Goede morgen allemaal!
Ik heb twee zoons, één van 2 jaar en één van 4,5e maand. (Heerlijk twee broetjes ❤️)
Mijn jongste zoon is echt een vreselijk makkelijke baby. Drinkt goed, groeit goed, erg rustig en huilt naar mijn idee erg weinig, heerlijk dus! Maar daar zit nu ook net de crux. Nu met de 4maand slaapregressie proberen we hem zelfstandig slapen aan te leren. Overdag leggen we hem weg, en als hij jammert (huilt nooit) meteen even een aai over zijn bol en speentje terug en na een paar keer valt hij in slaap. Vaak slaapt hij ook nog onderweg of lekker bij een van ons, maar in zijn bedje zou ik zeggen dat hij het ook goed doet.
Savonds valt hij aan de borst in slaap en leggen we hem, wanneer wij ook naar bed gaan, weg ik zijn co-sleeper. Dat ging altijd goed, maar nu heeft hij ons de gehele nacht nodig. Handje vast houden, speentje in, wiegen etc. Als we hem even proberen te laten, dan gaat hij ineens wel hard huilen! Zijn grote broer schrikt hier zo van, omdat hij zo weinig huilt en dan hebben we de poppen aan het dansen …
Hoe kunnen we mijn jongste zoon, geborgen laten oefenen met zelfstandig slapen in de nacht?
Hoe gaan andere ouders met meerdere kinderen hier mee om? Alle tips zijn welkom! 😄