26 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ik rookte ook altijd erg veel, maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik direct gestopt. Het is even zuur waar je door heen moet, Maar uiteindelijk zal het je alleen maar tegemoet komen. Probeer veel afleiding te zoeken, kauwgom hielp bij mij heel erg.

2 jaar geleden

Stoppen dmv nicotinepleisters is een goede manier! Deze worden volledig vergoed vanuit de basisverzekering en ik persoonlijk heb er een goede ervaring mee. Ik heb zeven jaar actief gerookt en sinds ik ben begonnen met pleisters nog niet eens "trek" in een sigaret. Ik kan je natuurlijk wel zeggen dat roken ontzettend schadelijk is voor je kindje, maar dat weet je zelf ook natuurlijk! Als je wilt praten erover mag je me altijd een berichtje sturen!

2 jaar geleden

Ik rookte ook erg veel, zodra ik erachter kwam gestopt. Was even pittig, maar nu denk ik er eigenlijk niet meer eens aan. 😊

2 jaar geleden

Dat je misselijk word als je niet rookt zit echt tussen je oren. Je kan je duizelig voelen omdat je nu minder rookt. Ik begrijp dat het lastig is. Ik rookte 5 jaar geleden ook en ben toen gestopt wat eigenlijk veel makkelijker was dan ik dacht. Dat is niet voor iedereen zo maar dit is de allerbeste reden om helemaal te stoppen. Er zit nu leven in je buik hè. Dat wil je toch gezond laten groeien neem ik aan. Succes en stop helemaal ermee.

2 jaar geleden

Ik ben gestopt door hypnose stoppen met roken. Is even een investering maar meteen er vanaf, geen bijwerkingen en ik hoef/wil het ook niet meer Ik rookte zelf ook heel veel

2 jaar geleden

Reactie op nikster2

Ik ben gestopt door hypnose stoppen met roken. Is even een investering maar ...
Zou je mij hier wat meer info over kunnen sturen?😊 ben heel benieuwd

2 jaar geleden

Hey! Lastig hè? Ik ben ook gestopt na positieve test maar oh oh wat is het moeilijk! Wat mij helpt is om op te zoeken wat het met m'n kindje zou kunnen doen als ik toch rook.. Heel veel succes en sterkte, t gaat je vast lukken! 💓

2 jaar geleden

Haaai, Het is zo moeilijk. Ik ben ook gestopt nadat ik een positieve test in mijn handen had. Ik doe het met kauwgom. Ik rookte normaal 10 sigaretten op een dag en pak de 4mg kauwgom (meer dan dat nodig is, maar ik ga hier beter op). De eerste week was hel met heel veel smeren en snauwen naar mijn man. Hij moest het echt ontgelden. Zo sneu. Maaarr, nu al een aantal weken gestopt en ben zo trots. Ik hou wel voor me dat ik nooit helemaal stop stop, waarschijnlijk als die kleine er is dat ik vraag voor een pakje peuken 😂😂😜

2 jaar geleden

Reactie op Just Love

Zou je mij hier wat meer info over kunnen sturen?😊 ben heel benieuwd
Uhm je kan het op internet vinden. Gewoon stoppen met roken hypnose intypen.

2 jaar geleden

Pleisters!

2 jaar geleden

Hii! Ik rookte ook echt wel gemiddeld 20 sigaretten per dag. Bij m'n vorige zwangerschap gelijk alles aan kant gegooid en dat heb ik nu weer gedaan. Vanaf morgen ben ik precies een week gestopt. Dat heeft mijn man de afgelopen week ook ervaren. Ik was niet te genieten. Maar ik weet waarvoor ik het doe! Zodra je zin hebt, kauwgom pakken, lolly of iets anders waar je even mee zoet bent. Ik weet zeker dat het jou ook gaat lukken. Waar een wil is, is een weg 🥰

2 jaar geleden

Ik rookte ook mij werd eerst door een vriendin aan geraden om pleisters te nemen uit eindelijk ben ik hier voor naar de huisarts gegaan en deze gaf aan om te stoppen en elke keer een sigaret uit te stellen en als ik het echt te zwaar kreeg een zuigtablet te nemen dit deed ik en uiteindelijk ben ik zo gestopt

2 jaar geleden

Reactie op Meisjeuitdezeebuurt

Stoppen dmv nicotinepleisters is een goede manier! Deze worden volledig ver ...
Volgens mij mag je tijdens de zwangerschap geen nicotine pleisters gebruiken. (Normale) Kauwgom helpt mij de dag door.

2 jaar geleden

Reactie op lilliemarie

Volgens mij mag je tijdens de zwangerschap geen nicotine pleisters gebruike ...
Ik heb nicotine kauwgom. Werd niet moeilijk over gedaan.

2 jaar geleden

Hier ook in 1x gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, rookte er ook 15 tot 20 per dag maar het valt me eigenlijk alles mee hoe zwaar het is. En als ik het moeilijk had dan keek ik even naar me dochter en dacht bij mezelf; er zit er nog zo 1 in me buik.. en dan werd ik goed met beide benen op de grond gezet waarom ik stop, en dat niet de verslaving de overhand neemt.

2 jaar geleden

De dag dat ik van onze dochter de positieve test in handen had me bijna lege pakje opgemaakt. En daarna nooit meer een sigaret opgestoken. In het begin was het heel lastig. Maar ben blij dat ik niet ben gaan minderen maar gewoon in 1x gestopt ben. (En dat terwijl mijn man nog altijd rookt) En ook nu alleen soms wat drang met een drankje op. Maar dan ruik ik hem nadat hij gerookt heeft en dan ben ik meteen weer genezen 😶‍🌫️😮‍💨😵‍💫🤢

2 jaar geleden

Reactie op lilliemarie

Volgens mij mag je tijdens de zwangerschap geen nicotine pleisters gebruike ...
Pleisters wordt geadviseerd door de vk en de huisarts.. of ik ben verkeerd geïnformeerd haha

2 jaar geleden

Hoihoi, Ik ben twee jaar gestopt geweest. Heel bewust omdat ik een kinderwens had. Van de zomer toch in de val getrapt met 1tje kan wel en daarna rookte ik werr 5 per dag. Steeds na alle maanden negatieve testen vond ik het nog moeilijker. Vorige week bleek ik toch zwanger. Ik probeer nu te stoppen, maar vind het heel erg moeilijk. Rook nu 1 per dag en lees het boek van Allen Car. De vorige keer is het mij daarmee ook gelukt! Heel veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op braam0

Pleisters wordt geadviseerd door de vk en de huisarts.. of ik ben verkeerd ...
Ik heb zelf ook nog wat doosjes liggen. En dit staat er in de bijsluiter. Ze zeggen inderdaad dat je het mag gebruiken als stoppen vanuit je zelf echt niet gaat. Toch zou ik het wel spannend vinden. Ik moest zelf ook stoppen voor de zwangerschap maar ondanks dat ik er moeite mee heb durf ik ze niet op te plakken. De pleisters had ik gekregen van mijn schoonmoeder die na een mislukte poging weer begonnen is.

2 jaar geleden

in een x gestopt en ik rookte best veel.. Geen problemen mee kan mezelf niet aankijken als ik rook terwijl er wat in mijn buik groeit. Momenteel vind ik het stinken mensen die roken...