39 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Sannie93

Hier ineens sinds een paar dagen. Daarvoor overdag ook alleen maar 45 min p ...
Oh wat fijn voor jullie!! Hoop dat het zo aan mag houden 😘

17 dagen geleden

Hier ook nog niet (bijna 15 weken) dus wij doen 1 langer contactdutje per dag en daarnaast drie kortere dutjes (bed, maxi Cosi, moonboon) van 30-45 min die ze zelf doet. Zelfs een dutje zonder ons geeft al vrijheid! Komt vanzelf, was bij de oudste ook :)

17 dagen geleden

Reactie op Sannie93

Hier ineens sinds een paar dagen. Daarvoor overdag ook alleen maar 45 min p ...
Dit was bij ons ook opeens zo. Drie dagen lang deden ze overdag 3 slaapjes van tussen de 1 en 2 uur. Nu weer terug bij af en weer wakker na precies 40 minuten 😅

17 dagen geleden

Reactie op xkyrap

Dit was bij ons ook opeens zo. Drie dagen lang deden ze overdag 3 slaapjes ...
Hoe oud is jullie kindje?

17 dagen geleden

Ons kindje is 17 weken. Slaapt 4x 30 minuten overdag. Wordt ook precies rond die tijd wakker

17 dagen geleden

Reactie op Janne1312

Hier ook nog niet (bijna 15 weken) dus wij doen 1 langer contactdutje per d ...
Zo doen wij het ook. ‘s morgens vaak dutje van 40min in eigen bedje, middagdutje samen in bed of in de draagzak (draagzak lukt ook niet altijd meer) en einde middag nog een dutje van 40min. Soms nog 1 extra dutje van 40min. Slaapt verder van 1930-0800, met soms 1 nachtvoeding. Fijn dat het bij je oudste goed kwam, dat geeft hoop 🙃

17 dagen geleden

Reactie op RD1996

Hoe oud is jullie kindje?
Het is een tweeling van 22 weken, gecorrigeerd 17 weken

17 dagen geleden

Reactie op MD24

Zo doen wij het ook. ‘s morgens vaak dutje van 40min in eigen bedje, middag ...
Maar wat doe je dan zelf als je kindje in de draagzak slaapt ? Ik zou dan t liefst zelf ook willen slapen maar dat gaat moeilijk 😂

17 dagen geleden

Reactie op RD1996

Maar wat doe je dan zelf als je kindje in de draagzak slaapt ? Ik zou dan t ...
In de schommelstoel gaan zitten met draagzak en ook ff dutten :) gaat hier gelukkig prima al moeten we dan soms wel even weer opstaan en lopen als ze wakker lijkt te worden.

11 dagen geleden

Reactie op Janne1312

In de schommelstoel gaan zitten met draagzak en ook ff dutten :) gaat hier ...
Ah dat is een goede ja! Hoe is het nu ondertussen bij jullie?

11 dagen geleden

Reactie op RD1996

Ah dat is een goede ja! Hoe is het nu ondertussen bij jullie?
Nog steeds hetzelfde, ze is nu 15 weken en haar slaapregressie is nog niet echt begonnen heb ik het idee dus ze lijkt een latertje hiermee. Of het wordt gewoon geen heftige maar daar ga ik niet vanuit aangezien het met onze zoon zo heftig was haha! Bij hem zaten we met 15 weken al volop in die regressie en werd het daarna veel makkelijker, dus ben echt benieuwd. Ze gaat binnenkort naar de opvang en de ervaring leert dat ze daar ook went aan het zelf doen. Komt goed :) ik beschouw die contact dutjes inmiddels als de beste rust momenten van d dag ;)

11 dagen geleden

Onze dochter is 14 weken en haar lukt het soms wel soms niet. Als ze naar 45 min wakker word lukt het vaak wel, als ik even naast haar ga zitten, en af en toe de speen terug stop om weer in slaap te vallen.

6 dagen geleden

Reactie op Janne1312

Nog steeds hetzelfde, ze is nu 15 weken en haar slaapregressie is nog niet ...
Oh ben ook benieuwd ja!! Hoe gaat het nu?

4 dagen geleden

Hier lukt het nog steeds niet, slaapt altijd 30 min, kan er de klok op zetten. Ze is nu 22 weken, gecorrigeerd 17.. wanneer word dit beter? Haar opnieuw in slaap helpen lukt niet

4 dagen geleden

Hier ook, heel mooi 3 dutjes over de dag. Maar allemaal 30 minuten, kan er de klok op gelijk zetten 😅 Moet zeggen dat ik niet het gevoel heb dat hij er last van heeft of aan het eind van de dag vermoeider is. Gelukkig slaapt hij in de nacht wel goed. Zeker 10-12 uur met vaak een keer een flesje tussendoor vroeg op de ochtend. Dus waarschijnlijk komt hij zo toch aan genoeg slaap? 🤷🏻‍♀️😅

4 dagen geleden

Ons kindje is nu 4 maanden en sinds een week of twee plakt hij overdag soms ineens een paar cycli aan elkaar. De meeste slaapjes zijn nog steeds gewoon veertig minuten, maar af en toe (zo om de dag, om de twee dagen ongeveer) slaapt hij ineens een keer anderhalf of twee uur door! Ik hoop dat 'ie het nu aan het leren is en dat hij dit trucje steeds vaker kan herhalen. Heb nog niet kunnen ontdekken waarom het hem de ene keer wel lukt en meestal nog niet, we doen precies hetzelfde ritueel enzo. En het is ook niet altijd op hetzelfde moment op de dag. Maar toch een fijne ontwikkeling!

4 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Hier lukt het nog steeds niet, slaapt altijd 30 min, kan er de klok op zett ...
Ja hier hetzelfde. Onze is 17 weken. Vanmiddag heel toevallig opeens een dutje van bijna 1,5 uur?! Echt een wonder. Maar voor de rest nog steeds hetzelfde haha

4 dagen geleden

Reactie op MelissavO202

Hier ook, heel mooi 3 dutjes over de dag. Maar allemaal 30 minuten, kan er ...
Hoelang is hij overdag dan wakker aan een stuk? Die van ons haalt meestal net 1,5 uur wakker, dan wordt ie huilerig en weet ik dat ie moe is. Hierom zit ik ook aan wel 6 dutjes per dag 🧐

4 dagen geleden

Reactie op R9494

Ons kindje is nu 4 maanden en sinds een week of twee plakt hij overdag soms ...
Oh dat is al super fijn ja!! Ben benieuwd hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen. Wil je me op de hoogte houden?🥰