5 Reacties

2 jaar geleden

Klopt wanneer je rauwe melk verhit is het niet meer rauw te noemen en zijn de “goede” kwaliteiten ook verloren. Ik dronk het zelf ook veel van de boer. Nu even gestopt maar als ik straks verder ben ga ik het wel weer drinken (tot max 3 dagen houdbaar eigenlijk maar om geen risico te nemen drink ik het dan tot dag 2). Succes!

2 jaar geleden

Als je het verhit, is het niet meer rauw hè. Wat denk je dat niet-rauwe melk in de supermarkt is ;) maar goed… ik ga het blijven drinken, het is gezond en nooit ziek van geworden, dus dat geldt nu nog steeds. Met het verhitten gaan juist goede stoffen verloren dus dat vind ik zonde

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad jammer van de andere goede stoffen die dan verloren gaat. Ik blijf het dan mooi gebruiken in mijn havermoutpap, zo lekker!

2 jaar geleden

In jouw geval verhit je het en ook nog eens ruim meer dan nodig is. Dus je zit veilig. Ik drink zelf ook rauwe melk, vers van de boer en verhit het minimaal (alleen voor in de koffie in de melkopschuimer). Ik durf het zelf makkelijk aan omdat ik het vaak drink. Ik zou het iemand die normaal geen rauwmelkse producten drinkt/eet niet aanraden. Maar is je lichaam het gewend, prima.

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

In jouw geval verhit je het en ook nog eens ruim meer dan nodig is. Dus je ...
Goed om te horen, dankjewel voor je antwoord!