39 Reacties

één maand geleden

Hier 14+2 (gecorrigeerd 16) en lukt ook nog niet. Momenteel is het echt drama, steeds dutjes van 30min, dus hopelijk is dit de overgang naar dat het wel lukt? Valt jouw kindje makkelijk in slaap? Daar schijnt het ook mee te maken te hebben, hoe makkelijker ze dat kunnen, hoe beter ze ook kunnen koppelen heb ik me laten vertellen. Succes!

één maand geleden

Draagzak lukte hier eerst ook, maar nu dus ook niet meer 🙃

één maand geleden

Reactie op MD24

Hier 14+2 (gecorrigeerd 16) en lukt ook nog niet. Momenteel is het echt dra ...
Ik denk gemiddeld? Ik houd hem eerst eventjes in m’n armen vast, en na een paar minuten leg ik m wakker in z’n bedje. Hoe is dat bij jullie? Ik vind het trouwens zo gek dat het m’n zoontje ‘s nachts wel lukt?

één maand geleden

Ja, hij slaapt ‘s nachts van 1930-0800 meestal zoiets, zonder moeite. Wel een voeding ergens tussendoor. Verder kun je een kanon afschieten en hij slaapt door en overdag hoef ik mn neus niet op te halen of hij is wakker… Ik doe eerst slaapzakje aan, beetje wiegen en slaapliedje zingen. Dan leg ik m slaperig in zn bed, maar wel wakker. Geef ik het speentje en dan moet ik gemiddeld 3 keer terug om de speen erin te doen en dan slaapt hij…

één maand geleden

Hoe voelt je kleintje zich na die dutje? Is hij/zij dan weer vrolijk? Zo ja; dan is het momenteel ook nog niet voor hem/haar nodig een langer dutje te doen en worden de dutjes vanzelf langer. Vaak gaan baby’s tussen de 4 en 6 maanden slaapjes beter aan elkaar koppelen. De ene baby kan dit eerder dan de andere baby. Dat dit in de nacht wel lukt, is omdat je kleintje gedurende de dag de slaapdruk opvoert en steeds meer moe wordt + melatonine!

één maand geleden

Soms een beetje zeuren/brabbelen/jammeren, dat laat ik. Als hij gaat huilen, ga ik speentje erin doen. Duurt meestal zo’n 15min. Geen idee of dat normaal is…

één maand geleden

Reactie op MD24

Ja, hij slaapt ‘s nachts van 1930-0800 meestal zoiets, zonder moeite. Wel e ...
Hahaha ik moest hier zo hard om lachen. Precies dit. Overdag dutjes van 40 minuten, kan de klok erop gelijk zetten. Hoef maar een vuilniszak in de prullenbak te doen en ze zijn wakker 😂 Ook eerst 5/10 minuten strijd om ze in slaap te krijgen met de speen. ‘s Avonds na de fles van 19:00 gaan ze naar bed en slapen ze meteen, speen is nieteens nodig. Slapen ook tot een uur of 7:00 met in de nacht nog één keer een voeding.

één maand geleden

Reactie op xkyrap

Hahaha ik moest hier zo hard om lachen. Precies dit. Overdag dutjes van 40 ...
Ja hier ook precies hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat hij sinds een weekje vaker voor een nachtvoeding komt, 3x ongeveer. Hij is nu bijna 14 weken. Hoef jij ‘s nachts nooit een speentje in te doen?

één maand geleden

Reactie op RD1996

Ja hier ook precies hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat hij sinds een wee ...
Normaal eigenlijk niet! Denk dat ze nu last hebben van sprong 4. Elke nacht is eerst de een wakker en daarna de ander. Ik hang dan gewoon de hele tijd met mijn arm in de cosleeper de speen in de mond te drukken 😂

één maand geleden

Kinderwagen met de rocker erop is hier dé uitkomst

25 dagen geleden

Reactie op xkyrap

Hahaha ik moest hier zo hard om lachen. Precies dit. Overdag dutjes van 40 ...
😂😂 Twee zelfs! Wat leuk, maar ook aanpoten lijkt me

25 dagen geleden

Reactie op RD1996

Ja hier ook precies hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat hij sinds een wee ...
Hier ook geen speen nodig in de nacht

25 dagen geleden

Reactie op MD24

😂😂 Twee zelfs! Wat leuk, maar ook aanpoten lijkt me
Haha dat is het inderdaad! Heel gezellig, maar ook heel druk. Ik zeg elke keer maar dat ik er één had gewild als ik de keuze had, maar er nu voor geen goud meer één wil missen 😂

25 dagen geleden

Hier ook hele korte dutjes overdag, maar... ze slaapt vanochtend al een uur(!) achter elkaar in haar eigen bedje. Dus ze kan het wel (13 wkn). Hopelijk gaat haar dit nu vaker lukken, want het is wel echt fijn om de handen even vrij te hebben (en niet om de 2 minuten en na een halfuur weer naar boven te moeten)

17 dagen geleden

En zijn er al moeders waarvan de kindjes overdag al wat langer kunnen slapen? Hier helaas nog niet 😂 (bijna 15 weken)

17 dagen geleden

Reactie op RD1996

En zijn er al moeders waarvan de kindjes overdag al wat langer kunnen slape ...
Hier ook niet! Nog steeds max 30 min 😅

17 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Hier ook niet! Nog steeds max 30 min 😅
Pff het begint mij een beetje op te breken 🙈 hoe doe jij dit?

17 dagen geleden

Reactie op RD1996

Pff het begint mij een beetje op te breken 🙈 hoe doe jij dit?
Ik laat haar vaker op mij slapen zodat ze toch langer slaapt (dit is de enige manier dat ze soms 1,5uur slaapt) alleen dan helaas mijn handen niet vrij wat ik dus ook echt niet altijd fijn vind, maar wel geen lastige baby door de te korte slaapjes

17 dagen geleden

Reactie op RD1996

En zijn er al moeders waarvan de kindjes overdag al wat langer kunnen slape ...
Hier ineens sinds een paar dagen. Daarvoor overdag ook alleen maar 45 min per slaapje. Vandaag had ze 1x 2,5 u en 1x 2 uur. Ik weet niet of dit nu vaker zo gaat zijn, maar wel lekker! We doen niks anders dan anders… misschien inderdaad een kwestie van tijd

17 dagen geleden

Reactie op Sannie93

Hier ineens sinds een paar dagen. Daarvoor overdag ook alleen maar 45 min p ...
En ze is 13 / gecorrigeerd 14 weken