9 Reacties

4 dagen geleden

Wat bedoel je met expres? Ik vraag me af of ze dit al expres kunnen doen als ze zo klein zijn. Als je snapt wat ik bedoel. Als onze kleine haar speen verliest wil ze ook nog wel eens haar duim pakken om zich zelf weer in slaap te krijgen dus ik doe hem niet altijd direct terug.

4 dagen geleden

Onze dochter spuugt ook vaak haar speen uit zodra ze in slaap valt, soms doet ze dat alleen te vroeg of valt hij per ongeluk uit en wordt ze weer wakker. Hoe dieper ze slaapt hoe minder ze hem nodig heeft. ‘s nachts blijf ik er na de nachtvoeding dus even bij staan tot de speen uit is en ze verder slaapt. Meestal gaat dat dan heel snel. Aan het begin van de avond wordt ze nog wat sneller weer wakker, dus dan moeten we hem wat vaker terug komen brengen. Ze hoeft niet per se de hele tijd tijdens het slapen die speen in te houden, liever niet zelfs want als ze dat aanwent zal ze op een gegeven moment altijd wakker worden als die uitvalt. Ik zou dus gewoon even aankijken wat er gebeurt als je hem niet terug geeft? Wel frustrerend natuurlijk om steeds weer terug te moeten als ze (half) wakker wordt en de speen wel weer nodig heeft, dat hoort ook een beetje bij de 4mnd slaapregressie.

4 dagen geleden

Een baby van deze leeftijd doet dat niet expres… die hersencapaciteit hebben ze nog niet. Wat gebeurt er als je de speen dan niet weer terug in doet? Valt ze dan uiteindelijk wel weer in slaap?

4 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Een baby van deze leeftijd doet dat niet expres… die hersencapaciteit hebbe ...
Beter is inderdaad de speen sowieso uit het mondje te halen waneer ze in slaap is en dan het mondje dicht te doen.

4 dagen geleden

Onze zoon deed dit ookt. We hebben nieuwe spenen gehaald, philips avent spenen. Sindsdien spuugt hij het niet direct uit en valt hij in slaap ermee.

4 dagen geleden

Reactie op butterfly1990

Onze zoon deed dit ookt. We hebben nieuwe spenen gehaald, philips avent spe ...
Mag ik vragen welke je precies hebt? Ik zie zoveel verschillende spenen en al zoveel geprobeerd, behalve dezen dus

4 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Mag ik vragen welke je precies hebt? Ik zie zoveel verschillende spenen en ...
https://www.bol.com/nl/p/philips-avent-ultra-soft-fopspeen-0-tot-6-maanden-4-speentjes-groen-oranje-beige-lichtgroen-scf091-35/9300000153811956?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 dagen geleden

Wij hebben ook de avent spenen, hadden we al bij ons eerste zoontje en deze wordt hier ook niet uitgespuugd. Nu proberen we hem wel altijd in bed te leggen zonder speen en alleen als het echt niet meer lukt in de nacht met speen aan te bieden.

3 dagen geleden

Hier werkt ook de avent speen. Het helpt onze dochter soms bij inslapen. Meestal zodra ze de speen in heeft valt ze snel in slaap. Na een paar minuten halen we de speen eruit als de speen er zelf nog niet uit is gevallen. Dit hebben we altijd gedaan in de hoop dat ze niet te gehecht raakt aan de speen 🤣 Ze blijft tot nu toe altijd lekker slapen gelukkig.