22 Reacties
9 maanden geleden
Als je een huurauto hebt is palmitos park een aanrader. De plaatsen Mogan / Maspalomas en restaurante palacio chino waren mijn favoriet. We zijn er in nov 2024 geweest dus toen was de baby nog 3 maanden en hoefde we geen rekening te houden met hapjes. Het kan wel erg warm worden dus daar zou ik wel rekening mee houden. Zo was een kort rompertje en kort broekje genoeg voor overdag maar namen we ook een jasje/trui mee voor in de avond.
9 maanden geleden
- Tijdens het opstijgen en landen een flesje geven voor de druk op zijn oortjes.
- voldoende reserve kleertjes voor het geval hij moet spugen of doorlekt. (Ook een extra shirt voor jezelf)
- wat maisvingers om hem te vermaken in het vliegtuig als hij het zat is
- een draagdoek/draagzak voor op de luchthaven
- een klein flesje met wasmiddel voor het geval je iets wil/moet wassen daar
- zorg voor voldoende luiers en babyvoeding (als je geen borstvoeding meer geeft) in de handbaggage om de eerste twee dagen mee door te komen, voor het geval dat de koffers zoekraken.
9 maanden geleden
Fruit en groente kun je daar in potjes kopen.
Flesvoeding is daar heel anders.
Waar in Gran Canaria ga je op vakantie? Het verschilt namelijk wel hoe warm het waar is.
9 maanden geleden
Wij zijn al op vakantie. Als ik het niet vergeet zal ik als we weer thuis zijn onze ervaringen delen en tips enz
9 maanden geleden
Wij zijn in december geweest, toen was onze zoon 4 maanden! Vliegen ging super goed. Had flesje voor opstijgen en dalen maar hij sliep en gelukkig geen last van zijn oren gehad. Ik had wat speeltjes mee, knuffel en we hebben hem geprobeerd rustig te houden. Qua kleding hebben wij de helft niet gebruikt dus neem niet teveel mee zou ik zeggen. 2 korte mouw setjes en 2 lange mouw, zo lang hebben ze het niet aan op een dag 🤣
9 maanden geleden
Voor iedereen die naar Spanje/Canarische Eilanden op vakantie gaat kan ik zoiets aanraden: https://www.travel4baby.com/destinations. Je kunt heel veel babyspullen huren, zo makkelijk! Wij zijn net terug van Lanzarote en hadden daar via easyhire365.com een box, babygym en jumperoo geleend voor 70 euro voor een week. Misschien heb je dit in andere landen ook, scheelt inpakken en sjouwen. Ze komen het brengen en halen op je vakantieadres.
Voor wat betreft vliegen met een baby inderdaad een flesje geven met opstijgen en landen, de draagzak mee voor als je de (reis)buggy inlevert bij de gate en een plaidje is ook wel heel fijn. In een vliegruig is het altijd bloedheet of ijskoud, zit geloof ik niks tussen dus een dekentje of plaid is echt fijn.
Wij hadden een wasmachine bij het huis dus dat was ideaal. In dat geval kan ik wasvellen aanraden, makkelijk mee te nemen en werkt goed! Je hebt ze ook ongeparfumeerd dus fijn voor babyhuidjes. Allemaal een fijne vakantie!
9 maanden geleden
Reactie op Assiemenou
Voor iedereen die naar Spanje/Canarische Eilanden op vakantie gaat kan ik z ...
Oehh wij gaan over twee maanden naar Lanzarote! Als je nog specifieke tips hebt voor Lanzarote met een baby dan zijn ze welkom! Je tip van dingen huren klinkt ook echt heel goed, thanks! :)
9 maanden geleden
Reactie op Samanthhaaa
Oehh wij gaan over twee maanden naar Lanzarote! Als je nog specifieke tips ...
Graag gedaan! Het was echt ideaal om dit soort babyspullen in huis te hebben en super makkelijk geregeld. We zijn niet heel ondernemend geweest maar een tip kan ik je wel geven als je veel op pad wil; huur een auto. Taxibeleid is echt waardeloos op het eiland :( Flamingo Beach is leuk maar hier heb je geen faciliteiten zoals bedjes en parasols, Papagayo heeft dit wel. Verder is de boulevard leuk om te lopen met de wagen. We hadden ons af laten zetten bij de haven en hebben een heel stuk gewandeld langs winkeltjes en restaurants en aan de andere kant de zee en stranden en mooie uitzichten. Gewoon leuk om te doen :) alvast veel voorpret!
8 maanden geleden
Wij zijn weer thuis van 11 dagen naar gran canaria bij maspalomas/playa del ingles.
Verbleven in een all inclusive hotel. Ons zoontje heeft van het buffet meegegeten. Thuis krijgt hij vers gemaakte fruithap en groentehap. Hij eet groente potjes ook heel slecht.
Wij hadden een draagbare mini blender meegenomen omdat hij nog niet alles in stukjes kan eten.
Wij maakte bij ontbijt een fruithap of stukjes fruit, gaven een boterham met boter (at hij niet altijd op)
Tijdens de lunch at hij boterham met boter of philadelphia met stukjes komkommer en/of paprika.
Tijdens het diner maakte we een groentehap en was elke dag wel iets waar wij een groentehap van konden maken. Vaak sneden wij het grof soms in de blender. Hadden van thuis gezonde snack meegenomen voor tussendoor (maifingers, groente chips en appelrijstewafels) misschien 3x 1 geven hadden we eigenlijk niet nodig. En tussendoor alleen maar water aangeboden.
Kwa kleding had hij ‘s ochtends een korte mouwen of mouwloze romper en korte broek aan. ‘S middags lag hij vaak in zijn luier en tijdens zwemmen uv pakje met petje. ‘S avonds korte mouwen of mouwloze romper, korte mouwen shirt/blouse en korte broek met sokjes. Deden later op de avond een vestje aan of dekentje over hem in de buggy.
1 of 2 avonden lange broek aan gedaan. En als we op pad gingen dan was het korte mouwen of mouwloze romper, korte mouwen shirt of blouse en korte broek.
Hij had bijna altijd overdags een petje op.
Ik had wel voor elke dag een outfitje en wat extra rompers en korte broekjes dit omdat ons zoontje soms zelf eet en het dan wel is allemaal vies word
Uitstapjes die wij hebben gedaan:
- Poema del Mar aquarium (echt een aanrader!!!!)
- Palmitos park
- Markt
- winkeltjes bezoeken
- naar het strand/zee (de zee was koud en wild)
- dunas de maspalomas (fotoshoot gedaan)
Wij hadden geen auto gehuurd maar zijn met de bus gegaan echt prima te doen en niet duur of de taxi ook goed te doen maar wel duurder.
Wij hadden wat luiers mee voor de heenreis en dag daarna. En pak billendoekjes. Hebben bij de lidl daar luiers en doekjes gekocht.
Ik geef borstvoeding dus geen idee hoe flesvoeding daar is. En zijn wel potjes fruit en groente te koop maar geen idee hoe die zijn aangezien ons zoontje dat niet eet.
De heen en terugreis:
- koptelefoon voor baby’s op tijdens stijgen en dalen
- drinken geven tijdens stijgen en/of dalen, op de terugweg sliep ons zoontje al voordat we gingen opstijgen dus heb hem laten slapen
- wij hadden maisfingers, groentechips en appel rijstewafels bij zowel heen als terug niet gebruikt
- wat speelgoed
Moet zeggen dat wij hele relaxte vluchten hebben gehad ons zoontje heeft veel geslapwn.
Wij hadden de buggy van dubatti bij echt top ding, zonnekap kan heel ver naar beneden.
Hadden ook een losse parasol bij maar niet gebruikt waren voldoende parasollen bij het zwembad.
Mocht iemand nog meer willen weten laat het voor weten!
8 maanden geleden
Reactie op JessicaJ96
Wij zijn weer thuis van 11 dagen naar gran canaria bij maspalomas/playa del ...
Welk hotel verbleven jullie en hoe was het?☺️☺️
8 maanden geleden
Welk hotel verbleven jullie en hoe was het?☺️☺️
Abora Buenaventura by Lopesan Hotels.
Was een heel fijn hotel en vriendelijk personeel, gek op kinderen.
2 ‘diepe’ zwembaden, 2 peuterbadjes en een waterparkje. Ons zoontje heeft zich echt vermaakt in het water. We deden hem in zijn zwemband en dan in het peuterbadje en dan kon hij alle kanten op want hij kon daar bij de grond. Waterparkje vond hij ook fantastisch tussen de waterstralen.
Voor kinderen was er een animatieteam, hoe dat was geen idee is ons zoontje te klein voor.
Elke avond was er mini disco en dat vond ons zoontje fantastisch. En daarna elke avond entertainment tot ongeveer 22:30
Ontbijt, lunch en diner waren goed. Je kan de hele dag drinken pakken bij verschillende punten. En er is 1 plek waar je ook eten kan pakken vanaf 11:00.
Wij waren voor de meivakantie en het was lekker rustig. Zijn gister teruggekomen en je merkte dan de meivakantie begon want de laatste 3 dagen was het wel druk. Dit merkte je vooral tijdens het eten om bepaalde tijdstippen. Voor de rest merkte ik niet heel veel van de drukte
8 maanden geleden
Reactie op JessicaJ96
Wij zijn weer thuis van 11 dagen naar gran canaria bij maspalomas/playa del ...
Dit is zo fijn dank je wel!! Had de koffer hier bijna alweer vol gegooid met al haar kleren 😅
En de mini blender gaan we hier ook aanschaffen!
8 maanden geleden
Reactie op Esmee22082024
Dit is zo fijn dank je wel!! Had de koffer hier bijna alweer vol gegooid me ...
Wat wij hadden gedaan is een reisflesje gevuld met wasmiddel zo konden we altijd iets met de hand wassen als we toch te kort kwamen of een doorlekker zouden hebben
8 maanden geleden
Reactie op JessicaJ96
Wat wij hadden gedaan is een reisflesje gevuld met wasmiddel zo konden we a ...
Ook een hele handige!
Nog vraagje welke blunder hadden jullie?
8 maanden geleden
Reactie op Esmee22082024
Ook een hele handige!
Nog vraagje welke blunder hadden jullie?
Deze van de action. Hij had alleen wat moeite met een appel en harde peer. Voor de rest deed hij het goed