19 Reacties
2 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik ben nu 10 weken zwanger van een tweeling. Erg spannend allemaal..
Hier hetzelfde advies gekregen! Direct even gevraagd hoe dat moet met foliumzuur. Je kunt gewoon een dubbele dosis pakken. Dat is geen probleem, eventueel overschot plas je gewoon weer uit. Tip: er is ook een meerling forum in deze app, daar staan veel van je vragen waarschijnlijk al tussen!
2 jaar geleden
Ik hoor zelf dinsdag meer. Denk inderdaad gewoon 2x innemen ipv 1x. Daar zou ik gewoon mee beginnen. Ik heb zelf van Vitakruid mama dag en nacht. Dus denk dat ik apart nog alleen foliumzuur en losse vit D van Vitakruid erbij haal. Ik hoor ook dat je soms bloedverdunners krijgt. Maar daar heb ik zelf nog niets over gehoord. Succes vrijdag! En spannend wel hè! Een tweeling. Weet je al meer over wat voor tweeling-zwangerschap je hebt? Hebben ze beiden een eigen vruchtzak of samen?
2 jaar geleden
Goeiemorgen, kwa tweelingzwangerschap geen ervaring maar wel met het gebruik van aspirine. Bij mijn 1e zwangerschap is de kleine te vroeg geboren vanwege hellp. Maar was hij sowieso dysmatuur dat houd in dat hij te klein was voor zijn leeftijd l. Dat kwam omdat mijn placenta niet goed gewerkt heeft. Ben met 35.5 bevallen en hij woog 2 kilo. Nu moest ik bij de 2e zwangerschap vanaf 11 weken aspirine slikken voor de placenta. 2e kindje is gewoon gezond en mooi van formaat ter wereld gekomen.
2 jaar geleden
Reactie op MoedervJulian
Gefeliciteerd! Ik ben nu 10 weken zwanger van een tweeling. Erg spannend al ...
Dankjewel. Jij ook gefeliciteerd! Wel toevallig, allebei Eline en allebei zwanger van een tweeling😉
Bij mij zit er iets verschil in grootte tussen de 2 kleintjes, maar dat komt waarschijnlijk omdat 1 van de 2 steeds niet helemaal goed in beeld te krijgen is. Volgens meting van nummer 1 zit ik nu op 8+1. En volgens meting van nr 2 op 7+6. Dus ook hier nog erg spannend! Zeker tot de 12 weken voorbij zijn.
Maar ik vind het wel heel bijzonder!
Ik zal ook inderdaad nog even op zoek gaan naar het meerlingforum. Dankje voor de tips!
2 jaar geleden
Reactie op - l u n i -
Ik hoor zelf dinsdag meer. Denk inderdaad gewoon 2x innemen ipv 1x. Daar zo ...
Dankje voor de tips! Ik slik nu MamaZwanger van Davitamon. Maar dan haal ik denk ik nog een losse foliumzuur bij inderdaad.
Het is zeker spannend! Met name omdat die 12 weken ook nog niet voorbij zijn. Ik denk/hoop dat ik daarna iets meer rust krijg. We hebben in een IUI traject gehad en bij de 2e poging daarvan een miskraam. Dus ik ben sowieso nog wel wat voorzichtig. Maar ik vind het wel heel bijzonder allemaal!
Ze hebben al gezien dat ze ieder een eigen vruchtzak hebben. Ik dacht dus automatisch dat het dan 2-eiig is, maar volgens de verloskundige kan het ook nog 1-eiig zijn, maar dat weet ik nog niet.
Jij ook succes dinsdag! Weet jij al meer over wat voor soort tweeling?
2 jaar geleden
Reactie op ElineNovella94
Dankje voor de tips! Ik slik nu MamaZwanger van Davitamon. Maar dan haal ik ...
Herken het dat je voorzichtig bent. Hier ook meerdere miskramen gehad. Maar dit is wel heel bijzonder hè!! Bij mij ook allebei een eigen vruchtzak. En een iets groter dan de ander. Dat maakt het extra spannend. Dank je! Ik laat het dinsdag weten! 😊 jij succes vrijdag! 🍀
2 jaar geleden
Interessant! Ben benieuwd hoe dit zit! Ik ben 9+3 zwanger van een tweeling ☺️. We zijn twee keer bij de verloskundige geweest. We mochten een x extra komen omdat mijn vriend 3 weken naar het buitenland is voor werk. Mijn volgende afspraak is ook bij de gynaecoloog. Verloskundige heeft me hier niets over verteld 😳
2 jaar geleden
Reactie op DLUDW
Interessant! Ben benieuwd hoe dit zit! Ik ben 9+3 zwanger van een tweeling ...
Nouja ik ben nu dus benieuwd of mijn gynaecoloog hier zelf over begint vrijdag. Maar zoals ik het begreep liet de verloskundige het advies hierin ook volledig bij de gyn liggen. En gaf ze het meer alvast ter kennisgeving mee.
2 jaar geleden
Reactie op ElineNovella94
Dankjewel. Jij ook gefeliciteerd! Wel toevallig, allebei Eline en allebei z ...
Hier ook een verschil tussen de groei van de twee kleintjes, enorm spannend! Kan inderdaad ook gewoon aan de meting liggen. Wij hebben morgen weer een echo. Ben erg benieuwd hoe het met ze gaat!!
2 jaar geleden
Reactie op MoedervJulian
Hier ook een verschil tussen de groei van de twee kleintjes, enorm spannend ...
Hoe laat ben je aan de beurt? Ik heb morgen ook een echo om 13.30 uur en ook een verschil in grootte. Ben morgen 8w+2.
2 jaar geleden
Ik heb een tweelingzwangerschap gehad 2 jaar geleden en heel veel adviezen gekregen. Ik moest ook extra ijzertabletten slikken maar hier werd ik ziek van. Heb uiteindelijk helemaal niks geslikt en heel erg gelet op m'n eten. Wel dat ene ijzerdrankje als extraatje gedaan. De meiden doen het hartstikke goed!
2 jaar geleden
Reactie op - l u n i -
Hoe laat ben je aan de beurt? Ik heb morgen ook een echo om 13.30 uur en oo ...
Ook om 13.30! Ik ben nu 10 +2
2 jaar geleden
Reactie op MoedervJulian
Dat is wel toevallig!! 🤭 als ik nu morgen ook 2 kloppende hartjes zie net als jij dan teken ik ervoor. 🥰🤞🍀 succes morgen!
2 jaar geleden
Reactie op MoedervJulian
Hoe was jouw echo? Wij hebben net te horen gekregen dat 1 van de 2 het niet heeft gered. Toch wel intens verdrietig nu. 3 weken lang zoveel hoop gehad, gefantaseerd over een tweeling (met gezond verstand dat het nog heel vroeg was). Voelen ons echt een beetje gebroken. Maar ook blij met een kloppend hartje. En een kindje wat het goed lijkt te doen.
2 jaar geleden
Hier helaas hetzelfde te horen gekregen. Baby a lag lekker te spartelen en heeft een mooi kloppend hartje, baby b is gestopt met groeien :(. Ik voel me zo dubbel nu, het lukt me ook even niet om heel blij te zijn met hoe goed baby a het doet...
2 jaar geleden
Reactie op MoedervJulian
Hier helaas hetzelfde te horen gekregen. Baby a lag lekker te spartelen en ...
Ik moet ook de hele tijd huilen. We hadden het gewoon zo fantastisch gevonden: een tweeling. Vanaf dat we het weten zijn het onze baby’s en wil je gewoon dat ze t allebei goed doen. Het voelt als verlies. En hebben samen afgesproken dat het verdriet er mag zijn en we al onze energie daarna richten op de baby die hopelijk helemaal gezond is. Jij ook heel veel sterkte. Het gevoel is zo ongelooflijk dubbel. En zo blij met een mooi kindje dat goed gegroeid is, maar het verdriet overheerst vandaag.
2 jaar geleden
Dat hebben wij ook :( ik hoop dat het verdriet snel plaats kan maken voor blijdschap. Als het goed is krijgen we al vrij snel weer een echo bij de verloskundige. Dat gaat hopelijk helpen om er weer wat van te genieten
2 jaar geleden
Hallo Eline,
Wij hebben ook het advies gekregen een dubbele dosering foliumzuur te slikken. Daarnaast ook direct gestart met ijzertabletten. Ook krijg ik bloedverdunnende medicatie ivm het verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging bij een tweeling, dit zorgt voor een betere doorbloeding placenta. Zelf heb ik bij de eerste zwangerschap (1ling) een zwangerschapsvergiftiging gehad, dus weet niet of dit standaard is of op basis van voorgeschiedenis en bijv huidige bloeddruk.
Foliumzuur extra nemen kan nooit kwaad, dit plas je weer uit!