18 Reacties

2 jaar geleden

Heel simpel. Ja. Een reiswieg ligt je baby echt helemaal plat in. In de maxicosi (ook in deze) niet. Door dat je kindje niet helemaal plat ligt is de kans op vergroeiing zeer sterk aanwezig zeker in de eerste maanden van zijn/haar leven. Daarom ook zo sterk het advies niet langer dan 2 uur in de maxicosi.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna helmonds 87

Heel simpel. Ja. Een reiswieg ligt je baby echt helemaal plat in. In de max ...
Dit inderdaad! Ook al is dit een ligstand is het niet helemaal plat en dus ook het advies om in deze ligstand je kindje niet langer als 2 uur te laten liggen.

2 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie. Ik kon het niet echt terugvinden.

2 jaar geleden

Reactie op Didiizzy

Dit inderdaad! Ook al is dit een ligstand is het niet helemaal plat en dus ...
Dankjewel voor je reactie 🤗

2 jaar geleden

Zoals gezegd is het advies om je kindje niet langer dan 2 uur in een maxi Cosi, wipstoel oid te leggen. Maar dat betekent niet direct dat iedereen een reiswieg nodig heeft/ gaat gebruiken. Aan jou de vraag hoe lang je verwacht weg te gaan met je kindje en hoe je hem of haar dan vervoert. Wil je veel gaan wandelen met de wagen dan zou ik zeker een reiswieg adviseren, maar sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld vaak een draagzak. Ik zelf gebruikte de wagen ook om in te slapen als ik ergens wat langer op een terras zat of bijvoorbeeld als ik bij iemand op bezoek ging, voor dat laatste zijn natuurlijk ook weer andere opties. Verder gebruikt de een de reiswieg echt 6 maanden en de ander maar 4. Hoe plat kan jouw wandelwagen inzet? Ik heb een vriendin gehad die haar reiswieg welgeteld 1x heeft gebruikt. Zij hield niet van wandelen en liep alleen korte stukjes (met de maxi Cosi). Buiten kwam ze verder alleen maar in de tuin en dan legde ze haar kindje op een kleed (ook een keer met picknicken.) Terwijl ik mijn reiswieg super veel heb gebruikt. Heel persoonlijk dus! In ieder geval is ook deze maxi Cosi niet geschikt om lang in te liggen, maar als dat 1 of 2 keer voorkomt dan zal dat ook echt geen schade aanrichten hoor! Succes met je keuze (ps je kunt hem altijd later nog aanschaffen, evt 2e hands)

2 jaar geleden

Reactie op 42babywens

Zoals gezegd is het advies om je kindje niet langer dan 2 uur in een maxi C ...
Ik wandel elke dag minstens 1 uur met de hond. Dus ik denk dat we dan toch best voor de reiswieg gaan. En zoals je zegt als we ergens heen gaan kan ze daar ook echt even in slapen, zo had ik er nog niet over nagedacht. Mijn schoonouders zijn ook niet van plan om een box aan te schaffen dus dan heb ik liever dat ze haar in de reiswieg leggen dan op de bank ofzo. Zo had ik er nog niet over nagedacht.

2 jaar geleden

Ja ik vind een reiswieg wel echt een must! Ook al kan je maxicosi “liggen”, alsnog is dit niet helemaal plat! Plus je kindje heeft amper bewegingsvrijheid.

2 jaar geleden

Reiswieg heeft echt meerwaarde vind ik. Ook als je ergens naartoe gaat en je kind even een dutje wil laten doen. Meerdere redenen hoor! 😊

2 jaar geleden

Ik vond de reiswieg ook heel fijn voor de eerste maanden. Inderdaad zodat hij er lekker in kon liggen en in kon slapen. Ook hebben we hierin na verloop van tijd 'tummy time' geoefend. Ons zoontje moest heel snel huilen als we dit op de mat oefenden, maar in de reiswieg vond hij dit niet zo erg. Wij kunnen het voorste deel van de reiswieg een flapje afklappen, waardoor de baby door een gaas heen kan kijken. Ideaal!

2 jaar geleden

Reactie op Hanneke12345

Ik wandel elke dag minstens 1 uur met de hond. Dus ik denk dat we dan toch ...
Dan zou ik het idd zeker doen en ga je er echt veel plezier van hebben! Vind het wel slim om over na te denken en niet alles maar klakkeloos te kopen. Je wilt niet weten hoeveel spullen er ongebruikt blijven bij sommigen. De box is ook zoiets, de een gebruikt hem 1x de ander 2 jaar lang dagelijks. Alles is uiteindelijk persoonlijk en zo maak je afgewogen keuzes.

2 jaar geleden

Ik ben wel heel blij geweest met de reiswieg, ook al kon ik ‘m maar 4 maanden gebruiken. Ik vond het toen nog niet fijn om mijn kind in een draagzak te hebben, maar wie weet jij wel en is dat de oplossing?

2 jaar geleden

Jawel echt een reiswieg doen. In maxicosi liggen ze ook in riempjes en erg weinig bewegingsruimte. Ze liggen ook beschut onder de kap. In maxicosi erg veel prikkels war ze binnenkrijgen in het openbaar.

2 jaar geleden

Helemaal meeeens.

2 jaar geleden

Inderdaad slim om in iedergeval na te denken over wat je aanschaft. Bij mijn eerste heb ik dingen gekocht die ik absoluut niet gebruikt heb. De reiswieg van de kinderwagen daarintegen wel. Hij viel daar vaak in slaap dan kon hij na het wandelen in de hal zo verder slapen zonder dat ik hem er uit hoefde te halen. Wij hebben de kinderwagen met reiswieg zelfs met hotelovernachtingen gebruikt. Hadden ook een slaap tentje en een babybed voor op reis gekocht maar hij sliep toen hij klein was beter in de reiswieg van de kinderwagen. Al met al veel gebruikt.

2 jaar geleden

Mijn dochter vond het vreselijk in de reiswieg (niks te zien en kon sowieso niet goed 'vrij' weggelegd worden door omstandigheden) en heeft er dus heel erg weinig in gelegen. Achteraf hadden we hem eigenlijk niet echt nodig gehad. De maxicosi vond ze wel fijn (uiteraard letten we goed op dat ze er niet te lang in zat). Maar als ik de reacties lees is dat meer uitzondering dan regel. Ik hoop dat mijn zoontje er straks wel graag in ligt 😊

2 jaar geleden

Ow die hebben we echt veel gebruikt. Ook als soort van bed buiten. Met het lekkere weer sliep de kleine regelmatig buiten in de reiswieg. Of als je op visite bent ergens. Hoef je niet meteen met een camping bed te sjouwen. Ik zou zeker een reiswieg adviseren, kindje kan daar helemaal plat in liggen, is echt anders dan de maxi cosi die je liet zien

2 jaar geleden

Wij hebben de reiswieg nauwelijks gebruikt, omdat we een draagzak en -doek gebruikten. Maar je kunt hem inderdaad niet vervangen met een maxicosi

2 jaar geleden

Bij de eerste twee heel veel gebruikt maar ons derde kindje had reflux en kon echt niet plat liggen. Zij heeft er twee keer in gelegen en begon dan na 10 minuten enorm te huilen. Bij haar ben ik dus gaan dragen. Nu bij de vierde gaan we de reiswieg wel weer proberen.