30 Reacties
13 dagen geleden
Hier wel herkenbaar hoor. Ons meisje is ontzettend moeilijk in slaap te krijgen. Overdag slaapt ze in de wagen, max half uur/3 kwartier. Ik ga altijd aan het eind van de middag met haar wandelen in de wagen zodat ze dan in ieder geval wat langer doorslaapt en aan het eind van de dag niet oververmoeid is.
13 dagen geleden
Klinkt echt super pittig! Helaas hier ook een kindje die vaak erg slecht slaapt, sinds een aantal weken. Haar in slaap krijgen is een drama (eerst heel lang wiegen, keihard huilen, speen er steeds opnieuw in) en als ze dan slaapt, slaapt ze absoluut niet in haar bedje maar alleen in onze armen. In haar bedje slaapt ze overdag echt max. 10 min l. Nu snachts ook drama met de regressie. Ze ligt de meeste nachten bij ons in bed. Zij slaapt dan goed, wij slapen bijna niet. In haar cosleeper ligt ze te woelen en te huilen en houdt zichzelf wakker. Ik probeer me er aan vast te houden dat alles een fase is, maar vooral snachts kan ik er soms echt even van janken 🥲
13 dagen geleden
Wat bij ons het beste werkt nu is buiten wandelen in de draagzak. Dan kijkt ze om zich heen tot ze zo moe is dat ze gaat slapen. Maar dat hou ik ook geen uren vol. In de wagen of in de auto is het ook eerst keihard huilen voordat ze in slaap komt (als ze daar al slaapt). Ik merk wel dat om de zoveel weken haar slaappatroon veranderd, dus ik hoop maar dat er weer heel snel een volgende fase aan breekt 🤞
13 dagen geleden
Alsof ik m’n eigen verhaal lees 😳 Hier vanaf de geboorte al maar max 30 minuten per slaapje dus ik herken dit helemaal. En sinds de slaapregressie (al 3 weken) komt ze snachts elk half uur/uur dus het is sloooopend! Gister voor het eerst een nacht gehad dat ze van 20:15 tot 07:00 sliep, zonder nachtvoeding én zonder dat ik überhaupt 1 keer naar dr toe moest gaan. Maar ik denk dat dit pure toeval was.. Ik heb dus geen tips want heb echt van alles geprobeerd. Ik hou maar in m’n achterhoofd dat het vanzelf komt, hoe meer ik erop ga focussen en verhalen over mensen hun droom baby’s lees, hoe onzekerder ik wordt. Het komt echt wel goed! Het is alleen meeega pittig op deze manier.
13 dagen geleden
Dit klinkt pittig zeg! 1 en al herkenning dus weet dat je niet alleen bent! Onze dame slaapt ook nooit langer dan 45 min en heb inmiddels alle prachtige schema's die online staan losgelaten en volg haar. Soms laat ze ook slaapsignalen zien en lukt het echt niet haar in slaap te krijgen. Dit gaat in het begin van de dag wel beter dan eind vd dag. Heb geen gouden tip, maar ik probeer te accepteren dat ze niet zo veel slaapt en dat scheelt al een hoop frustratie. Alles wat ze slaapt is winst, het zal vanzelf beter worden. Houd vol 💪
13 dagen geleden
Hier werkt de moonboon, echt een uitkomst. Knetterduur maar je kunt m ook huren.
13 dagen geleden
Hier precies hetzelfde! Behalve in de draagzak of als ik erbij ga liggen maar dat kan ook niet elke keer haha.
En dan de kdv die vraagt "wat zijn actuele slaaptijden zijn".. uhh
13 dagen geleden
Moonboon was bij ons de oplossing.. ik heb ook lopen wiegen en met draagzak gelopen maar op een gegeven moment was dit niet te doen.
Ik heb zelfs een rockit gekocht, zodat hij in de babywagen kan slapen en toch nog “gewiegd” wordt. Maar dat hielp ook niet.
Heb nog een peuter rondlopen dus lang bij hem blijven om hem te helpen slapen is ook geen optie geweest
Ook bij ons was het in de nacht makkelijk maar de dutjes een drama.. maar wat ben ik blij dat ik de moonboon heb.. we slapen nu ongeveer 4-5 uur aan dutjes overdag.. voorheen was dat idd 1.5 tot 2 uur..
Het is niet goedkoop maar je kunt het eventueel huren? Om het eerst uit te proberen of het echt gaat werken bij jullie?
13 dagen geleden
Hier hadden wij ook last van. Sinds hij flessen op vaste tijden krijgt gaat het beter.
Daarnaast naar Manueel therapeut geweest
13 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ons meisje sliep overdag ook alleen in de draagzak overdag, als je liep. We hebben ons echt kapot gelopen, het was echt heel zwaar. Toen hebben we de moonboon aangeschaft via MP en die heeft ons echt gered. Ik vond het super spannend om te proberen want elk dutje voelde echt als 'heilig' omdat ze elke keer al zo kort waren, maar ik ben echt blij dat we dat gedaan hebben. Ze slaapt nu al een maand ofzo al haar dutjes in de moonboon en het is echt een verademing. Helaas wel nog steeds kort: 30-45 min met heeeel soms een uitschieter naar 1,5u, maar ze is wel gewoon vrolijk. Daarnaast hielp het ons ook enorm om haar niet te snel naar bed te doen, want dat werd een strijd. Ze is hier vaak 1u45min ofzo wakker voor ze weer gaat dutten. We proberen zo goed mogelijk haar slaapsignalen te zien, maar dat is soms heel moeilijk. Nouja, misschien heb je er wat aan. Alles verandert zo snel, dus ook dit komt vast goed!
13 dagen geleden
Reactie op Siobhaini
Ik kan je geen tips geven maar hoorde een collega een keer hierover, missch ...
Deze hebben wij, en is hier echt ideaal! Ons zoontje doet normaal gesproken alleen maar korte slaapjes van max 45 minuten en kwam in totaal ook meestal rond de 2 uur per dag uit. Nu doe ik één dutje per dag in de wagen met de rockit erop, en dan slaapt hij met gemak 1,5 a 2 uur. Voel me wel een hele luie moeder hierdoor, maar hee, if it works it ain't stupid 😅
12 dagen geleden
Gun jezelf aub iets een huur of koop een moonboon. Ik zweer er echt bij. Wij hadden precies t zelfde. Nu een moonboon en dat werkt bijna altijd. Hij slaapt daar soms gewoon 2 uur in en valt ook snel in slaap. Echt waar, t gaat je zoveel verlichting bieden. Ik ken nu iets van 8 moeders met een moonboon en t werkt bij hun allemaal, terwijl t allemaal slechte slapers waren. Ik.gun iedere moeder een moonboon echt waar.
12 dagen geleden
De ideale baby bestaat niet hoor lieve mama!
Mijn dochtertje slaapt ook ieder dutje overdag maar 30 minuten. Zowel op de arm als in haar bedje. (haar bedje is 9 vd 10 keer ook een strijd, maar dat blijf ik maar liefdevol oefenen omdat ik er een peuter naast heb)
Ik heb álles uit de kast getrokken om de slaapjes te verlengen maar echt niets werkt. Ze slaapt zelfs niet in de auto of wandelwagen. Met een mega gelukje valt ze soms voor max. 10 minuutjes in slaap in de wandelwagen, maar dat is echt heeeeel sporadisch.
Maargoed, dit herken ik van haar zus want die sliep ook nooit in de auto of wandelwagen (zal in de genen zitten ofzo🥹)
Alleen in de draagzak slaapt ze soms 45 minuten of 1,5 uur, maar die is voor mij helaas lichamelijk nog te zwaar. Mijn man loopt daar dus veel mee rond als hij thuis is. Proberen dus altijd het laatste dutje van de dag in de draagzak te doen zodat ze hopelijk iets langer slaapt.
Wakkertijden zijn hier heilig, maar manman. Ben voor mijn idee de hele dag met slaap bezig omdat je na zo’n kort slaapje ook de wakkertijd weer moet verkorten.. en ze is ook gewoon echt dan weer moe😫
Ik vind/vond het echt niet te doen, zeker niet nu met een peuter ernaast, waar ik ook mijn handen voor vrij moet hebben af en toe.
Heb dus zelfs 4 weken, op advies van mensen op hét forum, een moonboon geprobeerd, maar ook dit vond ze niks. Ze bleef gewoon klaarwakker en ging opgegeven moment alleen maar roepen of kreten uitslaan.
Ik hoop dat het na de 4 maanden slaapregressie beter gaat. Ik weet wel van haar zus dat dat zo was. Na 17/18 weken konden we haar steeds makkelijker in haar bedje leggen met veel oefenen en ging ze soms echt lange rukken maken.
Probeer mezelf, hoe zwaar ook, steeds nog maar aan te praten dat ze ons nodig heeft.
Nouja lang verhaal kort:
Geen tips; alleen herkenning mama! Maar dat is wellicht ook al fijn (vind ik zelf altijd wel tenminste)♥️
12 dagen geleden
Hier ook veel herkenning! Ik heb voor nu de wakker tijden volledig los gelaten en focus me nu alleen op zijn slaapsignalen. Niet dat hij daardoor beter slaapt overdag maar het geeft mij meer rust want ik werd er zelf heel onrustig en gespannen van