7 Reacties
3 dagen geleden
Hey
Wij hier dochtertje 3 jaar 5 maand en zoontje 4 maand. Ik ga bewust me ontslag na 9 jaar nemen om thuis te blijven met hun 2. Ik werk in een kinderopvang en heb altijd de kindjes mee maar dat is totaal niet hetzelfde altijd slecht over gevoeld met onze dochter dat ik dat deed dat ik heel bewust nu ben en wil genieten met hun. Geld kan ingehaald worden maar tijd met hun niet. Ik mis enkel contact met andere mama's zou wel fijn zijn om gewoon effe te sturen of iets samen te doen
2 dagen geleden
Ik werk niet.. heb een zoontje van 26 maanden en een zoontje van 4 maanden. Ik vind het fijn dat ik alles meemaak van mijn jongens. De oudste gaat in maart voor 2 ochtenden naar de peuteropvang, dan heb ik ook 2 ochtenden om samen met de jongste wat te ondernemen.
De oudste gaat wekelijks met zn vader naar peuter zwemmen en met mij naar muziek op schoot.
De jongste ga ik vanaf Maart wekelijks mee babyzwemmen.
Ik ben zelf iemand die nooit veel vriendinnen ofzo gehad heeft, maar denk dat je dat wel heel erg kan missen als je thuis bent. Hun werken waarschijnlijk wel, waardoor ze in een andere wereld leven. Het sociale stuk mis ik wel.. maar dat komt vast wel weer.. deze tijd met mijn kids pakt niemand mij meer af!
2 dagen geleden
Ik heb een zoontje van 22 maanden en zoontje van 4 maanden. Ik ben altijd thuis met de kids, mijn man werkt 50/60 uur in de week.
Ik ga bijna elke ochtend naar buiten om te wandelen/ naar de speeltuin. Goed voor de kinderen en fijn voor mij mentaal.
Soms vind ik het wel zwaar maar dat komt omdat ik vrijwel geen tijd heb voor mezelf. De oudste is altijd een plak baby geweest en slaapt verschrikkelijk slecht😅 moet altijd mama in de buurt hebben.
De oudste gaat vanaf volgend jaar wel 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal maar dat is meer omdat hij contact met andere kindjes zo geweldig vindt en vol energie zit.
Ik denk dat het heel belangrijk is om 1 moment( helemaal voor jezelf )in de week af te spreken om even bij te tanken. Jezelf lekker in de watten leggen ookal is het maar 2 uurtjes bijvoorbeeld.
Zelf merk ik dat ik mezelf nog al eens vergeet. Ik ben 24/7 mama en vrouw maar ik ben ook nog een persoon los daar van.
Het sociale contact met vriendinnen/ andere mama’s mis ik soms ook wel. Het zou fijn zijn eens een echt gesprek te voeren op een dag ipv baby taal😅
Verder zou ik het absoluut niet anders willen. Zeker de eerste paar jaar. De tijd vliegt voorbij en nu maak ik alle ‘eerste’ dingen/ ontwikkelingen mee.
2 dagen geleden
Ik heb een dochter van 3 en nu een zoontje van 4 maanden. Ik ben gestopt met werken tijdens de zwangerschap van de eerste en sindsdien ben ik thuis. Het bevalt mij heel goed, al is het soms inderdaad pittig omdat je er ook een stukje ‘vrijheid’ voor moet inleveren.
Mij is dit het persoonlijk waard en ik ben me er degelijk van bewust dat het weer terugkomt. Zoveel tijd sament met de kinderen is echt waardevol en ik geloof ook dat het heel goed is voor het kind.
De oudste gaat 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal, ze zit op zwemles en we gaan naar peutergym. Daarnaast ben ik veel te vinden in speeltuinen en speel cafés en heb daarom ruim voldoende sociale interactie. Ik zou zeggen dat mijn wereld er juist iets groter door is geworden.
Als je de middelen hebt om het op deze manier te doen, zou ik het zeker aanraden. Werken kan altijd weer!
2 dagen geleden
Hoi hoi ik ben hier ook een huisvrouw/thuisblijf mama en ja het is niet wat anderen denken dat het is: gemakkelijk. Je bent continu bezig en vooral nu met 2 kleintjes. Maar ik zou niets anders willen dan dit doen! Ik ben erg dankbaar dat we deze mogelijkheid hebben voor hun geborgenheid, groei en ontwikkeling. Mijn oudste zoon wordt in Februari 2 jaar en dus begint hij ook meteen met PSZ 2 ochtenden in de week tot hij 4 jaar oud is. Dan ben ik even alleen met mijn jongste en gaan we andere activiteiten doen. PSZ doe ik meer voor zijn sociale skills/ontwikkeling want thuis verveelt hij zich snel (en ik ben niet iemand die de heletijd met hun kind speel, dat moet hij echt zelf doen). Ik kan me prima bezighouden in de keuken (ben dol op koken en bakken), maar je merkt inderdaad dat je wereld een stuk kleiner als je geen mensen om je heen hebt die exact hetzelfde doen/ meemaken. Maar dat komt vanzelf wel! Ik zou dit voor niks willen ruilen! En zal voor altijd thuisblijfmama zijn om voor mijn gezin te cateren ❤️. IPV in een bedrijf investeren, investeer ik in mijn gezin en hun doelen en ambities. En persoonlijk vind ik dit de allermooiste job op de hele wereld🤭🤗❤️
2 dagen geleden
Thanks voor alle reacties. Ik heb besloten om 16 uur te gaan werken. Dan gaan de kids 1 dag naar opa en oma en 1 dag met papa en de rest van de dagen met mij en/of samen met papa
Dan is er wel wat inkomen, voelt iets fijner en gaat de oudste naar de peuterspeelzaal en blijft de jongste lekker thuis.
Nu alles gaan regelen, maar voelt enorm goed om het op deze manier te gaan doen. Krijg bijna zin om te gaan werken haha