6 Reacties

19 dagen geleden

Mijn baby wordt vaak tussen half 6 en 7 uur wakker. Verschoon hem, geef de fles en ga dan zelf eten, omkleden en breng hem dan weg. Wij mogen hem brengen tussen half 8 en 9 dus afhankelijk van hoe laat die wakker is breng ik hem dan meteen of wacht ik even. Ik heb geen werk dus heb niet een bepaalde tijd dat ik weg moet.

19 dagen geleden

Onze dochter gaat al naar de opvang en krijgt om 5:00 uur een fles. Voor de fles heb ik haar al verschoont en aangekleed. Dan blijft ze nog 15/20 minuten bij mij zitten en dan ga ik douchen en klaar maken voor werk. Als ik weg moet breng ik haar met de auto naar de opvang gaat open om 7:15 en dan is ze daar ook al. en gaat daar meestal meteen weer in bed. En verder geven ze daar de fles op de tijden dat ik aan gegeven heb en kijken ze daar waar ze zin/behoeft aan/in heeft. En dan haal ik haar rond half 6/ 6 uur weer op.

19 dagen geleden

Ik neem mijn dochter mee naar de opvang waar ik zelf werk. Ik moet 2 dagen om 8 uur beginnen en 1 dag om 7 uur. Ik maak haar eigenlijk altijd rond 6.10 wakker, dan voed ik haar (bv) kleed ik haar om en ga ik weg. Mijn eigen wekker gaat dan vaak om 5.30, zodat ik mezelf kan klaarmaken. Op de dagen dst ik om 8 uur moet beginnen speel ik nog even met haar voor ik wegga, of pak dan nog even de auto in terwijl zij in de box speelt. Op de dagen dat ik om 8 uur moet beginnen valt ze dan vaak in de auto in slaap en leg ik haar over in het bedje. Op de dag dat ik om 7 uur begin kan ze het vaak net redden en legt mijn collega haar om 7.15 ongeveer in bed. Het verschilt dus van 30 minuten tot 70 minuten wanneer ik wegga van huis nadat ik haar wakker heb gemaakt. Op de dagen dat ik vrij ben doe ik iets rustiger aan natuurlijk.

19 dagen geleden

Mijn dochter wordt nu meestal tussen 7 en 8 wakker. Meer richting 7u en heel soms maken we haar om 8u wakker, we laten haar nu nog nooit langer slapen dan dat ivm het ritme. Ik ga over een paar weken weer werken en ik hoop dat mijn rooster blijft zoals nu op de planning staat, en dat ik dan op 2 van mijn 3 werkdagen om 8u moet vertrekken naar mijn werk. Eén daarvan is een opvangdag. Mijn werk is echt op locatie, mijn man werk ook vaak thuis en is meestal iets flexibeler qua werktijden. Mijn idee is dan dat ik haar uiterlijk half 8 wakker maak om te voeden en dat mijn man haar dan bijv even naar de opvang brengt (is bij ons een halve straat lopen) en die dag/ochtend thuis werkt of iets later begint. Dan vertrek ik daarna naar m’n werk. Als ze eerder wakker wordt en honger heeft voed ik haar dan en ga ik daarna verder met mij klaarmaken. Op de andere opvang dag kan ik nog wat later weg, dan zou ik haar zelfs tot 8u kunnen laten slapen mocht ze dat doen, dan voeden en zelf naar de opvang brengen en daarna vertrekken naar mijn werk. Ik hoop alleen niet mijn rooster toch nog anders wordt en ik om 7u weg moet, want dan moet ik wel erg vroeg op (zeker na een gebroken nacht!) om haar nog te kunnen voeden. De opvang is ook pas om 07.30 open en ik wil haar ook niet steeds veel vroeger wakker maken dan ze zelf gewend is. Op mijn vrije dagen hoop ik natuurlijk ook dat ze lekker tot 7u of zelfs 8u slaapt.

19 dagen geleden

Ik maak dr wakker om half 8, geef BV, kleed dr om en luier verschonen en dan ff snel mezelf. Dan om 08:40 de deur uit

19 dagen geleden

Als ik ga werken krijgt mijn dochter om 7.15 voeding. Normaal gesproken gaat ze altijd na de 1e voeding weer terug naar bed. Alleen de ene dag dat ze naar de opvang gaat niet. Dan is het na het voeden aankleden en dan leggen we haar in de box tot ze naar de opvang gaat. Om half 9 gaan we dan de deur uit. Bij de opvang geven we dan aan dat ze waarschijnlijk wel snel weer naar bed wil.