7 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben ook 2 katten en ik heb eens ergens de tip gelezen om het boxkleed en/of matras eruit te halen als je zelf niet beneden bent. Een andere tip was om zelf een soort deksel te maken die je er op kunt leggen zodra je zelf weg bent.
2 jaar geleden
Wij hebben destijds in de box plastic en ballonnen gelegd (vinden ze niet fijn) voordat onze dochter geboren werd. Tips voor snachts heb ik helaas niet omdat onze poes snachts in de garage zit.
Ze was ook altijd heel bang voor visite en kleine kinderen omdat ze dat niet kende. Toen we thuis kwamen hebben we ze gewoon rustig aan de maxi cosi laten snuffelen. In het begin bleef ze wat uit de buurt maar langzaam aan durfde ze vanzelf dichterbij te komen, of zelfs tegen de baby aan te gaan liggen als ik bijvoorbeeld in de bank een fles gaf. Lang verhaal kort; onze dochter is inmiddels bijna 5 en ik had niet durven denken dat ze zo zou veranderen.. Ze is letterlijk mee gegroeid met onze dochter. Inmiddels niet meer bang van visite of andere kinderen en laat zich door iedereen aaien. Dochter kan alles met haar doen; optillen, knuffelen, spelen. Al moet ik wel zeggen dat we daar nog steeds in begeleiden; dochter heeft zelf niet altijd door wanneer de poes even geen zin heeft😅 maar ik denk doordat we er zo bewust mee bezig blijven, zijn het daardoor echte maatjes geworden🥰
2 jaar geleden
Onze kat is ook bang voor kinderen, nog steeds soms bang voor onze dochter. Hij loopt altijd weg als ze te druk is, maar hij zou nooit uithalen ofzo. Hij heeft bij ons nog nooit in de box/ledikant gelegen. Hij slaapt altijd bij ons op bed. Wel heeft hij 2x in de co sleeper geslapen toen onze dochter op het matrasje tussen ons in lag ipv in de co sleeper.
Katten van vriendin gingen wel overal in, zij hebben aluminiumfolie en ballonnen in de box en bedje gelegd. Dat vonden de katten vreselijk en hebben het niet meer gedaan. Wellicht is dat een tip.
2 jaar geleden
Reactie op ANNE1308
Wij hebben destijds in de box plastic en ballonnen gelegd (vinden ze niet f ...
Geweldig😍
2 jaar geleden
Hi! Hier ook katten die eigenlijk een beetje bang zijn van de drukke dreumes. Ze moesten er al weinig van hebben toen we hem meenamen uit het ziekenhuis 🤣. Gelukkig kiezen ze lekker hun eigen plekjes net buiten grijp afstand en dealen er zo heel goed mee. Soms mag mijn zoon ze zelfs even snel aaien voordat ze snel weg rennen. In de box sliepen de katten wel toen hij klein was, idem buiten grijp bereik, in de cosleeper kwamen ze niet. Later sliepen ze ook wel met hem in de ledikant. Uiteraard buiten bereik. 🤣
2 jaar geleden
Ik denk dat de meeste katten niet vrijwillig in een semi afgesloten ruimte willen liggen met iets dat onverwachts kan gaan schreeuwen dus ik maak mij er niet echt zorgen over.
Wij hebben voor de cosleeper een muggen netje voor erover, dus daar kunnen ze sowieso niet in. Voor de box zou je ook zoiets kunnen doen, een klamboe er boven hangen en deze ‘s avonds dicht doen zodat ze er niet in gaan?
Ik heb een nichtje van 3, in het begin vonden de katten het helemaal prima als ze langs kwam. Toen ze begon te lopen vonden ze het eng en inmiddels zijn ze er helemaal aan gewend en laten ze zich aaien. Ik denk dat het meestal wel los loopt, het kost een kat gewoon tijd want hun routine en leventje is opeens even anders.
2 jaar geleden
Ik heb de box nu al staan, zodat de nieuwigheid eraf is. Ze hebben er 1x in gezeten, daarna niks meer. Ik heb 2 binnen katten die al 14 jaar achter me aanlopen alsof ik de moeder ben. Je kan bijv ook een plank maken die je ‘s avonds op de box legt zodat ze er niet in kunnen.
En ik denk dat eigen kinderen toch anders voor ze zullen zijn. Vriendinnen met kind komen af en toe langs dus kunnen ze er ook niet aan wennen. Jouw kindje is er straks de hele tijd, dan went het.
Het advies met ballonnen erin leggen raad ik wel sterk af. Als er 1 kapot is en de kat eet het op (oftewel een lege ballon) gaat je kat dood.