49 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook heel herkenbaar, ik heb geen tips helaas.. misschien is het een fase? Of verlatingsangst? Overdag heeft ze er totaal geen last van als ze een dutje gaat doen. Het is echt alleen s'avonds.
4 maanden geleden
Reactie op Firstimemommy1999
Hier ook heel herkenbaar, ik heb geen tips helaas.. misschien is het een fa ...
Jaaa precies! Bij ons ook. Met mijn oudste hadden we dit niet😓
4 maanden geleden
Reactie op Firstimemommy1999
Hier ook heel herkenbaar, ik heb geen tips helaas.. misschien is het een fa ...
Wat doet u dan op dat moment? Elke keer weglopen?
4 maanden geleden
Dit doet mijn dochtertje op dit moment ook. Ik denk de verlatingsangst fase. De inslaaptijd bedraagt 20 minuten. Wij laten haar(hoe hard en moeilijk het ook is) huilen. We zetten een stopwatch aan en meestal huilt ze ongeveer 10 minuten en valt dan in slaap. Als ze langer dan 15 a 20 minuten huilt ga ik wel even kijken.
4 maanden geleden
Reactie op MelaniedenH
Dit doet mijn dochtertje op dit moment ook. Ik denk de verlatingsangst fase ...
Bedoel je dan huilen huilen of ook overstuur huilen? Mijn zoontje was zo hard aan het huilen dat die echt begon te krijsen, alsof die in paniek was of erger. Het ging echt door merg en been 😢😢
4 maanden geleden
Reactie op roxbaby2024
Bedoel je dan huilen huilen of ook overstuur huilen? Mijn zoontje was zo ha ...
Echt overstuur. Bij ons heeft het eigenlijk weinig zin om naar binnen te gaan want ze heeft door het huilen niet echt door dat wij er zijn.
Ook de opvang gaf dat dit wel de beste methode is, omdat ze anders gaan 'wennen' aan het feit dat je er altijd bent en ze straks niet meer zonder je in slaap zullen vallen. Het is behoorlijk hard en soms ook pijnlijk, misschien dat je het een paar dagen kan aankijken hoe het gaat? Vandaag viel mijn dochtertje zonder problemen in slaap. 2x even huilen en ze was weg.
4 maanden geleden
Hier een week geweest, ik wilde haar echt niet laten huilen (stond zelf nog harder te huilen op de gang). Partner kon dit iets beter, maar ja alleen thuis en daar ga je.
Steeds terug, neerleggen, kus, knuffeltje en op de gang. Na max 30 seconde terug en blijven herhalen. Uiteindelijk werd ze rustig en viel ze zelf in slaap.
Na 5 dagen wat het over! Alle manieren zijn natuurlijk even goed, en wat bij je kindje past. Ik voelde me hier het beste bij 😊
4 maanden geleden
Herkenbaar. Hier ook. Laten huilen past niet bij ons. Hij klinkt in paniek/angstig. Sinds kort ga ik naast zijn bed zitten, ooghoogte van het matras. Hij gaat dan zelf zitten en uiteindelijk liggen. Ik leg mijn hand vaak op zijn matras. Gaat dan vaak op mijn hand liggen. Toch iets van nabijheid nodig gok ik.
4 maanden geleden
Reactie op MelaniedenH
Echt overstuur. Bij ons heeft het eigenlijk weinig zin om naar binnen te ga ...
Ooo wat knap dat je dat kan zeg. Hoe lang heeft deze fase bij je dochtertje geduurd?
4 maanden geleden
Reactie op BlijdeZebra538912
Hier een week geweest, ik wilde haar echt niet laten huilen (stond zelf nog ...
Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg ook flashbacks naar de eerste 10 weken (mijn zoontje was een huilbaby). Maar na die 5 dagen viel ze wel zelf weer in slaap ondanks het neerleggen steeds enzo de dagen ervoor?
4 maanden geleden
Reactie op ZBC
Herkenbaar. Hier ook. Laten huilen past niet bij ons. Hij klinkt in paniek/ ...
Wij doen een doekje over zijn gezicht en leggen even onze hand op zijn hoofd en lopen dan weg 🤞🏻
4 maanden geleden
‘Fijn’ om te lezen dat er nog meer mama’s dit momenteel gaande hebben met hun kindjes. Dank jullie wel voor jullie reactie. Ook al is het me tweede zijn er toch weer nieuwe dingen 😅
4 maanden geleden
Onze dochter gaat ook minder snel slapen en soms direct als we weggaan huilen en soms pas na een tijdje. Als ze gewoon rustig ligt te rollen en geluidjes te maken dat laten we haar 10min en gaan we dan terug. Als ze huilt gaan we er direct heen. We willen haar het vertrouwen geven dat als er iets is, dat papa en mama er dan voor haar zijn. En overstuur en huilend valt niemand lekker in slaap, lijkt mij.
4 maanden geleden
Reactie op roxbaby2024
Ooo wat knap dat je dat kan zeg. Hoe lang heeft deze fase bij je dochtertje ...
De fase is afgelopen maandag begonnen en we zitten er nog middenin. Ik snap dat het voor andere mensen hard klinkt, maar bij de gastouderopvang wordt deze methode ook gehanteerd. De inslaaptijd is 20 minuten die ze nodig hebben. Gisteren was het 8 minuten en toen sliep ze al.
4 maanden geleden
Reactie op roxbaby2024
Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg ook flashbacks naar de eerste 10 weken ( ...
Jazeker! Gaat weer helemaal goed. Toevallig had ze het vanmiddag weer eens.. even snel de check. Hoe zitten we met honger, luier, wakker tijd, drukke dag? Niks over, dan roepen we tegen elkaar. Plan ik werking en slaapt ze nu binne 5 minuten. Huilen is zoveel minder dan voorheen. Denk dat ze ook moet leren, het is oké, en we zijn er altijd.
4 maanden geleden
Reactie op BlijdeZebra538912
Jazeker! Gaat weer helemaal goed. Toevallig had ze het vanmiddag weer eens. ...
Wat super fijn zeg! Ik zie er wel steeds tegen op om hem naar bed te brengen hierdoor. Ook zijn laatste fles kan nu niet afgebouwd worden 😓
4 maanden geleden
Mijn hart breekt heel eerlijk gezegd wel een beetje van sommige reacties waarin angstige baby's alleen op hun kamer moeten huilen. De wetenschap is behoorlijk duidelijk dat dit geen aanbevolen manier is. Bovendien zo tegennatuurlijk als (draag)zoogdier om onze afhankelijke baby alleen in een kamer te laten huilen. Zeker bij verlatingsangst.
Mijn baby is bang dat ze alleen gelaten wordt. Die angst wordt echt niet minder als ik haar daadwerkelijk alleen overstuur laat zijn.
Wat hier heel goed werkt is er gewoon voor haar zijn. Even bij mama slapen. Vaak zijn dit fases van enkele dagen en dan gaat het weer zoals normaal.
4 maanden geleden
Het leek vanavond goed te gaan. Viel zonder te huilen in slaap uit zichzelf 🥳. Maar is nu net wakker geworden om 22.45 en waarom🤷🏻♀️. Dan doet die weer zitten en staan en dan eerst nephuilen en dan stop die en dan weer en stop die en dan ineens vol volume.