9 Reacties

vorig jaar

Voor een cursus heb ik geen tip. Ik ben wel op dit moment dit boek aan het lezen en ben er heel enthousiast over

vorig jaar

Je zou eventueel de online cursus van Vrije Geboorte kunnen doen. Maar de echt goede cursussen kosten nu eenmaal wel wat, maar het is het echt waard. Ik heb jaren geleden een Hypnobirthing cursus (real life) gedaan en ik heb er nu (bij volgend kindje) nog heel veel aan. Ik fris sommige kennis en oefeningen wel op. Maar vooral het 'mindset' gedeelte is heel belangrijk. Echt een aanrader. En je hebt er na je zwangerschap ook heel veel aan, vanwege de veranderde mindset.

vorig jaar

En dit is misschien wat. Ik weet niet hoe compleet de cursus is, maar deze is wel wat goedkoper. https://hypnobirthingonline.nl/shop/

vorig jaar

hypnobirthing, maar in het engels maar ze maakt wel gebruik van hypnobirthing techieken en vertelt heel goed en heeft veel meditaties die je kan opzetten tijdens de weeen ook: popthatmumma https://www.hypnobirthing-positive-birth.com/ Via haar insta en spotify kan je soms een kortingscode vinden

vorig jaar

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik een cursus gevolgd (5 avonden van 3u samen met mijn partner) dus ik had voor deze zwangerschap die basis al. Ik gebruik nu de Gentle Birth app. Dat is wel Engelstalig maar ik ben er heel tevreden over. Voor elke dag krijg je 4 audiogeleide oefeningen/meditatie/hypnose en daarnaast kun je ook op thema uit de bibliotheek kiezen waar je behoefte aan hebt. Ik gebruik de app dagelijks meermaals en werkt voor mij heel ontspannend. Voor iedere situatie (inleiding, slapen, ruggenprik, geboortetrauma, ademhaling etc etc) zijn wel audiofragmenten. De app is betaald, uit mijn hoofd een euro of 40 voor een jaar toegang. Maar het aanbod is echt heel compleet en stukken goedkoper dan een fysieke cursus. Heel veel succes en plezier met deze manier van voorbereiden!

vorig jaar

Subsense is ook een groot deel hypnobirthing, en thuis, en €130(uit m’n hoofd)

vorig jaar

Dubbelzen

vorig jaar

Ik heb de online hypnobirthing cursus Birth box gekocht. Is ook wel Engelstalig maar ik vond het super fijn. Dan heb je meditaties, videos met uitleg, pdf's die je kan downloaden, audio's voor tijdens de geboorte. En je doet alles gewoon in je eigen tijd. Is van een Engelse Doula volgensmij.