9 Reacties
7 maanden geleden
Hoi hoi!
Mijn schildklier werkt te snel en heb nog steeds geen medicatie. Volgende week moet ik opnieuw bloedprikken en als de waardes beter zijn dan is het aan het herstellen en anders gaan ze toch starten met medicatie. Vaak herstelt het vanzelf maar er zijn wat ik begreep ook zeker gevallen waarbij de schildklier chronisch blijft afwijken. Misschien even vragen om eerder bloed te prikken? Volgens mij houden ze vaak 6 weken aan.
7 maanden geleden
Hier beetje hetzelfde verhaal, drie keer geprikt. En drie keer verschillende waardes. Eerste keer allebei laag, daarna tsh verhoogd en vrij t4 verlaagd. Derde keer allebei verhoogd.
Internist dacht aan een schildklierontsteking.
Binnenkort weer een keer opnieuw prikken, als de waardes normaal zijn is het een ontsteking geweest.
7 maanden geleden
Ik heb al zo lang ik weet verhoogde waardes. (Mijn moeder heeft ook een snel werkende schildklier).
Tijdens mijn zwangerschap waren deze extreem verhoogd. Hierdoor moest de kleine extra bloedonderzoek krijgen vanuit de navelstreng na de bevalling. Vanwege de angst op een auto-mmuunziekte ter gevolgen van mijn waardes. Gelukkig waren mijn waardes richting de bevalling weer wat gedaald. Bloedonderzoek van de kleine was goed. Inmiddels (10 maanden na bevalling) zijn mijn waardes “stabiel” voor mijn doen. Maar de afwijking is bij mij iets erfelijks dus blijven deze niet normaal. Echter geen medicatie nodig. Kan ik de toekomst natuurlijk anders zijn.
6 maanden geleden
Reactie op Wonder123
@TS,
Hoe gaat het nu met je?
Ik heb inmiddels medicatie gekregen want waard ...
Hai! Ik heb het idee dat het beter gaat. Kan nog steeds wel erg moe zijn overdag en overdag slapen. Woensdag weer bloedprikken. Ik ben erg benieuwd. Wat waren jouw waardes deze keer?
6 maanden geleden
Reactie op le0nie123
Hai! Ik heb het idee dat het beter gaat. Kan nog steeds wel erg moe zijn ov ...
Mijn TSH was niet eens meer meetbaar en mijn T4 was 35. Ze vermoeden toch zeer waarschijnlijk de ziekte van Graves, ontwikkelt door de zwangerschap waarschijnlijk al zit het naar mijn weten niet in de familie.
Wel spannend, snap wel dat je wilt weten waar je nu staat. Houdt me op de hoogte als je wilt 😊
6 maanden geleden
Reactie op Wonder123
Mijn TSH was niet eens meer meetbaar en mijn T4 was 35. Ze vermoeden toch z ...
Jeetje wat hoog die waarde, wat schrikken. Mijn nichtje heeft de ziekte van Graves, dat is niet niks. Hoe willen ze je gaan behandelen?
Ik heb net de bloeduitslag gekregen. Mijn TSH is nu 1,7! Mijn ijzer is nog wel veel te laag, maar dat ik me beter voel klopt dus! Ik heb ook veel minder honger/trek merk ik. Erg blij mee.
6 maanden geleden
Reactie op le0nie123
Jeetje wat hoog die waarde, wat schrikken. Mijn nichtje heeft de ziekte van ...
Klopt, maar dat verklaart wel waarom ik mij zo enorm slecht voel. Ben gestart met medicatie dus hopelijk zijn de waardes snel weer beter.
Netjes en heel fijn dat de TSH weer goed is. Krijg je tabletten voor je ijzer? En hebben ze toevallig ook geprikt op je B12