21 Reacties

vorig jaar
Ik volg, bij ons is ook na een lang traject een regenboogzusje van haar sterrenbroer onderweg. Daar wil ik ook iets mee op het kaartje. Ik vond tot nu toe deze 3 wel mooi maar ben nog niet overtuigd:
Dag mijn kleine lieve zusje
wees maar niet bang,
vanaf mijn wolkje zal ik op jou passen
je hele leven lang
En
Lief zusje,
Iedere avond voordat jij slapen gaat
stuur ik jou vanaf mijn wolkje een kusje
En
Nog nooit waren einde en begin
Voor ons zo met elkaar verweven
Intens gemis en stralend nieuw
Beide met liefde omgeven
Heb ze hier vandaan:
https://www.geboortekaartjesmetfoto.com/c-1444108/geboortegedichtjes-na-verlies-kindje/

vorig jaar
Ik heb ook deze ansichtkaart ingelijst op de babykamer hangen, misschien doe ik daar ook wel iets mee op het kaartje, een kortere variant daarvan ofzo:
https://www.vlinderkusje.nl/product/ansichtkaart-dag-lief-zusje/

vorig jaar
Reactie op rvdk2805
Ik volg, bij ons is ook na een lang traject een regenboogzusje van haar ste ...
Wauw, wat mooi dat jullie ook een regenboogje mogen verwachten! Gefeliciteerd!
Ik snap dat je nog niet overtuigd bent van deze 3 tekstjes, ze zijn heel mooi maar zijn het nog niet helemaal😉
De kaart op het kamertje van regenboogzusje is overigens heel raak! Mooi gedaan zo! ❤️

vorig jaar
Ik heb voor onszelf een gedichtje geschreven. Die deel ik liever niet omdat ik hem echt van ons wil houden nog 😊
Herken het wel dat veel te standaard voelt.
Maar wat ook erg mooi kan zijn is een sterretje of vlindertje op het kaartje. Of een ander symbool wat verwijst naar/betekenisvol is voor jullie kindje

vorig jaar
Al vond ik deze ook heel mooi (maar dan derde wonder in ons geval)
Een nieuw leven
ons tweede wonder
Met een klein stukje van boven
En voor ons zo heel bijzonder

vorig jaar
Reactie op Mamaavandrie
Ik heb voor onszelf een gedichtje geschreven. Die deel ik liever niet omdat ...
Dat snap ik helemaal!
Ik vind voor mijn gevoel een symbool wat verwijst niet genoeg, ik heb dat wel uitgeprobeerd maar voelt toch wat te onzichtbaar.
Dank je wel voor je reactie/meedenken. 🙏🏼

vorig jaar
Reactie op flow3rbee
Dat snap ik helemaal!
Ik vind voor mijn gevoel een symbool wat verwijst ni ...
Snap ik! Hadden wij net zo.
Waarschijnlijk plopt er vanzelf iets bij je binnen hoor! Veel succes 😘

vorig jaar
Ik heb vorige week ook een ontwerp gemaakt van het geboortekaartje. Op de voorkant komt een shilouet van deze baby (onze derde) + zijn oudere zus (onze eerste) en daarbij een vlinder in de lucht die subtiel verwijst naar ons tweede, overleden kindje. Daarnaast heb ik nu dit gedichtje in de kaart gezet;
haar ogen stralen
Als ze jou een kusje geeft.
En vol trots aan iedereen vertelt
dat ze er weer een broertje bij heeft

vorig jaar
Wat ik verder nog ter inspiratie heb,;
Een nieuw leven
Een nieuw wonder
Voor sommigen heel gewoon
Maar voor ons heel bijzonder
Achter de wolken
Schijnt de zon
Daar kwamen wij achter
Toen jouw leven bij ons begon
Twee kindjes
Voor altijd samen
En toch heel apart
Ieder een eigen pleke in ons hart

vorig jaar
Even een heel ander geluid. Ik wil juist geen verwijzing naar ons traject en eerdere miskraam. Ik vind de komende baby juist alle aandacht verdienen met/via haar kaartje.
Having said that; misschien is het ook mooi om zelf iets te schrijven, over je ervaring en hoe je dit regenboogkindje ervaart. Daar kan ook iets moois uitkomen.

vorig jaar
Reactie op Eowyn_In_Ithilien
Even een heel ander geluid. Ik wil juist geen verwijzing naar ons traject ...
Dat kan inderdaad, dat je geen verwijzing wilt hebben. Het is maar net hoe je je erbij voelt.
In mijn geval gaat het niet om een miskraam, die komen er namelijk niet op te staan, maar echt om een volgroeid stilgeboren babytje die nog steeds dagelijks een plekje in ons leven heeft.
Meestal zie je in gezinnen met meer kinderen dat er een tekstje op de kaart staat namens of met broertjes en/of zusjes en daarom vind ik het mooi om dus op subtiele manier het sterrenbroertje erin te betrekken.
Bedankt voor je tip, we zijn zelf inderdaad bezig met eenntekstje maar het is het nog nèt niet.