10 Reacties
vorige week
Wij hadden précies hetzelfde, van de ene griep naar de andere groep en telkens 10 of 11 dagen achter elkaar koorts waardoor ze maaaandenlang maar 1 keer per maand naar de opvang kon. Dit was natuurlijk absurd en amper te regelen met werk. Gek werd ik ervan en vond het ook zo zielig voor haar. Wij hebben geprobeerd om haar weerstand te verhogen en geven vitamine C van Vitaminfit. Even afkloppen, maar dit kan geen toeval zijn want sinds we dit gebruiken is ze nog geen 1 keer ziek geweest. 1 keertje maar heel kort verkouden en binnen 2 dagen was het weg en dat terwijl voorheen een verkoudheid al soms meer dan 2 weken duurde. Het valt te proberen! Extra weerstand is nooit verkeerd. 😊
vorige week
Ik snap dat het vervelend is en dat je je zorgen maakt, maar...het is helaas voor sommige kindjes écht normaal om elke maand ziek te zijn.
Sommige pikken de eerste jaren letterlijk elk virus op, zijn gewoon gevoeliger em vatbaarder voor alles.
Niks zorgelijks, vooral heel vervelend.
vorige week
Wij hebben dit ook met ons zoontje, hij is ook te vroeg en te klein geboren. Hij wordt deze maand geopereerd aan zijn neusamandelen en we hopen dat dat verbetering gaat brengen.
vorige week
Gemiddeld zijn kinderen 6-8 keer per jaar ziek op deze leeftijd dus nog heel normaal. Zeker als ze wat vroeg geboren is pakt ze de virussen sneller op, heel vervelend maar niet direct zorgelijk als ze verder goed groeit poept plast etc.
Onze dochter is ook om de klipklap ziek en als dat het niet is dan wel tandjes of vaccinaties 🫠 Om gek van te worden, houd vol!
6 dagen geleden
Zoals anderen ook al aangeven; het hoort er (helaas) bij.. Mijn oudste was pas 3 dagen ziek met flinke koorts, 2 dagen beter en toen weer koorts. Huisarts vermoedde dat ze 2 virussen kort op elkaar had gekregen; beiden wel met koorts, maar andere klachten ernaast. En zei; haar weerstand was wss nog niet goed op peil en dan pik je alweer snel het volgende op.
Dus de tip van iemand om vitamines te geven vind ik een goede, ga ik ook naar kijken 😊
En je zou ook een probiotica kunnen overwegen; om de darmen hebben het zwaar bij virussen en kun je op die manier ook ondersteuning geven.
Hou vol💪🏼
3 dagen geleden
Ik merk ook dat mijn zoontje veel ziek is nu het weer winter is. Vorig jaar was hij minder vaak ziek, maar wel heftiger, toen altijd 39/40 graden koorts. Nu is het vaak max 38,5 en duurt het 1 a 2 dagen. Maar wel elke 1 a 2 weken, okk echt heel veel vind ik. Het lijkt erop alsof hij er gewoon iet meer bovenop komt, omdat hij steeds een nieuw virus krijgt. De tip van vitamine c ga ik wel proberen, hopen dat het helpt!
3 dagen geleden
Mijn zoontje heeft ook elke week wel koorts of verhoging. Toevallig dacht ik gister ook ‘dit is toch niet normaal?!’ … en idd ook al geregeld op moeten halen van de opvang.
Ik kan mij voorstellen dat je extra zorgen hebt als je kleine te vroeg geboren is. Ik herken dat bij veel mensen om mij heen met prematuur/dysmatuur kindjes.
3 dagen geleden
Het bleek hier dit keer een dubbele oorontsteking te zijn. Ik ben dus blij dat ik toch weer naar de huisarts geweest ben. Ze heeft een AB kuur gekregen en die hielp echt meteen. Koorts is weg en ze is weer helemaal zichzelf!!!
Ik heb wel de vitamines besteld. Dit ga ik nu wel proberen.
3 dagen geleden
Onze oudste heeft dit ook gehad. Ik heb het een tijd bijgehouden en zij had toen in 9 maanden tijd, 20 koortsperiodes gehad. (Leeftijd 9-18mnd). Uiteindelijk met de kinderarts overlegd. Omdat ze verder gezond leek, goed groeide en goed ontwikkelde, hoefden we geen verder onderzoek te laten doen. Zij noemde het toen een "overactief" immuunsysteem wat dus op elk (klein of groot) virus met koorts reageert. Ze zei; waarschijnlijk gaat ze na haar 2e verjaardag vrijwel nooit meer ziek zijn.
Ze is nu bijna 4 jaar en inderdaad, in de laatste 2 jaar is ze hooguit 1x per jaar ziek geweest.
Als je het niet vertrouwt, doorvragen. Maar weet dat deze optie er is ook is