11 Reacties

12 dagen geleden

Ohja, hiervoor nooit spiraal of pil gebruikt. Maar condooms. Waren meteen 1e maand proberen zwanger. Ik zou het jammer vinden als hormonale anticonceptie een volgende x zwanger worden (over 2 jaar ofzo/als het ons gegeven wordt) in de weg zou staan.

11 dagen geleden

Ik zou zelf een koperspiraal niet snel aanraden bij pcos. Vrouwen die dit hebben hebben over het algemeen al meer menstruatieklachten en dat wordt bij de meeste vrouwen erger door de koperspiraal

11 dagen geleden

Ik heb ook pcos en heb een koperspiraaltje. Ik wil geen hormonen meer dus dit is voor mij de reden dat ik voor een koperspiraal heb gekozen

11 dagen geleden

Ik heb ook pcos en een koper spiraal, bevalt mij erg goed! Nergens last van.( ik wilde ook geen hormonen meer)

11 dagen geleden

Ik heb POCS en had voor mijn zwangerschapsschap een hormoonspiraal. Beviel goed en zou dat zelf na ons volgende kindje weer overwegen.

11 dagen geleden

Reactie op mamavanevi

Ik heb ook pcos en heb een koperspiraaltje. Ik wil geen hormonen meer dus d ...
Herkenbaar!!! Dat wil ik t liefst ook niet. Werden jouw menstruaties heviger / meer pijn?

11 dagen geleden

Ik heb geen pcos, maar wel ervaring met de koperspiraal. Voor mij een no go; ik verloor elke maand 10-12 dagen heel veel bloed. Zwaarste snuggs menstruatie ondergoed was ik binnen 2 a 3 uur doorheen! Totaal anders misschien als je pcos hebt maar ik wil het je wel even zeggen

11 dagen geleden

Geen ervaring met pcos, maar ik heb wel tien jaar een koperspiraal gehad en dat beviel me goed. Mijn menstruatie werd er niet extreem van, wel wat langer dan voorheen (wel echt zes of zeven dagen). Na het weghalen van de spiraal was ik binnen twee weken zwanger. Ik vond het plaatsen van de spiraal wel behoorlijk pijnlijk en had na het plaatsen nog zo'n twee weken last van buikpijn.

11 dagen geleden

Ik heb PCOS en sinds een aantal weken een koperspiraal. Ik heb een vrij normale menstruatie gehad en daar buitenom nergens last van! Tot nu toe ben ik tevreden!

8 dagen geleden

Reactie op ND93

Ik heb geen pcos, maar wel ervaring met de koperspiraal. Voor mij een no go ...
Precies hetzelfde hier. Geen 10 dagen, maar wel enorm bloedverlies. 😰

6 dagen geleden

Thanks dames ! Vandaag een afspraak gemaakt om te laten zetten. Ik heb zoiets van; kom er pas achter als ik er 1 heb. Bevalt t niet na paar maanden om wat voor reden dan ook laat ik hem verwijderen.