31 Reacties

9 maanden geleden

Hier precies hetzelfde probleem! Merk ook dat mijn zoontje inmiddels oververmoeid raakt door de korte nachten, hij haalt het ook niet in overdag. Voorheen sliep hij met gemak 12 uur achter elkaar, maar dat is ineens over helaas...

9 maanden geleden

Jep, onze dochter ook 😵‍💫 Ik haal haar niet voor 6 uur uit bed zodat ze in ieder geval weet dat de dag niet voor 6u begint. Ik heb een klein beetje de hoop gevestigd op zomertijd... maar hoop ook dat t geen valse hoop gaat zijn🤣

9 maanden geleden

Hier ook precies hetzelfde probleem!! Alles al geprobeerd: fles geven, tutje terug, sussen, gewoon laten liggen, later naar bed .. Ik ben het nu na een week of 3 wel gewend maar pittig is het zeker! Ik probeer hem nu te laten kletsen tot 6:00 maar soms is hij het eerder beu en start hij om 5:30 met mopperen, ja dan haal ik hem er wel uit. Ik lees mee voor tips en herkenning!

9 maanden geleden

Geen tips, hier hetzfde! Dus ik volg! Mijn zoontje slaapt overdag goed (dus ik dacht misschien teveel) ook latere bedtijden geprobeerd, maar 04.40/05.00 blijft normaal..

9 maanden geleden

Geen tips, hier hetzfde! Dus ik volg! Mijn zoontje slaapt overdag goed (dus ...
Ja ik denk ook misschien teveel slapen overdag? Je gaat dan naar alle dingen zoeken die het kunnen zijn

9 maanden geleden

Het klinkt raar maar hier hielp het om haar eerder naar bed te doen. Bij ons ging ze ook tussen 19:30 en 20:00 naar bed en dan kwam ze altijd rond 05:00-05:30. Nu gaat ze al om 18:30 naar bed en ze slaapt tot 06:30! Je zou t eens kunnen proberen?

9 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Het klinkt raar maar hier hielp het om haar eerder naar bed te doen. Bij on ...
Dat is wel een goeie! Heb er soms wel eens aangeschreven maar toen dacht ik neuh zal wel niet helpen maar misschien toch eens proberen want vaak lijkt ze inderdaad eerder moe maar dan was ik altijd bang dat ze dan nog korter ging slapen

9 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Zou best kunnen werken ja. Ik had hem gisterenavond al een half uurtje eerder op bed gelegd en toen werd hij ook 5 uur wakker. Dus in ieder geval niet nog eerder dan normaal en had in ieder geval een half uur langere nacht. Misschien dat nog een half uurtje eerder nog beter werkt, ik ga het wel proberen.

9 maanden geleden

Oh dat lijkt me best wel pitti! En als je de speen afbouwt als slaap associatie? Ik ben daar zelf nog niet aan toe maar het levert hier ook nog geen problemen op 🥹.

9 maanden geleden

Mijn dochter wordt ook rond 05:00 uur wakker. Ik geef dan de fles en leg haar weer neer. Zo slaapt ze nog door tot 07:00 uur

9 maanden geleden

Reactie op JBL24

Zou best kunnen werken ja. Ik had hem gisterenavond al een half uurtje eer ...
Wij gingen altijd wachten op de slaapsignalen (ogen wrijven, staren, gapen etc) maar eigenlijk was dat dus te laat. Ze ging dan jengelig naar bed en werd vroeg wakker. Nu leggen we haar dus vrolijk op bed, ze speelt een kwartiertje met haar knuffeldoekje en dan valt ze zelf in slaap. En ze slaapt ook langer door! Heb ff screenshot bijgevoegd waarom het zou kunnen werken ☺️

9 maanden geleden

Bij mijn dochter van 7 maand nog aan het uitvogelen allemaal, maar bij mijn oudste werkt het enorm goed om haar eerder naar bed te doen. Het middagdutje is er helaas af maar nu moet ze wel om 18.15/30 in bed liggen, anders gaat ze spoken in de nacht. Pas lag ze om 19.15. vreselijke nacht als gevolg. Dit had ze als jonger kindje rond 7/8/9 maand ook een tijd. Haar bedtijd was heel lang 18.00

9 maanden geleden

Bij mijn dochter van 7 maand nog aan het uitvogelen allemaal, maar bij mijn ...
Was altijd bang dat dat echt te vroeg is ivm de fles tot ‘s morgens vroeg zegmaar maar heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd dus misschien toch maar gewoon eens doen, zeker nu ik dit lees en het bij jullie heel goed werkt. Gister lag ons meisje om 20:00erin en ze was super onrustig en veel te moe al, dit was echt heel zielig!

9 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Hi! Mag ik vragen hoe laat ze dan haar laatste middag dutje doet? Want ik probeer met wakker tijden te werken dus onze bedtijd verschilt nog al. Maar ook vaak vroeg wakker dus ben wel benieuwd of dit zou werken ☺️

9 maanden geleden

Reactie op em1235

Hi! Mag ik vragen hoe laat ze dan haar laatste middag dutje doet? Want ik p ...
Ik denk dat haar derde dutje er binnenkort af gaat! Nu doet ze rond 15u/15:30 een mini dutje van 30 minuten. Dus haar slaapschema is: 06:30 wakker 09:00-10:30 slapen 12:30-13:30 slapen 15:30-16:00 slapen 18:30 naar bed Maar soms slaapt ze rond lunchtijd langer en dan slaan we het laatste dutje over. Haar wakkertijden zijn nu 2-2,5 uur.

9 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Ik denk dat haar derde dutje er binnenkort af gaat! Nu doet ze rond 15u/15: ...
Dankje voor je reactie! Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat derde dutje er dan af moet, want dan zijn ze toch heel lang wakker in de middag?

9 maanden geleden

Hier ook vaak rond 5.00 uur wakker, geef haar dan een speentje en laat haar even kletsen. Als ze gaat mopperen pak ik haar en loop ik al wiegend en met ‘ssstt’ en slaapt ze nog een uurtje bij mij. Probeer haar weg te leggen, dat lukt de ene ochtend wel en de andere ochtend niet. Hier gaat ze ook rond 18.30 slapen, dat werkt het beste voor een goede nacht.

9 maanden geleden

Reactie op em1235

Dankje voor je reactie! Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat derde dutj ...
Ja dat kan dus alleen als het andere middagslaapje opgerekt wordt of opschuift!

9 maanden geleden

Eerder naar bed was hier vannacht geen succes, nu vanaf 4 uur feest 🙈 Toevallig gisteren ook nog CB gesproken. Die zeiden dat meer vast voedsel ook kan helpen zodat hij dan langer vol zit. Geen idee of het werkt, maar ik ga het wel proberen

9 maanden geleden

Reactie op JBL24

Eerder naar bed was hier vannacht geen succes, nu vanaf 4 uur feest 🙈 Toev ...
En het gekke is dus dat hij nu 's nachts 10-11 uur slaapt en overdag 2 uur max. Kan toch nooit genoeg zijn? Merk ook echt dat ik niks gewend ben, hij slaapt al vanaf dat hij 3 maanden is met gemak 12 uur achter elkaar door. Snap echt niet wat er nu aan de hand is ineens, als ik morgen met hem thuis ben in ieder geval meer vast voedsel proberen