25 Reacties

8 dagen geleden

Mijn baby is 4 maanden en hij drinker 5-6 keer tussen de 80-120. Hij heef teen klein maagje en als ik vaker de fles aanbied drinkt hij wel meer, maar dan blijf je hele dag bezig.

7 dagen geleden

Reactie op Burcu2

Mijn baby is 4 maanden en hij drinker 5-6 keer tussen de 80-120. Hij heef t ...
Ja pff. Ik voed dus rond 7 a 9 keer per dag, omdat ze dus wel aangeeft dat ze honger heeft elke keer, maar dus ook 100 drinkt..

7 dagen geleden

Overdag 4 keer 100cc waarbij er meestal 80/90 in gaat. Laatste tijd drinkt ze in avond en nacht wat beter als ze half slaapt dus bied ik 3 keer 120+4 aan. Soms gaat er dan 1 op.

7 dagen geleden

Ik heb zelf geen slechte drinker, maar mijn nichtje is dit wel. Ze eet ook erg slecht. Nu blijkt dit dus te komen door een te korte tongriem. Misschien heb je er al naar laten kijken maar als je dat nog niet gedaan hebt zou ik dat zeker doen. Omdat dit bij haar pas laat is ontdekt geeft dit veel meer gedoe (gehemelte is hierdoor niet goed gegroeid).

7 dagen geleden

Reactie op FatXUnicorn

Ik heb zelf geen slechte drinker, maar mijn nichtje is dit wel. Ze eet ook ...
We hebben inderdaad haar tongriem en lipbandje laten lazeren.. maar dat heeft jammer genoeg niks geholpen

7 dagen geleden

Reactie op Gjvk

Overdag 4 keer 100cc waarbij er meestal 80/90 in gaat. Laatste tijd drinkt ...
Komt ze verder wel goed aan? Hier merk ik dat haar groei meteen een stukje afneemt

7 dagen geleden

Reactie op nienke1995!!

Komt ze verder wel goed aan? Hier merk ik dat haar groei meteen een stukje ...
Ik vind zelf van niet. Geboorte 2970 gram en nu met 18 weken 4,8 kilo.

7 dagen geleden

Reactie op nienke1995!!

We hebben inderdaad haar tongriem en lipbandje laten lazeren.. maar dat hee ...
Misschien kun je nog eens gaan voor een second opinion? Ben je al bij een pre logopedist geweest en heb je de nazorg oefeningen wel gedaan na behandelen?

7 dagen geleden

Die van mij (15 weken) drinkt sinds 2/3 weken soms echt maar 60cc per voeding.. en max 90-100. ik voel me er zo slecht over maar hij stribbelt echt tegen en duwt de fles met zn tong weg..

7 dagen geleden

Hier ook een slechte drinker, sinds twee weken geleden gestopt met bv, zoontje is 15 weken, overgestapt op kv omdat productie niet veel meer was. Op het begin dronk hij flesjes van 120ml, toen naar 150ml gegaan, maar nu drinkt hij vaak maar tussen de 60 a 100 ml. Afgelopen maandag op consultatiebureau geweest en gelukkig gaat zijn groei wel gewoon goed dus dat stelt gerust. Ik denk zolang de groei goed gaat en je een tevreden baby hebt je niet teveel zorgen hoeft te maken en ze vast wel vanzelf meer gaan drinken.

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Misschien kun je nog eens gaan voor een second opinion? Ben je al bij een p ...
Yes, alles gevolgd wat moest.. later nog terug voor controle geweest en was goed. Prelogopedist heeft ook niks geholpen. Laatste hoop ligt bij de osteopaat

6 dagen geleden

Reactie op Sinba

Die van mij (15 weken) drinkt sinds 2/3 weken soms echt maar 60cc per voedi ...
Hier precies hetzelfde… ik heb nog hoop op de hapjes volgende maand

6 dagen geleden

Reactie op Rv91

Hier ook een slechte drinker, sinds twee weken geleden gestopt met bv, zoon ...
Ik moet het ook echt meer loslaten, en dat heb ik afgelopen dagen gedaan. Merk dat ze zelf ook gewoon vrolijk is na een klein flesje.

6 dagen geleden

Reactie op nienke1995!!

Ik moet het ook echt meer loslaten, en dat heb ik afgelopen dagen gedaan. M ...
Nou dat is het belangrijkste! En zolang ze dan maar genoeg plas luiers hebben dan komt het echt wel goed.

6 dagen geleden

Hapjes zijn hier helaas ook geen succes. Elke nacht diarree er van 😞

6 dagen geleden

Reactie op nienke1995!!

Ik moet het ook echt meer loslaten, en dat heb ik afgelopen dagen gedaan. M ...
Heb je al geprobeerd om dan vaker een kleinere fles aan te bieden? Of evt al oefenen met een open cupje

6 dagen geleden

Reactie op Gjvk

Hapjes zijn hier helaas ook geen succes. Elke nacht diarree er van 😞
Aah nee wat sneu..😢

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Heb je al geprobeerd om dan vaker een kleinere fles aan te bieden? Of evt a ...
Kleinere flesjes drinkt ze eigenlijk al. Vandaag liet ik er wat langer tussen zitten, om te kijken of dat misschien gewoon het geval was; dat er te kort tussen zat, maar dat eindigde in keihard krijsen en mega honger. Ik moet het loslaten

6 dagen geleden

Reactie op nienke1995!!

Kleinere flesjes drinkt ze eigenlijk al. Vandaag liet ik er wat langer tuss ...
Volg je kindje. Zolang de groei goed is zou ik het zo laten. De maag is ook nog helemaal niet zo groot. Als mijn zoontje afgekolfde melk krijgt is dat nooit meer dan 100. Mijn oudste dronk het hele eerste jaar niet meer dan 120cc. https://eurolac.net/vuistregel/#:~:text=Voor%20de%20meeste%20kinderen%20zal,vijf%20voedingen%20per%20etmaal%20voldoende.

6 dagen geleden

Hier ook. Hier heeft ze last van fles aversie. Extreme variant en heb een hele goede pre logopodist maar het blijft een worsteling die ik soms moet loslaten. Goede dagen gaat er wel 750 in en op slechte dagen soms maar 500…