5 Reacties

gisteren

Ahw lieve mama, Allereerst vind ik het enorm rot en kwalijk (van de buurvrouw) dat jij jezelf zo moet voelen. Je kan er helemaal niks aan doen dat jou kleintje verdrietig is en dat hoort gewoon bij een klein kind. Wat de buurvrouw doet is gewoon onacceptabel en respectloos! Ik snap best dat ze het soms vervelend vind, maar je doet het niet expres, je zou het zelf waarschijnlijk ook liever anders zien. Dat zij zich zo onvolwassen gedraagd door dan wel express herrie te gaan maken, zegt meer over haar dan over jullie. Vervelend is het natuurlijk wel. De oplossing heb ik helaas niet voor jou, maar ik wilde je wel laten weten dat jij jezelf helemaal niet schuldig hoeft te voelen over de situatie! Ik snap jou wel volledig hoor, ik zou precies hetzelfde hebben, maar vanuit mijn eigen perspectief naar een ander toe vind ik het oprecht heel naar dat jij jezelf zo moet voelen door een ander! Je hebt al genoeg aan het verzorgen van je kindje snachts... Ik hoop dat jij en de buurvrouw een goed gesprek kunnen hebben en dat ze een beetje emphatie kan tonen voor jullie situatie. Heel veel sterkte en hopelijk slaapt de kleine Puck snel weer wat langer door, zodat jullie ook meer rust hebben.馃┓

10 uur geleden

Wat super vervelend van je buurvrouw! Vooral omdat deze extra stress natuurlijk ook niet helpt voor de gehele situatie! Je kan er helemaal niks aan doen dat je kleintje nu even door een moeilijke periode gaat & altijd vroeg wakker is. Probeer alsnog mee te bewegen met je kindje en het huilen los te laten (het is een fase roepen we hier dan maar). Als je er voor je kindje bent, is dat meer als genoeg. Je kan het 馃┓!

9 uur geleden

Lieve mama, trek je vooral niks aan van je buurvrouw. Je kindje heeft jou/jullie nodig. Ons zoontje slaapt vrijwel nooit door. Vanaf het moment dat hij wakker wordt, neem ik hem mee naar ons bed. Meestal slaapt hij dan binnen een half uurtje weer, soms blijft hij langer wakker. Ik vind het vermoeiend, maar zolang ik dan maar met hem erbij kan liggen, is het nog enigzins te doen. Met een peuter die ook niet altijd doorslaapt en ons savonds vooral nog veel nodig heeft, is het bikkelen. Maar probeer echt die spanning die je ervaart, los te laten. Je kindjes zijn het belangrijkste, zon buurvrouw moet maar ff niet zeuren.

6 uur geleden

Bedankt voor jullie lieve berichten. Ik weet ook at dit een fase is en ik ben dan zo iemand die zich dat helemaal aan gaat passen terwijl ik er niks aan kan doen. We hebben voor morgen een gesprek met haar. En 16 maanden sprong schijnt ook echt heftig te zijn begreep ik en zij heeft geen kinderen dus weet het ook niet.

4 uur geleden

Reactie op Mama_1990

Bedankt voor jullie lieve berichten. Ik weet ook at dit een fase is en ik b ...
Heel veel succes morgen met het gesprek!