2 jaar geleden

Ik zit zelf met allergenen en ik gebruik tijdens en zal na de zwangerschap zoals het geven van borstvoeding loratadine gebruiken. Je kan dit veilig innemen, er komen wel kleine deeltjes van deze medicatie bij je kleine binnen. Dit is gelukkig niet schadelijk en is bewezen dat vrouwen tijdens de zwangerschap en borstvoeding loratadine veilig kunnen gebruiken! Dit moet wel in overleg met je arts, maar is misschien wel een optie ☺️. Als ik me niet vergis kan je het ook voor hooikoorts nemen.

2 jaar geleden

Reactie op kim021

Die had ik van de week in de handen en de verloskundige zegt dat daar middelen in zitten waar je suf van word, net zoals de hooikoorts tabletten🫣

2 jaar geleden

Die had ik van de week in de handen en de verloskundige zegt dat daar midde ...
Maar mag wel denk ik? Ik heb medicatie van dokter tegen allergieën en die mocht ik gewoon door blijven slikken.

2 jaar geleden

Reactie op butterfly1990

Ik gebruik Mometason neusspray, veilig tijdens zwangerschap. (Ik gebruik di ...
Jaa die heb ik dus ook beide en die mag ik ook gewoon blijven gebruiken gelukkig

2 jaar geleden

Ja ik was mijn eerste zwangerschap ook verslaafd maar ben in 1 keer gestopt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Het is echt even doorbijten maar na een paar weken krijg je weer lucht. Ik gebruikte alleen zoutoplossing voor het slapen maar verder echt doorgebeten.

2 jaar geleden

Reactie op Nicole234

Maar mag wel denk ik? Ik heb medicatie van dokter tegen allergieën en die m ...
Welke tabletten gebruik je als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Reactie op Nicole234

Maar mag wel denk ik? Ik heb medicatie van dokter tegen allergieën en die m ...
Ik heb last van een te lage bloedruk waardoor ik dus vaak flauwval, dus een middel waar je ik suf van word, word afgeraden helaas

2 jaar geleden

Ik heb last van een te lage bloedruk waardoor ik dus vaak flauwval, dus een ...
Ja maar die van dokter maken dus niet suf en werken 24u. Ik kon ook niet tegeb de "gewone" van de drogist. Kon ik wel als slaappil gebruiken 😅

2 jaar geleden

Reactie op butterfly1990

Ik gebruik Mometason neusspray, veilig tijdens zwangerschap. (Ik gebruik di ...
Desloratadine is te weinig over bekend om veilig tijdens de zwangerschap te gebruiken, hier heb ik me met de huisarts heel erg in verdiept qua wat wel en niet veilig gebruikt kan worden. Zover ik weet is alleen loratadine veilig te gebruiken. Ook bij het geven van borstvoeding is er te weinig over desloratadine bekend en raden ze het ook daarbij af!

2 jaar geleden

Jaa zeg dat wel haha, wel handig als je echt niet kan slapen😝 maar dagelijkse dingen doen zit er dan voor mij niet meer in

2 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Ja ik was mijn eerste zwangerschap ook verslaafd maar ben in 1 keer gestopt ...
Heel knap! kon ik dit maar🙈 het is ook effe doorbijten maar het werd bij mij alleen maar slechter, ik deed niks meer qua dagelijkse dingen, kon zelfs niet eens functioneren op werk, omdat ik snachts gewoon niet sliep, en onbewust reageerde ik het ook af op mijn kerel😬 dus had het opgegeven, alles kwam tegelijk, werkdruk, ruzie met je kerel, dus dacht wat is slechter? Neusspray of stress, maar nu te horen gekregen dat de kleine meid een te kleine buikje heeft dus voel me behoorlijk schuldig.. rare verslaving is het ook eigenlijk

2 jaar geleden

Een half flesje met neusspray aanlengen met water. Als je dan op een kwart zit, weer aanlengen, etc. Zo verdun je het steeds verder tot je er ‘anders’ op gaat reageren en de slijmvliezen leren dat ze het niet meer nodig hebben.

2 jaar geleden

Ik had dit inderdaad ook gelezen op internet, en aangezien ik ook borstvoeding ga geven is dit nog wel een dingetje om iets te vinden wat niet schadelijk is, de dokter is met vakantie en een vervangende dokter kent mij niet qua persoon dus liever wacht ik op mijn eigen dokter, tot die tijd moet ik het effe doen met de tips van jullie🫶

2 jaar geleden

Reactie op labellaholandesa

Een half flesje met neusspray aanlengen met water. Als je dan op een kwart ...
Dit is een hele goeie! Nog niet over nagedacht, ik ga dit gelijk proberen, hartstikke bedankt 🫶

2 jaar geleden

Ik ben dus sinds mn zwangerschap ermee begonnen omdat ik zwangerschapsrhinitus heb, een permanent verstopte neus🥲. Niks hielp behalve de neusspray met xylometazoline. Mijn arts vh ziekenhuis zei juist ik maak me geen zorgen om de babies maar meer om je neusslijmvlies. Als k bevallen ben ga ik er direct mee stoppen en lijden🤪. Zal dan toch amper slapen, dus kan dan gelijk stoppen ermee.