6 Reacties
8 maanden geleden
Hier een zelfde kindje:) bij de gastouder slaapt ze nooit lang maar ze dut daar meestal 2 x 30 in de ledikant en valt vaak in de kinderwagen nog even in slaap. Ze is verder gewoon vrolijk maat ligt dan savonds wat eerder op bed thuis. Mijn gastouder vertelde dat ze daar vanmiddag voor het eerst zelf in slaap viel (tot mijn verbazing). Ik probeer nu wel slaapassociaties aan te bieden die ook daar kunnen worden meegenomen (dus bijv wat neuri毛n of witte ruis). Ook kan je misschien thuis hij het slapen een knuffeldoekje introduceren die dan mee kan naar de gastouder. Succes!
8 maanden geleden
Mijn dochter gaat al een tijdje naar de gastouder, in het begin sliep ze daar niet zo goed en thuis wel. Ik kon me hier heel druk over maken maar heb het op een gegeven moment toch los gelaten, het is gewoon zo en ik dacht altijd komt van zelf wel goed.
En dat kwam het ook, nu hebben we een fijn ritme en slaapt ze ongeveer op dezelfde tijden als thuis.
8 maanden geleden
Mijn zoontje is ook niet zo'n goede slaper (het duurt 30min voor ie in slaap valt en ook steeds even wakker en hulp nodig met doorslapen). Op de opvang lukt het helaas niet goed en is er (logisch) ook minder tijd om hem te helpen slapen. Daar slaapt ie regelmatig maar 2x 20 minuten. Lastig, maar we leggen heb gewoon vroeg op bed thuis (6 uur a half 7) en hij slaapt het na de twee dagen opvang vaak even bij.
Hopelijk lukt het jullie dochtertje goed te gaan slapen, maar anders vind je ook wel een manier. En ze (de baby's) zijn flexibel genoeg qua wisselende ritmes heb ik ontdekt 馃槈
8 maanden geleden
Toen onze dochter 6,5 maand was ging ze naar de gastouder en deed ze nog al haar dutjes in mijn armen. Super spannend vond ik het. Onze gastouder heeft haar de eerste twee wendagen in haar armen laten slapen en wij gingen ondertussen thuis verder met oefenen in haar bedje te slapen. Zo duurde het denk ik 3 weken en toen kon ze zelfstandig in haar bedje in slaap vallen, ook bij de gastouder. Wij hebben haar tijdens het bedritueel een knuffeltje aangeboden waardoor dit haar slaap associatie werd en die meegegeven aan de gastouder, dat werkte voor ons heel goed. Hopelijk vinden jullie ook een weg, maar het zal hoe dan ook echt wel goedkomen! Gastouders hebben wel voor hetere vuren gestaan denk ik maar zo, alle kindjes zijn anders en dat weten zij als de beste 馃挍 succes!!
8 maanden geleden
Hier nog nooit gelukt in bedje op 3 keer na in het begin. Op de opvang sporadisch hele korte dutjes in kinderwagen of armen van de leidsters. Nu over naar gastouder maar ook daar nog niet echt gelukt. Wij hebben nu elke keer alleen de ochtend gedaan en gelukkig een zus die hem dan ophaalt, al is hij dan ook al wel oververmoeid. Hele dagen is helaas nog niet gelukt.. en gastouder gaat nu ook al stoppen nu we net echt gaan starten dus ook in een lastige situatie.. het voelt vaak alsof we de enige zijn bij wie het zelfstandig slapen niet lukt (bij ons alles in de draagzak of bij ons in bed). Hoewel ik natuurlijk hoop dat het jullie gaat lukken misschien al fijn om te weten dat je dus niet de enige bent! Ik heb veel aan het boek zachte nachten gehad en bv account van liefdevaneenmoeder op instagram om zo beter te accepteren dat dit heel normaal is en ooit echt beter wordt, wellicht een tip!